Reacties in marktplaats

de marktwerking doet z'n werk wel. denk niet dat leden voor politie agent hoeven te spelen.

wat je anders krijgt is dat mensen ALTIJD in het topic gaan lopen afdingen, zelfs als ze geen interesse hebben.

Of die DX-27 voor 250 euro nadat het "talkboxproject succesvol afgerond was" :D

200 euro er bij omdat een artiest die wellicht ooit nog een keer gaat doorbreken en beroemd wordt er over heen gekwijld heeft :halleluja

dat is idd nog een vraag die Bass zou kunnen beantwoorden... maar het blijft een gegeven dat een thread per se is bedoeld voor discussie... een thread qua antwoord mogelijkheid uitschakelen maakt het nog niet een ideale markplaats... dus daarom krijg je ook vragen zoals die van Bass... aha... aha...

Ook als er wel discussie mogelijk zou zijn (waarbij ik het eigenlijk wel eens ben met de huidige situatie. Als je interesse hebt maar de prijs te hoog vindt kan je iemand altijd via mail of pb benaderen om te kijken of je eruit kan komen), zou iemand nog steeds een absurde prijs kunnen vragen. Ook als je een formulier-achtige opzet zou hebben zou dit kunnen.. Het is toch idioot om mensen bepaalde prijzen op te leggen omdat jij dat een goede prijs vindt. In dat geval stel ik voor dat alle artikelen maximaal 2 euro gaan kosten ;)

Ook als er wel discussie mogelijk zou zijn (waarbij ik het eigenlijk wel eens ben met de huidige situatie. Als je interesse hebt maar de prijs te hoog vindt kan je iemand altijd via mail of pb benaderen om te kijken of je eruit kan komen), zou iemand nog steeds een absurde prijs kunnen vragen. Ook als je een formulier-achtige opzet zou hebben zou dit kunnen.. Het is toch idioot om mensen bepaalde prijzen op te leggen omdat jij dat een goede prijs vindt. In dat geval stel ik voor dat alle artikelen maximaal 2 euro gaan kosten ;)

300 euro voor een DX 7 vind ik onderhandelbaar maar 750 euro niet.

300 euro voor een DX 7 vind ik onderhandelbaar maar 750 euro niet.

Dan zal je (imho) moeten wachten tot er iemand een aanbied met een prijs die je wel onderhandelbaar vindt. Je kan mensen niet dwingen een bepaalde prijs te vragen. Je kan diegene hooguit aangeven (middels PB of mail oid) dat je wel interesse hebt maar de prijs veel te hoog vindt. Als de verkoper dan voet bij stuk houdt, dan kan je daar heel moeilijk over doen, maar dat lost weinig op.

Je zou (theoretisch dan) ook kunnen zeggen dat je het product niet graag genoeg wilt hebben. Anders zou je er misschien wel meer geld voor over hebben.

Ik zou bijvoorbeeld ook best een 303 willen hebben, maar niet voor meer dan 500 euro. Dat ik die voor die prijs niet ga krijgen weet ik ook wel, maar blijkbaar vinden anderen een 303 dus meer waard dan ik.

nou ja je mag toch iemand publiekelijk wijzen op een te hoge prijs?

of is er geen democratie op SF?

OK ik heb nog een Yamaha CS2X staan daar wil ik graag 500 euro voor :mexico:

@Bass
Wat zou dat toevoegen dan? Dat je publiekelijk meer overwicht hebt op die persoon omdat je aan alle potentiële kopers kenbaar maakt dat jij de prijs onzin vindt?
Iedereen is toch in staat zelf af te wegen of ze een prijs redelijk vinden? Zo niet, dan koop je het niet. Vindt je de prijs wel redelijk, of denk je nog iets te kunnen afdingen of wat dan ook, dan reageer je wel.

Dat heeft niets met democratie te maken. Je gaat toch ook geen poster op een etalage plakken waarop je aangeeft dat je een prijs te hoog vindt?

Daarbij, waarom zou je van allerlei artikelen op de marktplaats de prijzen omlaag willen hebben (ik neem aan dat het geen probleem is als iemand een product onder de 'gangbare' prijs aanbiedt?)? Omdat je er dan zelf voordeel bij hebt? Of alleen om anderen te waarschuwen eerst na te denken voordat ze de vraagprijs betalen?

ik heb ook nergens gezegt dat ik per se reacties zou willen zien op een ad...

Klopt. Je haalt alleen een 'ideale' marktplaats aan. Waarbij ik aannam dat je de huidige situatie niet ideaal vindt. In reactie daarop haalde ik twee andere mogelijkheden aan, namelijk het wel aanzetten van discussies of een marktplaats die op formulieren gebaseerd is. In beide gevallen (en ook in de huidige situatie) zal je verkopers niet kunnen verplichten een prijs te vragen die jij als koper 'goed' vindt.

het gaat er niet om of dat ik wat wil kopen en ook niet om iemand op zn plek te zetten...
maar als iemand een JV1080 te koop zet voor 600 euro lijkt het me dat dat weinig kennis of opzet verraad en dus dat duidelijk te maken is dat dat een te hoge prijs is..

het gaat er niet om of dat ik wat wil kopen en ook niet om iemand op zn plek te zetten...
maar als iemand een JV1080 te koop zet voor 600 euro lijkt het me dat dat weinig kennis of opzet verraad en dus dat duidelijk te maken is dat dat een te hoge prijs is..

Het probleem is dat ze deze prijzen dus zien op Forum's zoals het Synthforum
en gaan ervan uit dat dit de normale prijzen zijn :)

zucht..
stuur zo'n gast dan een pb, dacht dat er inmiddels wel voldoende argumenten zijn gekomen om reacties niet toe te staan.

zucht..
stuur zo'n gast dan een pb, dacht dat er inmiddels wel voldoende argumenten zijn gekomen om reacties niet toe te staan.

Waarom zou je iemand een PB sturen als de vraagprijs van een DX7 750 euro is :Z en het
gaat mij vooral om de mensen die net beginnen met muziek die je op het verkeerde been
zet en ja daar is het synthforum juist niet voor.

omdat je zo al kan bedenken dat reageren in een verkoopdraad afwachten op problemen is.
verder heeft flying panther het ook goed beschreven in zijn bericht op 18:00

omdat je zo al kan bedenken dat reageren in een verkoopdraad afwachten op problemen is.
verder heeft flying panther het ook goed beschreven in zijn bericht op 18:00

Ik wil helemaal niet reageren laat daar maar een slot op maar
een aanpassing van de Algemene voorwaarden zou wel gaan.

tja exorbitante prijzen ads gewoon weghalen?

Back