Dave Smith Instruments Pro 2

Gaaf!
Ik had plannen om over een tijdje m'n prophecy te vevangen door een Sub37 maar dit zou ook een waardige opvolger kunnen zijn!

Sodeju, inderdaad! Mooi ding hoor. Maar wel erg prijzig. Ik heb dat voor een monosynth niet over. Een beetje manke vergelijking wellicht, maar een fijne hybride voor veel minder geld lijkt mij de Ambika. Nog polyfoon ook. Ik denk niet dat de MI osc's voor de DSI osc's onderdoen, terugdenkend aan mijn Evolvertje.

Ik vind hem erg tof en hij lijkt erg breed inzetbaar. Prijs vind ik gezien hetgene dat 'ie biedt nog wel meevallen eigenlijk. DSI synths zijn altijd al afschuwelijk uitgebreid en diep te programmeren, en deze lijkt nog wel een paar stappen verder te gaan en heeft dan ook nog eens alle in en outputs aan boord om met zo'n beetje iedere oude, nieuwe of modular synth te interfacen. Alleen die sequencer zou het misschien al waard zijn in een modular setup.

Heel cool, met name die extra filter en de sequencer. Alleen de prijs vind ik veels te hoog, daar schrok ik best wel van. Dacht dat hij wel goedkoper zou zijn dan de sub37, maar nee dus....

Heb het nog niet uitgebreid bekeken allemaal maar het ziet er erg mooi uit dit! Sequencer lijkt mij ook erg gaaf....prijs is stevig maar ik ga er voorzichtig van uit dat die wel in overeenstemming is met wat je er voor krijgt.

Zal hem zelf niet snel kopen want ik heb gewoon niets nodig op het moment. Een Evolver heb ik ook nog nooit onder handen gehad en ook die wekt nog steeds mijn nieuwsgierigheid :)

Wat een mooie ontwikkelingen allemaal voor synthliefhebbers de afgelopen jaren :okdan:

Die bass op het eind is in ieder geval een stuk vetter dan wat je uit een mopho haalt. :)

Hopelijk komt er ook een desktop-versie van.

Dit is denk ik de desktop versie, deze foto staat op de DSI homepage. Wel veel minder knoppen blijkbaar

2JHcDLd.jpg

mocht iemand het gemist hebben:
Zit een 16 Kanaals!!!!!! 32 steps sequencer in.

mocht iemand het gemist hebben:
Zit een 16 Kanaals!!!!!! 32 steps sequencer in.

Volgens mij echt een zeer waardevolle aanvulling is op deze synth. Zou er wel eens het fijne van willen weten; hoe hij juist werkt bedoel ik dan en welke mogelijkheden hij allemaal heeft.
Als ik zie wat degelijke hardware sequensers kosten kan dit de kostprijs van de synth wel begrijpen.

Supergaaf en superduur :D

Mooi om te zien dat Dave Smith niet meegaat in de rage van impulsaankoopsynths, maar zich tot doel stelt de ultieme monosynth te maken! En op het eerste gezicht/gehoor is dat nog aardig gelukt ook. Vreemde keuze vind ik alleen om de audio-input niet ook een linker- en rechterkanaal te geven, maar dat is maar een detail. De twee filters vind ik erg cool.

Er zal binnen een paar maanden vast ook wel een desktopversie komen, net als bij de P12.

Deze synth komt op me verlang lijstje te staan, bij jullie ook?

Ik zou wel willen maar ik denk het niet. Hij kost toch een aardige duit en voor dat geld zijn er leuke alternatieven, niet in de laatste plaats van DSI zelf (Prophet 08 lijkt me nog altijd erg mooi om te hebben).

p.s. Twee topics over de Pro 2: misschien even samenvoegen?

Bericht door een moderator:
draadjes samengevoegd. je krijgt er een stijve nek van anders he? :D

Volgens mij echt een zeer waardevolle aanvulling is op deze synth. Zou er wel eens het fijne van willen weten; hoe hij juist werkt bedoel ik dan en welke mogelijkheden hij allemaal heeft.
Als ik zie wat degelijke hardware sequensers kosten kan dit de kostprijs van de synth wel begrijpen.

Volgens mij het principe van een MS2000 sequencer, maar dan beter uitgevoerd. Dus het idee is dat je 1 track nootinfo geeft (en dan echt mooi stapsgewijs wat bij de MS2000 wel eens mis liep...) en op de andere tracks modulatie info.

Denk ik dan he. Wat zou je anders met 16 tracks op een monosynth doen. :)

Externe synths bijv je kan ud tot 15 andere apparaten monofoon aansturen in 32 stappen

Externe synths bijv je kan ud tot 15 andere apparaten monofoon aansturen in 32 stappen

Dat zou mooi zijn, maar ik weet niet of het klopt. Volgens mij heeft hij 4 CV outs + 1 gate out en daar kan je geen 15 externe apparaten mee aansturen. Ik weet ook niet of je sommige tracks van de sequencer bijvoorbeeld via de MIDI-out kunt laten lopen (zou ook heel mooi zijn!). Uit de specs haal ik het in ieder geval niet:

Sequencer

-Advanced step sequencer provides up to 32 steps per sequence and up to 16 tracks.
-Supports real-time input, rests, and variable-length sequences
-Syncs to MIDI clock and external audio and CV input
-Sequences can control not only oscillator pitch but any parameter in the modulation matrix.

Hoe dan ook, die sequencer lijkt me supergaaf want met zoveel tracks die je kunt toewijzen aan allerlei modulaties kan je er natuurlijk hele gekke dingen mee uithalen. De tijd zal leren wat er allemaal mogelijk is.

Hij heeft midi out en heeft 16 midi kanalen waarvan een voor de local, dus blijven er 15 over
Dave zegt zelf in de video dat de sequencer 16 kanalen ondersteund, dus dat komt wel goed als er geen rare fratsen in zitten

Back