Met loopjes val je door de mand..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En last but not least, ik heb schijt aan Picasso or Bowies ideeen. Ik vind het trouwens niet dom wat ze zeggen, en begrijp het absoluut, maar ter behoud van mijn eigen individualiteit vind ik mijn eigen mening toch veel belangrijker.

En helemaal juist zijn die ideeen ook niet. Marcel Duchamp's "Fountain" is naar mijn mening een goed voorbeeld van "niet gestolen kunst".

Bekende artiesten zeggen trouwens zo vaak dingen die ze helemaal niet menen - voor de publiciteit. Nog meer reden om lekker door te werken gebaseerd op mijn eigen mening.

Mvg.

CoolRunning

En last but not least, ik heb schijt aan Picasso or Bowies ideeen. Ik vind het trouwens niet dom wat ze zeggen, en begrijp het absoluut, maar ter behoud van mijn eigen individualiteit vind ik mijn eigen mening toch veel belangrijker.

Die van mij ook, ik hang niet af van wat artiesten zeggen hoor. Maar het doet je wel denken.

Ik vind dat er wel veel verschil zit tussen iemand die van een oude plaat een mooie loop weet te creëren, en iemand die 35 GB aan loops in zijn bibliotheek heeft met allemaal perfecte multi instrument loops...

Die van mij ook, ik hang niet af van wat artiesten zeggen hoor. Maar het doet je wel denken.

Helemaal mee eens. Dat is eigenlijk het belangrijkste, dat we zelf denken :)

Mvg.

CoolRunning

ja, binnen de hiphop wat mooie samples recyclen is weer een andere discussie, maar kan soms best aardig uitpakken. Ik heb het dus idd over die 36gb verzamelaars.

van het antiloopjesforum ;)
maar nogmaals, als je maar plezier hebt, zal mij wordt wezen. tis maar een mening.

van het antiloopjesforum ;)

OT: De titel daagt uit terwijl het bericht zelf daarna nogal teleurstelt. Door welke mand val je nou precies als je loopjes gebruikt? Het fijne van software is dat zo gemakkelijk loopjes maakt en op basis daarvan een compositie uitwerkt. Ik zie het probleem niet zo (als dat er al is, misschien lees ik sommige reacties verkeerd).

Het gaat er toch om dat je miljardair word .. en dat de vrouwen aan je voeten liggen .. voor iets anders of minder doen mannen het niet. of je dat met muziek maken bereikt of het wiel uit vind. doet er niet toe als je de andere man maar met een kluitje in het riet stuurt. "You are the boss".... moet iedereen zeggen. ofwel de hard klinkende roffelende "borst" hebt amen.

loop gebruikers hebben:
a - gebrek aan skills
b - gebrek aan creativiteit
c - gebrek aan eigenwaarde
d- de indruk er mee weg te komen te kunnen teren op andermans expertise
e - all of the above

als je iets mooi vind, laat het je inspireren en maak iets soortgelijks zelf, ipv lui drag en drop, het klinkt lame want de rest van de track is in 99% v/d gevallen gewoon kudt. omdat loopjes slepers niet kunnen produceren. dus doordat die "vette" beat niet matched met de rest van je "track" klinkt het vreemd en val je i.d.d. als loopjes gebruiker gewoon door de mand.

maar nogmaals, is het je hobby en heb je er plezier aan vind ik het allemaal prima. het is niet verboden of zo....

ik ben geen loopgebruiker, maar wat is dit weer een denigrerende post zeg.
moet je weer een groep mensen te kakken zetten om jezelf beter te voelen? kolere heej.
die zogenaamde knip en plak broddelwerkjes die jij zo minachtend benoemt kunnen zo maar s muzikaler, genialer en minder lame zijn dan jouw super pure eigengemaakte niet copycat super kwijltracks, snapjewel?
en klaag maar dat ik weer op de man speel... zie het als een spiegel hehe.
als iemand iets overtuigend eigens neer kan zetten, who cares dan hoe hij het maakt.
als je je daar druk over gaat maken zit je zelf te miemelen in het kwalitatief arme gebied lijkt me. als t echt van belang is hoe iemand iets gemaakt heeft dan is het product kennelijk al te karig als muziek

Zelf ben ik absoluut niet tegen drumloopjes, een loopje kan je ook juist inspiratie geven om een track omheen te bouwen, ik doe dat juist vaak, de tracks die ik maak met een fris drumloopje hebben over het algemeen meer de sfeer die ik zoek, dat komt omdat ik een drumloopje daar ook op selecteer.

Wat ik zeker wel zou kunnen doen is dat loopje opknippen en variaties in het ritme maken, maar daar ben ik dan vaak te lui voor, meestal zorg ik voor variaties door eq en filtering te automatiseren en er bijvoorbeeld een extra kick onder te leggen die wel varieert.

Ik heb verder ook geen commerciele aspiraties qua muziek, als ik muziek wil maken dan wil ik gewoon lekker bezig zijn, het maken van drum ritmes vind ik minder leuk om te doen, dus een loopje is dan welkom.

Ik ben het er zeker mee eens dat ik meer werk zou kunnen maken van goeie percussie in mijn tracks maar tot nu toe levert me dat bijna nooit die feel en sfeer op die ik zoek.

Msschien eens beter door losse samples gaan zoeken. Zou de moeite waard kunnen zijn, maar dat zou ik dan eerder doen als mijn track af is en ik meer uit de percussie wil halen omdat ik vind dat de track dat waard is, maar meestal ben ik al tevreden met het resultaat zoals het dan is en komt het er niet meer van.

Ik gebruik trouwens niet altijd loopjes, het is maar net hoe mijn pet staat die dag.

Ik ben het verder absoluut niet met raphies stellingen eens, loopjes kunnen bijdragen aan dingen waar je anders nooit toe gekomen was.

ik maak me er niet druk over, ieder z'n hobby hoor.
maar ik snap gewoon niet waarom mensen gewoon geen inspiratie hebben om zelf dingen proberen te maken. ik ben 100% tevreden met wat ik maak, geef er geen reet om of jij het leuk vindt fjoesz, echt niet.

Ik ben het verder absoluut niet met raphies stellingen eens, loopjes kunnen bijdragen aan dingen waar je anders nooit toe gekomen was.
geef je het zelf al aan, dan is de sjeu van de track dus net hetgeen wat je zelf niet gedaan hebt. :)
zijn we er toch?

ik ben geen loopgebruiker, maar wat is dit weer een denigrerende post zeg.
moet je weer een groep mensen te kakken zetten om jezelf beter te voelen? kolere heej.
die zogenaamde knip en plak broddelwerkjes die jij zo minachtend benoemt kunnen zo maar s muzikaler, genialer en minder lame zijn dan jouw super pure eigengemaakte niet copycat super kwijltracks, snapjewel?
en klaag maar dat ik weer op de man speel... zie het als een spiegel hehe.
als iemand iets overtuigend eigens neer kan zetten, who cares dan hoe hij het maakt.
als je je daar druk over gaat maken zit je zelf te miemelen in het kwalitatief arme gebied lijkt me. als t echt van belang is hoe iemand iets gemaakt heeft dan is het product kennelijk al te karig als muziek

Kun je dit soort vetes niet gewoon lekker via pb uitvechten? Zeker als mod? Het is niet mijn gewoonte om van dit soort zaken iets te vinden, laat staan te zeggen, maar het begint te irriteren.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je mening als het om het topic gaat.

geef je het zelf al aan, dan is de sjeu van de track dus net hetgeen wat je zelf niet gedaan hebt. :)
zijn we er toch?

Dat zou betekenen dat je als muzikant/producer alleen nog maar ongeïnspireerd tracks zou mogen maken. En daar zit waarschijnlijk helemaal niemand op te wachten. :)

Ik geloof dat Raphie hier toch echt de bokaal domste ding ooit getikt op synthforum voor mag ontvangen. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Jezus, ik dacht niet dat dit nog echt gedacht werd na pak hem beet 1985.

De wereld is ook rond, trouwens. Dat je het even weet...

Nee, want de track is niet alleen een loopje, het loopje is enkel de ritmische basis, mijn tracks zijn juist uiterst melodiieus, breed, diep en warm, de ritmes daarin (drumloopjes) juist eenvoudig en vlak.

zijn we er toch?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back