SCSI -> Cf/sd/ssd ?

er zit een usb op !
ik ken tot nu alleen scsi-cardreaders zonder usb en software.
Monteren stekkers erin en klaar, id kies je op het apparaat zelf.

Ik heb dus 2 boardjes van die australische dude besteld (codesrc.com) en gister ingebouwd in mijn K2500rs en eergister in mijn asr-10.

Handig ook met die micro-sd naar sd converter met zo'n dunne kabel. Komt mijn interne hd toch stiekem handig naar buiten :)

Aanrader!

attachment.php

Zou dit ook werken voor de Akai S-950? en de CD - 3000XL

Ik heb hier misschien niet genoeg ervaring in maar stel dat ik een zou kopen voor mijn Emu E5000 Ultra...

Hoe kan ik dan het snelste samples transfereren van mij computer naar mijn sampler?

Dat hoeft dus niet: je zet ze op het kaartje en dat steek je in je emu.

Dat hoeft dus niet: je zet ze op het kaartje en dat steek je in je emu.

Bedankt! Daar hoopte ik op... maar hoe mount je deze pcb zodat de SD makkelijk bereikbaar is? En is die SD dan hot-pluggable?

Hot-swappable is ie nog niet... maar dat staat wel op de lijst als software-update...

En je kan hem 'gewoon' mounten als interne hd zeg maar... en zie mijn foto... als je zo'n verloopkabeltje erbij besteld, dan kan je hem door een mini gaatje naar buiten laten komen...

Hot-swappable is ie nog niet... maar dat staat wel op de lijst als software-update...

En je kan hem 'gewoon' mounten als interne hd zeg maar... en zie mijn foto... als je zo'n verloopkabeltje erbij besteld, dan kan je hem door een mini gaatje naar buiten laten komen...

*

Gebruik je Micro SD kaartjes groter dan 1 GB. ?

Volgende week komen mijn kitjes aan, en hoewel het nog even duurt voordat ze erin gezet gaan worden wilde ik ook alvast de kaartes bestellen.

Op de codesrc site staat Standard SDSC (1GB max.) SDHC SDXC.

Ik vermoed dat de SDHCen SDXC types dus wel een grotere opslagcapaciteit mogen hebben (als deze überhaupt al met 1 GB. capaciteit bestaan), maar voor de zekerheid...?

Ik gebruik 2 GB schijfjes... staat idd dat ie dat niet eet. Maar zowel de kurzweil als de asr-10 gebruiken de volle 2GB.

Nog steeds echt de beste uitvinding sinds het wiel! Alleen nog de ventilator van mijn externe scsi behuizing eruit slopen. Wat een herrie :)

Maar gebruik je zelf SDSC kaartjes?

Ik kreeg dus de indruk de je met SDHC en SDXC type kaartjes wel groter dan 1GB. kunt gebruiken. Anders zou je verwachten dat er 'SDSC, SDHC, SDXC' (1 GB. Max.) zou staan?

Ik wil een SD card reader aansluiten op m'n ASR-X. Fijn ahum) om te lezen dat de ASR-X nogal kieskeurig schijnt te zijn mbt SCSI maar goed. Al deze technische dingen groeien me al snel boven het hoofd en ik wil er best wat geld tegenaan gooien om iets te kopen wat gewoon in 1 keer werkt zonder dat ik drie verschillende kaarten/bridges/adapters aan elkaar moet gaan knopen en hopen op succes. :)
ndertussen wel zitten googlen en kwam nog op deze site uit: http://shop.inventronik.de/store/10
Misschien is het iets voor degenen die hier mee bezig zijn? Ook al omdat dat spul uit Australie lastig te verkrijgen schijnt te zijn?

Anyway. als iemand voor mij een adresje heeft waar ik een voor een ASRX geschikte SDcard reader kan verkrijgen of als iemand er 1 voor me wil bouwen tegen een redelijk tarief hoor ik het graag.

Even gemaild met die gast van codesrc. Blijkt dat er een nieuwe versie van z'n SCSI naar SDcardreader zit aan te komen die je ook nog eens kunt pre-orderen: http://shop.codesrc.com/index.php?route=product/product&product_id=58
Uiteraard direkt besteld. Bedankt voor de hulp Conso!

Ah, da's mooi. Dan zijn de nieuwe Chinese exemplaren ook meteen ge-upgrade. Ere wie ere....

De info had ik trouwens van https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1748781&postcount=28

Laatst gewijzigd:
Nog steeds echt de beste uitvinding sinds het wiel! Alleen nog de ventilator van mijn externe scsi behuizing eruit slopen. Wat een herrie

Helemaal mee eens :okdan:

Een tijdje terug had ik er een V4.2 besteld (net op tijd, want er waren er nog maar drie en de volgende dag waren ze al weer uitverkocht!) om de ouwe, herriemakende, hardeschijf voor m'n EMU ESI4000 te vervangen. Het duurde bij mij wel 3weken+ voordat ie bezorgd werd, maar dat lag aan de douane-afhandeling van post.nl
Deze 2GB HD zat in een externe behuizing incl. ventilator.
Omdat de SCSI2SD helemaal niet warm wordt kon de ventilator dus ook weg; als ik nu de externe behuizing 'aanzet' blijft het merkwaardig stil; da's even wennen, maar uiterst prettig. 8)
Ik gebruik overigens een 2GB SD kaart; is meer dan genoeg. Het overzetten van alle data van de oude HD naar de SD ging uiterst simpel met de Backup-functie in de ESI4000.

attachment.php

Kortom: aanrader.

O ja: als je een sampler hebt die max 4GB schijven aankan, dan kun je een 16GB SD-card gebruiken en die opdelen in 4x4GB 'virtuele' HD's met elk een eigen SCSI-nr. Heb ik zelf niet getest, maar zal vast wel werken.

P.S. er staat op de website van de scsi2sd een lijst met 'ondersteunde/geteste' samplers, daar heb ik de ESI4000 ook aan laten toevoegen. Dus als je een sampler hebt die niet in die lijst staat en wel prima werkt met de SCSI2SD, laat het de maker (Michael) even weten.

Attachments

• scsi2sd.jpg
    scsi2sd.jpg
    55,6 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
Ik heb nog 4 samplers (welke ik niet vaak gebruik :D, maar voor de heb toch niet weg doe; jeugdsentiment) en 6 SCSI card readers. Een behoorlijk luxe positiie dus :P (had er zelfs 8, echter 2 verkocht).
Dit zijn allemaal CF card readers op de Microtech's PCD-47b's na. Deze kunnen ook Smartmedia cards lezen (nooit getest) en hebben een PCMCIA slot waar je met adapter ook CF kaartjes mee kunt lezen.
Ondanks dat ik aardig wat CF kaartkes heb verzameld, ben ik toch nieuwsgierig naar de SD optie.

Ik heb 3 IDE CF card reader met een SCSI2IDE bridge erbij.
Ik zou kunnen testen met een IDE2SD card reader, echter er bestaan ook CF2SD adapter kaartjes.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.saake-shop.nl/geheugenk...cpmABklYoSJA98--zQJAucGZh-R9AERGuvhoCy1Xw_wcB
Heeft iemand hier ervaring mee?

Cheers

Laatst gewijzigd:
Ik heb er een op ebay besteld, als die binnenkomt zal ik deze testen. Prijs 7,25 euro.

Back