Met loopjes val je door de mand..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nee, misschien moet ik nogmaals de nuance aangeven.
Stel jij vind dubstep lekker, maar je weet niet hoe je dat moet maken
dan kan je een dubstep construction kit pakken en wat loops bij elkaar slepen, wat fx er bovenop plempen en je hebt dubstep.

Maar je kan ook gewoon google gebruiken uitvinden hoe een dubstep beat in elkaar steekt en via tutorials zelf je eerste beats bouwen.

de eerste persoon is gewoon lui. heeft ook geen smaak, maar wil gewoon ook een dubstep trakkie maken.
De 2e persoon onderscheidt zich, leert bij en geeft z'n eigen draai eraan.
het gaat om de luie plakkers, die nog te beroed zijn om een avondje te reverse engineeren of om tutorials op te snorren.

pak jij een samba beat omdat je een geweldige carnavalsklapper hebt geschreven, prima, als je het sfeertje weet en de juiste loops hebt scheelt dat een hoop werk. de beat is daar ook secundair, maar voor dance draait het JUIST om die beat, kan je die niet zelf maken dan zou je je juist daar op moeten focussen.

Hey, een van de tracks waar ik enorm veel plezier aan heb beleefd was geheel gemaakt van loopjes van een Magix Music Maker sample CD set.

Normaalgezien zou deze manier van muziek maken toch echt niet mijn ding zijn, maar zelfs met een goede zondagse kater hebben we een enorm gave middag gehad met het in elkaar zetten van deze track... (Het was 1999, Cubase VST/24 was net uit, maat van me kwam langs met sample cds - spannend, mooie tijden!).

Waarschuwing voor mensen met kinderen, die zouden wel eens vragen kunnen stellen waarom die mevrouw zich zo aanstelt :okdan:

Mvg.

CoolRunning

Attachments

• That ain't work(ing).mp3
    7,8 MB · Bekeken: 65
ik maak me er niet druk over, ieder z'n hobby hoor.
maar ik snap gewoon niet waarom mensen gewoon geen inspiratie hebben om zelf dingen proberen te maken. ik ben 100% tevreden met wat ik maak, geef er geen reet om of jij het leuk vindt fjoesz, echt niet.

Je stelt je hier dus even voor het gemak boven Photek, Goldie, Moodymann, Green Velvet, Gemini, RZA, en zo nog generaties muzikanten want jij maakt tenminste zelf iets? En hebt niet door dat je jezelf daarmee als een behoorlijke lampekap neerzet?

Loops gebruiken is de basis en oorsprong van elektronische dansmuziek. Van Grandmaster Flash tot Aphex twin. Punt.

Loops gebruiken is de basis en oorsprong van elektronische dansmuziek. Van Grandmaster Flash tot Aphex twin. Punt.

Daar zit wel wat in. Vergeten we nog veel vroegere artiesten als Stockhausen, Reich, Eno, Schaeffer, El-Dabh, en noem ze verder nog maar op. Allemaal heel comfortabel met het gebruiken van loops :)

Mvg.

CoolRunning

nee, de meeste gebruiken one shots of programeren zelf. de ECHTE helden zijn degene die de skills hebben om loops te maken. of dacht je dat die als onbevlekte bevalling in je daw belanden?

de meeste van bovenstaande helden gebruiken gewoon one shots, i.i.g. samplen ze niks langer dan één tel.

heren, als je het moet lenen, kan je het gewoon niet zelf. punt.... en daar is niks mis mee, maar doe er niet zo moelijk over.

Volstrekte onzin, waar haal je dat in godsnaam vandaan?

Google anders Grandmaster Flash eens. Leerzaam.

ja, dat was oude hiphop, we hebben het nu over fucking construction kits.
kant en klare LIDL bigg reum housj in je sample map.... snap jij die nuance niet?

Jij bent de enige die het over construction kits heeft, Raphie

jongens ik ga filmpje kijken, jullie komen er wel uit he?:doei:

ik maak me er niet druk over, ieder z'n hobby hoor.
maar ik snap gewoon niet waarom mensen gewoon geen inspiratie hebben om zelf dingen proberen te maken. ik ben 100% tevreden met wat ik maak, geef er geen reet om of jij het leuk vindt fjoesz, echt niet.

Eerst 35 jaar samples gebruiken van sample cds en nu zeg je dit ..wat kunnen we nog geloven wat jij zegt. je bent niet echt standvastig in je doen en later..

Jij bent de enige die het over construction kits heeft, Raphie
duidelijk toch? en die hebben geen reet te maken met GMF of MM, of een amen break of wat dan ook.

maar goed, het is makkelijker om alles over één kam te scheren.

nee, de meeste gebruiken one shots of programeren zelf. de ECHTE helden zijn degene die de skills hebben om loops te maken. of dacht je dat die als onbevlekte bevalling in je daw belanden?

de meeste van bovenstaande helden gebruiken gewoon one shots, i.i.g. samplen ze niks langer dan één tel.

Raphie, je hebt wel een erg zwart-wit perspectief, of je drukt het gewoon ongelukkig uit?

De sample-lengtes van mijn helden gaan van zeeeeer kort (Autechre?) to zeeeer lang. En ze zijn toch allemaal helden...

Quote van Wikipedia: Brian Eno reported that for a particular song, "One of the tape loops was seventy-nine feet long and the other eighty-three feet"

Het hangt er van af hoe snel die tape wordt afgespeeld, maar volgens mij zal het meer dan 1 seconde zijn... wat dus in jou boek van Eno geen held maakt? (Het kan trouwens best zijn dat Eno niet een held voor je is, maar of dat nou met z'n sample-lengte te maken zal hebben betwijfel ik...)

Mvg.

CoolRunning

Hij is een film kijken, en dat is maar goed ook. Misschien iets leuks met DJ Shadow ofzo?

Eerst 35 jaar samples gebruiken van sample cds en nu zeg je dit ..wat kunnen we nog geloven wat jij zegt. je bent niet echt standvastig in je doen en later..
ook jij moet leren lezen ouwe relschopper

one shots > prima
loops > als jij er blij van wordt, ik niet, gewoon lekker zelf maken (met one shot samples bijv?)

ik heb héél even 5 jaar gedlen een weekje geexperimenteert met vengerance one-shots. maar dat was het niet voor mij, ik heb geeneens een sampler, sterker nog ik gebruik geeneens een daw.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back