waarom zoveel dsi tempests in de verkoop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Da's juist lekker... Smaken verschillen, Tempest heeft niet die steriele uitgekaderde VST sound, zelfs met osc sync aan, klinkt iedere beat weer anders, het ding leeft. Absoluut de beste drumsynth? Ehhmm nee, duidelijk eigen sound (die je aan moet staan) dat dan weer wel.

het gaat me niet oevr steriel of neit. hij hefet gewoon nul ballen. beetje vermona DRM syndroom

Is het niet hetzelfde als een ER-1? Als je er niks mee doet is het nie zo heul bijzonder.

Wat ik er bijzonder aan vind is de synth features: 6 voice polyfoon, 6 mono synths of alles daartussenin. En dan per voice 2 analog en 2 digi oscs met gigantische modulatiemogelijkheden, een heerlijke filter en daarbij zijn de padjes/sequencer leuk om even wat schetsjes te maken. Uitstekend voor bass, pads, leads en stabs.

DSI is een synth bouwer en geen drumdozenbouwer, dat blijkt wel vind ik. Neemt niet weg dat je er best kicks/claps/etc mee kan maken, maar dit kan ook op "normale" synths. Ik denk dat met name de envelopes net niet scherp genoeg te krijgen zijn. Verder heeft deze bak een hele dikke low-end als ik synthsounds ermee maak.

@Raphie: Nette track hoor! Zit hier op koptelefoontjes maar de kick is duidelijk aanwezig en klinkt nice... Hele track is nice trouwens :)

Ik denk dat met name de envelopes net niet scherp genoeg te krijgen zijn

Ik meen dat forumlid monopoly jaren geleden al met de claim kwam dat de chips die Dave Smith gebruikt niet geschikt zijn voor de "snappy" envelopes die je nodig hebt voor drumsynthese. Misschien zat er toch een waarheid in deze uitspraak. :)

Haha gast, als we je nu een stukje zouden laten horen van een track met een 909 erin en we zouden je vertellen dat het een tempest is zou je hetzelfde reageren :)

eeh.... neej ??
ik vind de tempest een zeer herkenbare natte krantensound hebben qua drums.
alles wat ik er van gehoord heb is dat futloze vierkantige nonfunkende. hij heeft toch geen punch? hij ramt toch niet in je kanes?
en je zegt het zelf toch al "DSI is een synth bouwer en geen drumdozenbouwer, dat blijkt wel vind ik. "

Ik ben overigens zeer tevreden over mn P08 :)

eeh.... neej ??
ik vind de tempest een zeer herkenbare natte krantensound hebben qua drums.
alles wat ik er van gehoord heb is dat futloze vierkantige nonfunkende. hij heeft toch geen punch? hij ramt toch niet in je kanes?
en je zegt het zelf toch al "DSI is een synth bouwer en geen drumdozenbouwer, dat blijkt wel vind ik. "

Ik ben overigens zeer tevreden over mn P08 :)

Ok true, het leek even meer op trollen wat je deed dan wat anders, dat alles wat uit de tempest komt zielig is. Dat is gewoon niet zo. Je mag dat vinden maar dan is het nog geen universele waarheid. Niet iedere muziekstijl heeft een in je smoel rammende sound nodig namelijk

nee
de P08 is lekker brassy
geen compacte dikke sound, wel n interessante

en dat hoeft ook niet natuurlijk
ik vind gewoon dat een drumbak voor dat geld wel een beetje moet kunnen beuken

Hmm, ja inderdaad, niet in je gezicht. Meer rond, van die electro basjes enzo.

een BD van een 808 daarintegen........

Ik weet niet, die Tempest, ik heb het meerdere keren in gedachten gehad, ook om meerdere andere dingen te vervangen, maar ik heb nooit het idee gehad dat het echt kon RAMMEN! En dat wil ik wel.

klinkt best okay, maar er zal wel weer de nodige compressie over zitten, ipv LIMITERS :D

Ik meen dat forumlid monopoly jaren geleden al met de claim kwam dat de chips die Dave Smith gebruikt niet geschikt zijn voor de "snappy" envelopes die je nodig hebt voor drumsynthese. Misschien zat er toch een waarheid in deze uitspraak. :)

Zitten er überhaupt analoge envelopes in? Dacht dat dat allemaal digitaal was. En volgens mij zijn digitale envelopes anno 2014 snappy genoeg.

Aangezien ik mijn posts niet meer kan aanpassen:

Nou bikkel, tempest heeft wel wat andere envellopes en oscs (4 in totaal per voice) dus "beperkt" zou ik hem nou net niet willen noemen, tevens haal je de typische brassy sy thsound van de P08 er ook niet echt lekker uit, heeft toch een ander karakter, zit dichter bij de P12

Twee samples en de rest is gewoon een standaard voice met wat extra opties in de envelope. Terwijl een MS-20 bijvoorbeeld al weer een low en een highpass filter heeft en voor percussiedoeleinden wellicht ook een interessantere klank. Dan ook nog de keus tussen witte en roze ruis.

Maar naar mijn idee heeft een clap een hele specifieke synthese nodig, hihats ook. Daarom kun beter met een gelimiteerdere maar wel specifiekere synthese werken zoals bijvoorbeeld de Vermona dat heeft.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back