Dave Smith Instruments Pro 2

Demootje van Robert Rich ...

https://soundcloud.com/robertrich/dsi-pro2-demonstrating-new-presets

Ik vind t niet zo overtuigend klinken eigenlijk..
Niet zo vettig als in het eerste filmpje leek
Gelukkig heb ik mn sub37 preorder nog staan :D

De prijs is dus minder hoog dan gedacht, ik dacht het word wel 1800 ipv 1400 nog wat. Nu twijfel ik tussen de Sub37 en de Pro-2. Shit!

klopt, maar die P12 gaat al op aan akkoorden in tracks
ik record nooit synths om ze daarna voor wat anders in te zetten
ik houdt ALLES live/midi tot mixdown
dus een extra mono smaak komt altijd van pas
en misschien gooi ik er wel een paar mono's uit
heb reeds een Phatty, Minitaur, Pulse, BS2 & TB-3

In die setup kan ik het wel begrijpen; als je alles tegelijk sequencet, is de Pro 2 wel een aanvulling. In elk geval een mooi excuus om je GAS-aanval weer de vrije loop te geven ;)

De prijs is dus minder hoog dan gedacht, ik dacht het word wel 1800 ipv 1400 nog wat. Nu twijfel ik tussen de Sub37 en de Pro-2. Shit!

Haha, keuzestress :P
Maar wel twee hele mooie keuzes.

Ze hadden trouwens wel wat langer mogen nadenken over de naam van dit ding. Het woord "pro" hoort wat mij betreft alleen op boormachines van de Aldi en DJ mixers van de Kijkshop. En 2 voor eeh? Waar is nummer 1? :D

Weet ik.... maar behalve dat 't een mono synth is heeft ie er niet heel veel mee te maken...

Na dat soundcloud fragment heb ik persoonlijk zoiets van: Ik wacht wel tot ik 'm een keer in de winkel kan checken. Duidelijk minder onder de indruk dan bij het intro filmpje.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de Pro 2 geen dikke bak kan zijn, die soundcloud demo kan gewoon niet zo heel goed zijn. :)

Just wondering...

Zitten de cv-outs in de modulation matrix? Dan kan men hiermee een LFO naar een Tempest sturen :o!

Edit: Net wat zitten lezen op gearslutz en dit zou dus kunnen.

Wat mij vooral opvalt is dat ie in verschillende demo's erg verschillend klinkt. Kan een voorteken zijn dat ie veel kanten opkan.

Wat Dave ook al noemde in het eerste filmpje dat wat je daar hoort slechts het oppervlak kwa mogelijkheden van de P2 is. Zeker dus interessant om hem te gaan demo-en.
Opletten dus wie o waar hem het eerst heeft staan en dan allemaal in de rij om te pingelen :D :D

Say whut?

Bij Bax staat ie te koop voor 1469 € en bij thomann voor 1745 €. Waar is de logica?

Ik heb overigens van Bax ondertussen al twee mails gekregen dat ze hun planning niet gaan halen dat ze schatten dat ie ten vroegste in september beschikbaar zal zijn :').

Back