Dave Smith Instruments Pro 2

Hij heeft midi out en heeft 16 midi kanalen waarvan een voor de local, dus blijven er 15 over
Dave zegt zelf in de video dat de sequencer 16 kanalen ondersteund, dus dat komt wel goed als er geen rare fratsen in zitten

We moeten maar afwachten hoe het precies zal zijn inderdaad.

Maar 1 voor de local klopt niet denk ik; ik ga er van uit dat je alle 16 tracks "local" kunt gebruiken. Bijvoorbeeld 1 voor pitch info, 1 voor gate en de rest dus voor allerlei modulatie doeleinden. Puur alleen voor de interne monosynth is 16 best veel, dus laten we hopen dat de sequencer flexibeler is in te zetten!

Zelf vind ik zaken als sequencer en delay niet echt op een synthesizer thuishoren, je betaalt er voor, maar echt nodig is het niet echt, dat soort dingen kun je makkelijk extern regelen.

Wel lekker veelzijdig apparaat verder, daar niet van.

Volgens mij het principe van een MS2000 sequencer, maar dan beter uitgevoerd. Dus het idee is dat je 1 track nootinfo geeft (en dan echt mooi stapsgewijs wat bij de MS2000 wel eens mis liep...) en op de andere tracks modulatie info.

Denk ik dan he. Wat zou je anders met 16 tracks op een monosynth doen. :)

Ja beter dan de MS2000 sequencer je kan de P2 sequencer gewoon met het keyboard programeren zie ik, en externe synths mee aansturen (dat zeggen ze toch in dat filmpje of heb ik dat gedroomd)...das wel vet hoor

Heeft ook wel wat weg van een Mono/Poly met die 4 part parafonie....soort van

Zelf vind ik zaken als sequencer en delay niet echt op een synthesizer thuishore

Rare synthesizer-racist :D

meer informatie

http://www.davesmithinstruments.com/products/pro2/index.php

pro2_top.jpg

We moeten maar afwachten hoe het precies zal zijn inderdaad.

Maar 1 voor de local klopt niet denk ik; ik ga er van uit dat je alle 16 tracks "local" kunt gebruiken. Bijvoorbeeld 1 voor pitch info, 1 voor gate en de rest dus voor allerlei modulatie doeleinden. Puur alleen voor de interne monosynth is 16 best veel, dus laten we hopen dat de sequencer flexibeler is in te zetten!
precies ff afwachten welke opties het OS exact biedt.

Zelf vind ik zaken als sequencer en delay niet echt op een synthesizer thuishoren, je betaalt er voor, maar echt nodig is het niet echt, dat soort dingen kun je makkelijk extern regelen.

Ik snap wat je bedoelt, maar als die toevoegingen echt goed geintegreerd zijn in het geheel dan vind ik het toch wel een dikke plus hoor. Met een externe sequencer je sound op 16 verschillende manieren beinvloeden gaat natuurlijk niet zo makkelijk. Dat soort dingen kunnen je wel heel snel inspiratie geven.

nou, om eerlijk te zeggen, dit lijkt me best een veelzijdige en vette bak hoor.
ik geloof alleen wel dat hij wel aan de prijs zal zijn.

Mee eens! Al helemaal als je een digitale delay BBD noemt... Vin'k zo lame.
Bovendien ben ik niet zo wild van het geluid. Er is iets met dat nieuwerwetse synth geluid, zo scherp en hard. Niks voor mij...

niet echt natuurlijk, digitale osc, 2 filters, veel meer golfvormen, digitale BBD.

Gaaf!
Ik had plannen om over een tijdje m'n prophecy te vevangen door een Sub37 maar dit zou ook een waardige opvolger kunnen zijn!

Wow, dat is wel een heel verschil!

Heb de Prophecy ook gehad. Klonk goed maar vond die afgeronde knoppen een ramp om aan te draaien (kreeg er kramp van in mijn jatten) en het eerst terug moeten draaien om een nieuwe waarde te geven vond ik ook maar niets (heeft de Little Phatty overigens ook).

Wel leuk om te kijken naar een opvolger. Helemaal met dat er zoveel keus is! :W

Ik zou voor de veiligheid maar even afwachten in hoeverre die sequencer over 16 MIDI kanalen uitstuurt. Het zou zomaar kunnen en erg handig zijn, maar ik zie het graag op papier voordat ik het veronderstel.

Hopelijk is de sequencer ook nog makkelijk te transponeren via het klavier, dat maakt hem meteen een heel stuk bruikbaarder.

Ik had zelf ook altijd die mindset. Maar soms is een on-board sequencer of arpeggiator op een bak net even iets wat je er mee aan het spelen zet. En een goed begin is het halve werk.

Los daarvan kan de sequencer van de Pro 2 zo te zien dingen die, als je ze extern zou doen, veel minder voor de hand liggend zouden zijn. Er zijn vast wel software/hardware stepsequencers die het heel makkelijk maken om per step meerdere midi control changes kunnen meesturen, maar dan zit je alsnog heel erg in tabelletjesland, in plaats van "hee, ik wil de resonance sequencen".

Verder is een sequencer tegenwoordig een beetje een checklist item voor monosynths. Ik bedoel, Dave Smith zou kritiek krijgen als het er niet opzat, want er zit er zelfs eentje in de Microbrute SE, die 10% van de prijs is.

$2000 voor een grotendeels digitale monosynth, koekoek...

Je mag digitale oscilators haten, maar om "alleen de oscs zijn digitaal" nu uit te leggen als "grotendeels digitaal" vind ik ook wat ver gaan.

Back