SCSI -> Cf/sd/ssd ?

Ik heb pas een emu E6400 ultra gekocht. Heb er niet op gelet dat die nog een floppy drive had en wil deze nu vervangen door een CF drive. Heb al tevergeefs zitten zoeken of dit nog ergens te koop is.

Nu ben ik die australische link aan het bekijken. Kan ik dan de ingebouwde harddrive vervangen door dit? Het nadeel is wel dat ik niet on the fly samples kan uitwisselen via de sd kaart met mijn pc. Of zie ik dit verkeerd?
Is er iemand die zeker weet of dit compatibel is met de ultra?

ok, ik heb ondertussen al door dat je met dat hulpstuk je de SD extern kan verwisselen. Is er intern in de emu eigenlijk iets voorzien zodat het pcb niet er los in ligt?

Hou er rekening mee dat E-MU de draden van de voedingskabel heeft omgedraaid en om WAV's van je computer naar de Ultra over te zetten heb je EOS 4.7 nodig.
Volgens mij is er wel ruimte voor een HD dus daar zou je 'm misschien kwijt kunnen.

Bedankt voor de tips! De EOS4.7 en flashprep heb ik via ebay besteld. Dat van die voedingskabels is nieuw voor mij. Is er gewoon iets wat ik moet omdraaien of komt er soldeerwerk bij tepas?

Oh ik had er even overheen gelezen dat er al een hd in zat, die kun je er dan uithalen en natuurlijk die voedingskabel gebruiken.
Dan blijft alleen updaten naar EOS 4.7 over.

Ohja de fout die ik maakte was om 24 bit WAV's proberen in te lezen met de Ultra. Duurde ff dat ik het door had, 16 bit dus:)

Ik heb er een op ebay besteld, als die binnenkomt zal ik deze testen. Prijs 7,25 euro.

Kaartje is binnen en even wat testjes:

CF Card 28 MB Read 15 MB Write ($GD CF Card extrene III 30mb)
SD Card 33 MB Read 24 MB Write (Exceria 32GB 90 MB / 30MB UHS-I Card)
CF Card with SD 23 MB Read 20 MB Write (Exceria 32GB 90 MB / 30MB UHS-I Card)

Resultaten zijn iets langzamer als bij direkt gebruik van de SD card, toch vrij snel voor een converter.

32283680307.html

Net 2 stuks SCSI2SD printen besteld voor gebruik bij m'n Yamaha EX5 (inbouwen) en Kurzweil K2500 en Ensoniq ASR10 en TS10 (Externe behuizing); ben benieuwd of het allemaal gaat werken!

Grt, Michel

Bij de kurzweil is de kabel omgedraaid he... Nie vergeten ;)

Heb dit verhaal een tijd geleden gedaan met
Acard Bridge Adapter AEC-7720U etc. voor de Yamaha A3000, maar ga voor de lol die scsi2sd ook proberen.
Zal laten weten hoe het mij vergaat. Zie dat ie op de lijst van compatible samplers staat!

Ik sluit me graag aan :D.

ik heb hier ook nog een paar bruggen liggen van SCSI naar IDE alleen moet ik wel van SCSI 50 naar 80 pins SCSI en dan via de adapter 80 SCSI pins naar IDE, ik moet dus met 2 adapters werken. Ik hoop dat het gaat werken.

Een jaar verder en nog niets getest, iemand zin om dit te testen?

Ik heb mijn scsi2sd ontvangen maar ik krijg het niet correct geïnstalleerd.
Uit mijn E6400 ultra heb ik de harde schijf verwijderd die er in zat, en op dezelfde locatie de scsi2sd geplaatst. Als ik nu de sampler start, komt gewoon het logo van EMU op het scherm maar start hij niet verder op. Ik heb als test de scsi2sd eens los gekoppeld en dan start de sampler wel goed op.

Ik heb wel nog geen microsd kaart er in steken, is dat nodig om op te starten?. Ik heb er hier eentje klaar liggen nog in de verpakking maar wil deze niet onnodig open doen. Dan kan ik het nog ruilen indien het niet werkt.

Ik heb het vermoeden van een terminatieprobleem, kun je zien of op de HD die erin zat er een terminatiejumper zat? Zoja zou ik even kijken of je scsi2sd de terminatie ook aan staat.
Voor de HD waarschijnlijk iets soortgelijks: http://support.seagate.com/kbimg/219031-2.jpg
Anders even googlen voor je HD merk/type scsi termination.

De scsi2sd terminatie staat in de manual beschreven http://www.codesrc.com/mediawiki/index.php?title=SCSI2SD_UserManual

Wat ook nog zou kunnen is dat de scsi ID van je apparaat hetzelfde is als je SCSI2sd ID. Deze moeten verschillend zijn. Meestal is die van het apparaat zelf ID 6 meen ik me te herinneren.

Ik apprecieer de hulp maar ik begrijp er totaal niets van. De enige terminator die ik kan is die van James Cameron uit 1984.

Ook de uitleg op de codesrc site begrijp ik niet. Terminator, resister packs, j3,.... allemaal chinees. Kan iemand het voor een leek uitleggen?

Een scsi terminator is een 'stop' van een scsi chain. Je kan die scsi apparatuur allemaal doorlussen aan elkaar. Elk aparaat heeft zijn eigen identificatie: het scsi id nummer. Zo kan je bijvoorbeeld vanuit je sampler bijvoorbeeld 3 verschillende harddisks aanspreken.

Aan het einde van de scsi chain, dus op het laatste apparaat moet een 'stop' komen, daar plaats je een scsi terminator:

http://www.cable-connection.com/scsi-term1.gif

Ok, een chain heb ik niet. Enkel de scsi2sd. Ik heb nog eens de HD erin gestoken en dan lukt het opstarten. Ik heb nu geprobeerd de scsi2sd zijn firmware te updaten maar het programma kan het niet vinden :( Dus kan ik geen update doen. Mij lijkt het ding kapot te zijn. Heb de verkoper al gemaild.

Ik denk niet dat de scsi2sd kapot is, de firmware updaten is alleen nodig voor bepaalde problemen.

1 SCSI ID met een jumper kan het SCSI ID regelen. Geen jumpers is 0 0 0 of SCSI ID 0, 1 jumper rechts is 0 0 1 of SCSI ID 1, jumper in het midden 0 1 0 is SCSI ID 2 etc...

2 Terminator zijn de bruine weerstanden op je scsi2sd, die heb je waarschijnlijk niet nodig.

3 De sd kaart moet in de scsi2sd zitten en je kan met een programma de SCSI schijf indelen.

Even rustig de tijd nemen en de documentatie doorlezen.

Zonder ervaring met scsi kan het inderdaad lastig zijn, Limburg is niet in de buurt bij mij anders had ik wel kunnen assisteren. Misschien sf-ers in de buurt die ervaring hebben met scsi voodoo.

@synclavier
1) begrijp ik niets van :D.
2) Zijn dat die 2 platte bruine plastieken strookje? Moet ik die dan gewoon lostrekken?
3) Volgens de maker moet de sampler ook kunnen opstarten zonder sd kaart. Dit wil ik nog vermijden uit de verpakking te halen, anders is dit ook weer geld weggegooid.

Back