SCSI -> Cf/sd/ssd ?

Vandaag mijn laatste externe SCSI CF card reader gebouwd. Zie foto's.
Volledig getest (formatteren, lezen en schrijven) met de
Ensoniq ASR-X
AKAI S1100
AKAI S3200XL

Attachments

• IMG_1291.JPG
    IMG_1291.JPG
    62,8 KB · Bekeken: 158
  • IMG_1292.JPG
    IMG_1292.JPG
    62,8 KB · Bekeken: 153
  • IMG_1293.JPG
    IMG_1293.JPG
    63 KB · Bekeken: 153
  • IMG_1294.JPG
    IMG_1294.JPG
    69,7 KB · Bekeken: 149
  • IMG_1295.JPG
    IMG_1295.JPG
    57,4 KB · Bekeken: 145
Ziet er Goed uit Huey !!

Ik heb't zo al een tijdje werken,, in de A4000T case,,, Er zitten ook 2x USB to IDE => IDE to CF adapters in,,
Dus ik plug de CF uit de PCD en steek 'm erboven in de IDE2CF, om zo via USB toegang te hebben naar de CF..
pcd-usbtocf.jpg

Ik sluit me graag aan :D.

ik heb hier ook nog een paar bruggen liggen van SCSI naar IDE alleen moet ik wel van SCSI 50 naar 80 pins SCSI en dan via de adapter 80 SCSI pins naar IDE, ik moet dus met 2 adapters werken. Ik hoop dat het gaat werken.

Attachments

• scsi.jpg
    scsi.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 151
  • 50 to 80 scsi.jpg
    50 to 80 scsi.jpg
    30 KB · Bekeken: 147
Ik zag deze bruggen ook op mp staan voor euro 5. Ik betwijfel of dit gaat werken. Kun je op deze bruggen wel SCSI ID en termination etc. Instellen? Ik kon geen jumpers of dipswitches zien op de foto.

ja dat klopt precies wat je zegt, er zitten geen jumpers op maar op het kleine bordje ga je de ID bepalen tussen 1 en 16 of in ons geval voor scsi 1 tussen 1 en 7

Hoe zit het trouwens met de MPC2000Xl? daar kan standaard toch een IDE cardreader in?

Hoe zit het eigenlijk met externe scsi-cases?
Als ik een intern scsi board wil inbouwen in een externe case, zijn die allemaal hetzelfde?
Kan ik elke externe scsi cd-rom of hd bijvoorbeeld slopen en daar mijn eigen scsi-board inzetten?

Want ik ga echt die codesrc board kopen, en dan in een eigen case zetten voor mijn asr-10.
Ben benieuwd.

Dank!

Ben nu ook aan het kijken naar een behuizing voor 2 interne apparaten. Kan ik mooi gebruiken voor mijn asr-10 en mijn k2500r... tenminste als ze intern niet geschakeld zitten ofzo :)

op zich wel ok... dan bouw ik er gewoon 2 voor mijn asr-10. 2 SD harddisks, wat een luxe :)

en dan doe ik mijn k2500 gewoon intern.

ja dat klopt precies wat je zegt, er zitten geen jumpers op maar op het kleine bordje ga je de ID bepalen tussen 1 en 16 of in ons geval voor scsi 1 tussen 1 en 7

Ik heb alle spullen al een tijdje binnen maar ik kom er nog niet uit hoe deze puzzel in elkaar steekt. Ik moet er eens rustig voor gaan zitten.

Ik kreeg van een Australische Facebookvriend een tip voor een SD kaart naar SCSI converter.
Hij heeft hem aan de praat gekregen voor een Yamaha EX5. Ik ga er binnenkort ook 1 bestellen.

Zie : http://www.codesrc.com/mediawiki/index.php?title=SCSI2SD

Groet,

Michel

Ik heb dus 2 boardjes van die australische dude besteld (codesrc.com) en gister ingebouwd in mijn K2500rs en eergister in mijn asr-10.

Handig ook met die micro-sd naar sd converter met zo'n dunne kabel. Komt mijn interne hd toch stiekem handig naar buiten :)

Aanrader!

attachment.php

Attachments

• 2014-12-19 11.29.12.jpg
    2014-12-19 11.29.12.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 144
Hallo Barn

Fijn dat 't gelukt is met die SD-SCSI converter.
Hoeveel verzendkosten heb je betaald en had je geen last van de douane(kosten)?
Ik heb bij een Ebay aankoop van 2ehands spul al eens 60 euro moeten bijbetalen.....

Hallo Barn

Fijn dat 't gelukt is met die SD-SCSI converter.
Hoeveel verzendkosten heb je betaald en had je geen last van de douane(kosten)?
Ik heb bij een Ebay aankoop van 2ehands spul al eens 60 euro moeten bijbetalen.....

Verzendkosten staan gewoon op de site: shop.codesrc.com
En ik heb idd iets van 30-35 invoerrechten enzo betaald. Ik had er verder geen last van :D

die SD-SCSI converter van Codesrc ziet er goed uit, maar
hoe kies je een SCSI-ID nummer op die kaart.
moet je de sd-card nog opdelen in partities, en hoe doe je dat
als je meer dan een volume wil saven.

Back