waarom zoveel dsi tempests in de verkoop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien eerst eens de handleiding lezen, voor dat je dat soort statements maakt? LPF én HPF zitter er natrrulijk gewoon op

Aangezien ik mijn posts niet meer kan aanpassen:

Twee samples en de rest is gewoon een standaard voice met wat extra opties in de envelope. Terwijl een MS-20 bijvoorbeeld al weer een low en een highpass filter heeft en voor percussiedoeleinden wellicht ook een interessantere klank. Dan ook nog de keus tussen witte en roze ruis.

Maar naar mijn idee heeft een clap een hele specifieke synthese nodig, hihats ook. Daarom kun beter met een gelimiteerdere maar wel specifiekere synthese werken zoals bijvoorbeeld de Vermona dat heeft.

Tempest heeft ook highpass en lowpass filter, en uit mn hoofd een stuk of 5 verschillende noise soorten.

Ik heb nog nooit een 808 of 909 in het echt gehoord, maar soit... :)

Ik heb onlangs een tweedehands Tempests geadopteerd en hij heeft voorlopig de plaats ingenomen van al mijn andere synths en drumcomputers.

Qua gebruiksgemak zit het mijn inziens goed. Voor mij werkt die OLED ook beter dan een oerwoud aan dedicated knobs.

Qua geluid sluit ik me aan bij de eerdere uitspraken dat dit smaak is. Ik vind 'm persoonlijk erg goed klinken voor simpele drumsets met een baslijn en een lead erbij. Wat ik wel merk is dat ie op zijn best klinkt als je de digitale kant ook gebruikt. Een volledige analoge kick maken kan, Maar waarom deze niet combineren met een sample?

Geef mij dan eens een voorbeeld van die typische John Foxx - Metamatic en Coldwave achtige synthpercussie. Wellicht heb ik te veel naar demo's geluisterd van mensen die er te veel Roland achtige dingen mee probeerden te doen. Bij Korgs en Arp synths zit er gewoon een laagje smerigheid over heen die het precies goed maakt. Bij mijn Vermona moet ik al meer naar een sweetspot zoeken terwijl mijn DSM200 gewoon altijd wel iets heeft. De Tempest vind ik gewoon te snel bonkig en modderig klinken in plaats van meer klats in je gezicht.

Maar heb je me nou die hele handleiding laten downloaden om uit te laten zoeken dat er geen resonantie op de highpass filter zit en de noise samples digitaal zijn? Mijn ESQ-1 heeft ook vier soort noise en ze zijn allemaal zo goed als onbruikbaar als vervanger van een analoge noise source. Nummertjes en featurelijstjes zeggen helemaal niks. Een analoge drumsynth zonder analoge noise....tja....ben geen zware purist en uiteindelijk als ik naar een sample van analoge noise luister dan klinkt het nog net zo goed maar ik mis in de Tempest wel dat lekkere ranzige geluid wat bijvoorbeeld wel in een SubPhatty of Korg MS-20 zit als je de noise alleen al pakt laat staan als je het door de filters jaagt.

Kunnen we niet gewoon vast stellen dat de Tempest zijn eigen geluid heeft?

De personen die uit elk product hetzelfde smerige, ranzige en klats geluiden willen halen moeten gewoon bij hetzelfde product blijven i.p.v. andere producten af te kraken omdat daar naar hun smaak hun geluidje niet inzit.

Idd, Tempest bashen lijkt wel hip :D
We kunnen ook zo topics openen als waarom staan er zo veel xxx te koop
Minibrutes
novation controllers
Tr-xxx en
Ableton lives
Etc
Etc

Bashen is een groot woord. Maar voor dat geld en het feit dat het toch echt primair in de markt is gezet als een drumbak verwacht ik fantastische resultaten en ook ik mis die een beetje.

De enige goeie demo die ik ooit heb gehoord was van SB-SIX van het forum hier......

Dan geef je het zelf al aan dat er ook best wat voor jouw smaak uit is te halen.

Mijn nummer 1 reden van verkoop was dat de support van DSI echt helemaal K..T is.

In welke zin? Mijn ervaringen met hun klantenservice is in elk geval altijd heel erg goed geweest. Of bedoel je qua software/driver updates enzo.

Kunnen we niet gewoon vast stellen dat de Tempest zijn eigen geluid heeft?

De personen die uit elk product hetzelfde smerige, ranzige en klats geluiden willen halen moeten gewoon bij hetzelfde product blijven i.p.v. andere producten af te kraken omdat daar naar hun smaak hun geluidje niet inzit.

Idd, Tempest bashen lijkt wel hip :D

Er wordt door TS een vraag gesteld en daar geven diverse mensen hun idee over weer.
Beetje vreemd om het dan "af te kraken" en "bashen" te noemen.
Mensen verkopen iets niet omdat het een geweldig ding is voor zichzelf en de reden van verkoop zal altijd een minpunt zijn. Los van gedwongen verkoop oid.

Elke machine heeft zijn eigen geluid....daar ga ik altijd wel vanuit, lijkt me logisch:)

de titel insinueert 2 zaken:
- dat er relatief veel units in de verkoop zijn
- dat er "iets" met de tempest mis moet zijn

Dit zet al de toon alsof de markt wordt overspoelt met 2e hands tempests door spijtoptanten, dit is gewoon niet juist.

beiden zijn imho niet het geval. Als dat voor anderen wel zo is, dan ligt dat niet noodzakelijkerwijs aan de tempest, het gaat om de match met de gebruiker.

kijk onderaan de streep is dat voor ieder persoonlijk, maar je kan hem niet grosso modo maar ff wegparkeren als kutbak. helemaal niet door mensen die hem nog nooit persoonlijk onder handen hebben gehad

In welke zin? Mijn ervaringen met hun klantenservice is in elk geval altijd heel erg goed geweest. Of bedoel je qua software/driver updates enzo.

Voortgang van OS updates is heel traag en vaak 2 stappen vooruit, 1 terug. Moet er wel bij zeggen dat het huidige OS nauwelijks problemen meer heeft. Maar er zijn beta's geweest die maandenlang een haast onbruikbare machine achter lieten.

de titel insinueert 2 zaken:
- dat er relatief veel units in de verkoop zijn
- dat er "iets" met de tempest mis moet zijn

Dit zet al de toon alsof de markt wordt overspoelt met 2e hands tempests door spijtoptanten, dit is gewoon niet juist.

beiden zijn imho niet het geval. Als dat voor anderen wel zo is, dan ligt dat niet noodzakelijkerwijs aan de tempest, het gaat om de match met de gebruiker.

kijk onderaan de streep is dat voor ieder persoonlijk, maar je kan hem niet grosso modo maar ff wegparkeren als kutbak. helemaal niet door mensen die hem nog nooit persoonlijk onder handen hebben gehad

Je zet momenteel zelf de toon.
De titel is een doodnormale vraag, niets vreemds aan.
Het is een waarneming van TS, daar kan jij verder geen conclusies aan verbinden.
Je kan er een mening over hebben, maar dat hebben meer mensen.
Ik heb er meerdere malen mij gespeelt en het klinkt gewoon niet als een lekkere drumcomputer.
Heeft niets te maken met welke drum geluiden ik mooi vind, maar met de punch van de geluiden. Er zijn drumcomputers die, net als een drumstel, punch hebben en de Tempest heeft dat voor mij niet.

Eens, maar hoewel dat "onbruikbaar" ook weer relatief is
zaken als geen externe synth kunnen sequencen, of een gratis bonus arperiator die niet helemaal in sync loopt kan je natuurlijk niet "onbruikbaar" noemen
als je kijkt naar de documented features in de v1.0 manual dan is de tempest toch al wel een tijdje af
er komen nu een hoop features bij die vooral in live performance een aantal zaken makkelijker maken, maar deze zijn bonus features en niet echt bugs meer op de orginele specs.

Je zet momenteel zelf de toon.
De titel is een doodnormale vraag, niets vreemds aan.
Het is een waarneming van TS, daar kan jij verder geen conclusies aan verbinden.
Je kan er een mening over hebben, maar dat hebben meer mensen.
Ik heb er meerdere malen mij gespeelt en het klinkt gewoon niet als een lekkere drumcomputer.
Heeft niets te maken met welke drum geluiden ik mooi vind, maar met de punch van de geluiden. Er zijn drumcomputers die, net als een drumstel, punch hebben en de Tempest heeft dat voor mij niet.
ok, da's prima toch? Fjoesz vindt hetzelfde :okdan:
hebben we er beiden een mening over
maar jij vind dus ook dat er zo veel Tempests in de verkoop zijn?
een betere titel had kunnen zijn "wat vinden jullie nu na 2 jaar van de Tempest?"

maar goed, het blijft een smaak dingetje

Had verwacht dat het ding ruk zou klinken vanwege paar mensen hier, maar het klinkt best goed. Als ik een ding heb geleerd van Synthforum dan is het vooral op om je eigen oordeel af te gaan. Dat wat de een helemaal niks vind, vind de ander weer vet.

p.s. zelf zal ik hem nooit gebruiken, maar is genoeg bruikbaars uit te halen.

Ik zie er redelijk wat te koop staan voor een machine van twee jaar oud.
En waarom zal je een vraag anders moeten formuleren dan de vraag die je wilt stellen. Jij hangt er een oordeel aan vast.
Ik zie het niet als een smaak dingetje.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back