Impressario??

Lacertus

*ISOCHRONE*
Lieden!

Een vriendin van me is professioneel klassiek zangeres en biechtte me op dat ze bijzonder ontevreden was met haar impressario. Ze vroeg aan mij of ik dat wilde doen... "verdiend best goed" "niet veel werk" "blablabla" "zus-en-zo"...
Ze kon me echter niet duidelijk maken wat zo'n impressario nu PRECIES WEL en NIET doet... Uit wat ze me vertelde leek het meer een soort van advocaat(?)...
Ik ben niet zo bekend met de hele muziekindustrie -dit gaat met name alleen maar enkel over LIVE optredens; veelal in het buitenland; veelal eenmalig (dus relatief veel voorbereiding)- en weet dus ook niet precies wat een 'functie-omschrijving' van een impressario is...

Aan u allen de vraag, of iemand me hier iets meer over kan vertellen... wat is de verantwoordelijkheid van de impressario? en van de agent? is het inderdaad een soort advocaat? of meer een soort regelneef/-nicht?

Ik ben benieuwd!

Groet,
Roy

Vind je het vreemd dat ik nu ga vragen: Waarom kiest ze jou dan als je van 'niets' weet? :confused:

Origineel geplaatst door Mike-E
Vind je het vreemd dat ik nu ga vragen: Waarom kiest ze jou dan als je van 'niets' weet? :confused:

Waarschijnlijk een kwestie van vertrouwen denk ik zo.

Een impressario is een soort zaakwaarnemer. Wat ik ervan weet doet een impressario voornamelijk de optredens regelen. Ook de contracten rondom dit soort dingen worden door de impressario gedaan als ik me niet vergis.

Bedankt zover!

Waarom kiest ze jou dan als je van 'niets' weet? :confused:

die vraag is helemaal niet vreemd hoor... en het is inderdaad een questie van vertrouwen! ze vertrouwd haar huidige impressario niet meer, en ze heeft zoiets van 'mijn vertrouwen heb je en de rest kun je leren'.

Wat ik ervan weet doet een impressario voornamelijk de optredens regelen.

dit zou nu juist duidelijk niet bij de taken horen... daar had ze al iemand voor (zij noemde het haar 'agent'). Ik weet niet of dit gebruikelijk is, maar in dit geval is dat zo...

Wie weet meer?

Groet,
Roy

Back