MS10 nabootsen op Andromeda

ik denk dat ik maar weer ga sparen voor een MS10, zal wel even duren, de synth spaarpot is helemaal leeg na Andy. In de tussentijd zou ik toch graag op mijn Andy zo dicht mogelijk bij het geluid in de buurt komen, als iemand nog tips heeft op basis van de sound die je nu in de track kunt horen graag!!

WHOEHAAAAAAAA!!!!!!!!!:D :D :D :D :P

Voor het eerst ben ik echt helemaal blij met mijn Andy! Als er 1 bak is die je echt eens lang moet proggen voordat je eruit haalt wat je erin zocht is het de Andy wel!

Ik heb dus de MS10 sound zo dicht benaderd dat ik geen MS10 meer nodig zal hebben, het 12 db filter gecombineerd met wat viezigheid uit de ringmodulator en wat distortion doen de truc!die legato setting heb ik ook gevonden, perfecto!

Heb op basis van die lead sound ook al een bass sound uit de MS10 nagemaakt met Andy, die is nog beter gelukt, onderin is ie perfect alleen in het uiterste zal hij niet zo schreeuwen als de MS10, maar bij benadering in de mix, vind ik het perfect!

Andy, wereldbak, hij is echt ranziiiiiiiiiiiiiiiiiig analoog!!:D

ik mis mijn ms10,nord rackII,K-station, X5 en juno60 die ik ervoor heb weggedaan geen moment meer!

maar ja,even ademhalen............................pffff...............
effe:koffie: en weer down to earth

Als ik nog in guldens had gerekend had ik em nooit gekocht maar ik ben toch blij dat ik em heb nu! thanx for the Euro!

Origineel geplaatst door synthmann

ik mis mijn ms10,nord rackII,K-station, X5 en juno60 die ik ervoor heb weggedaan geen moment meer!

wow damn :erm:

hey 6trak! het is me gelukkig gelukt het geluid na te bouwen anders was ik weer voor een ms10 gaan kijken. Met de Andromeda gaat het bouwen van zo'n geluid nou eenmaal niet zo makkelijk en snel als met een MS10, maar het kan zeker. Andromeda is echt vet, samen met mijn A100 en Xl7 kan ik denk ik iedere klank wel maken die ik wil met maar 3 synths. scheelt ook een hoop ruimte!

is niet dezelfde lead als uit de voicegreetz, ik heb een linkje geplaatst naar de track waar die lead in zit, ik geloof een paar posts terug.

en dan de volgende uitdaging !!!

2 ms10's op diverse manieren aan/ over/ voor/ tussen/ door elkaar geplugd benaderen !

A6 vs. 2 ms10's wedstrijdje houden???? :D:D:D

Electrovolt is een echte Tiener... MS that is... :D

waarom zou Synthman een competitie aangaan?
hij kan met zijn Andy (en zijn creativiteit) wellicht dezelfde geluiden maken als jij met al je routings... enne, zeker niet onbelangrijk, hij kan ze opslaan en ala minuut weer oproepen! ;)

thanx 6! de Andromeda is bijna modulair (en 16 stemmig) , bijna alles is te routen en als ik iets sneller wil werken dan neem ik toch gewoon even mijn doepfer erbij:) even pluggen en klaar !

ik weet niet hoe gehecht je bent aan je jx8p en of je per se 2 ms10 synths wil houden, maar anders kun je al bijna een derde van de aankoopprijs van andy oplepelen door de jx en een ms10 te verkopen! ik heb er wel meer voor verkocht en geen spijt. in mijn studententijd was het ook een hele boel "budget"bakken bijeen verzamelen. Nu in de "werkende fase" heb ik nog maar drie synths over, maar wel monsters, dat bevalt me beter moet ik zeggen.niet dat ik nu klaar ben met verzamelen;)

heb nog wel een aardig synterklaaslijstje:D
Moog Voyager
EMS Synthi A
K5000s of een Korg wavestation
mijn doepfer uitbreiden
Arp 2600 of oddysey
Nord Lead3 (heerlijke interface)

maar dat is een 15 jaren plan waarschijnlijk

Back