Reacties in marktplaats

Nou ja. Het is gewoon uit de hand gaan lopen. Iedereen ging zich er op een gegeven moment mee lopen bemoeien en lopen zeiken. Dat staat wel los van al die miljoenen mensen die gewoon goede opmerkingen maakten. Er gingen anderen weer over zeiken bij de mods over dat zeiken. Passen die het aan krijgen ze weer ander gezeik van anderen waarom het is aangepast. Zeiken die daar terug over krijgen ze nog meer gezeik.

Is het nu afgelopen met dat gezeik!?

Wat verwacht je dan. Dat mods de hele tijd :smeris: gaat lopen spelen omdat 'iedereen' wat te zeiken heeft? Beetje kleuterschool spelen?
De slechten verpesten het voor de goeien? Hoe zat dat ook al weer met die flitspalen, alcoholcontroles, metaaldetectors en bewakingscamera's. Dat willen we toch zelf allemaal?

Het is geen baan of zo maar gewoon vrijwillig werk hoor. En wat krijg je dan? Stank voor dank zou ik eerder zeggen. Mods zijn ook maar mensen en daar kan je best kritiek op hebben ( :luv: ) maar ze hadden al lang en breed aangegeven dat het niet zo meer kon zo.
Het houdt een keer op. Lik op stuk heet dat.

Yep, draadje klaar. Bieden maar! (en niet meer zeiken)

Origineel geplaatst door fuse
bla bla bla... <KNIPPERDEKNIP>
...Yep, draadje klaar. Bieden maar! (en niet meer zeiken)

Eh sorry, maar dat soort opmerkingen vind ik een beetje "kort door de bocht".
Zo van... ik heb m'n zegje gedaan, de waarheid ligt op tafel, dus klaar met die discussie.

We zijn hier toch op een discussieforum? Jeweetwel? Dialoog / Gedachtenwisseling / Meningsverschil / Debat?

No personal flame intended :engel: (echt niet) maar dat past gewoon niet in zo'n fundamentele discussie als deze.

Geef de verkoper zelf de mogelijkheid om te beslissen of ze
mogen reageren op je advertentie of niet,
of dat ze de advertentie zelf gaan beheren zodat ongewenste
post zelf kunt verwijderen.
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar om meteen een slot erop
te hangen...

Ik ben het helemaal met Hanz eens (in beide posts).
Als er in deze kwestie mensen te ver gaan, zijn het de mensen die geen commentaar kunnen verdragen en de moderators die zich zo opstellen. (Want dat zou echt beter kunen, of je nou moderator bent of niet.)

Zelf heb ik vaak zat dingen aangeboden op v&a en ik heb me nooit druk gemaakt over commentaar in de threads, zolang ik de kans krijg om het te weerleggen is het toch goed. En als me dat niet lukt, tja, dan zit ik misschien te hoog met een prijs of zo. Geen probleem: open forum, elkaar helpen, iedereen een mening, discussie altijd goed,
alleen niet (te) persoonlijk worden en je mening of stelling niet poneren of het de absolute waarheid is. Een andere mening mag er ook naast staan.

Origineel geplaatst door Digimod
Geef de verkoper zelf de mogelijkheid om te beslissen of ze
mogen reageren op je advertentie of niet,
of dat ze de advertentie zelf gaan beheren zodat ongewenste
post zelf kunt verwijderen.
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar om meteen een slot erop
te hangen...

Dat is dus (voorlopig) technisch niet mogelijk.
Marktplaats was een extraatje, zodat synthfreaks onder elkaar makkelijk hun spullen konden verkopen. Zo wist je zeker dat je mooie synth een goed onderkomen zou krijgen.
Helaas vonden sommigen het leuker te zeiken over (vraag)prijzen dan daadwerkelijk tot een transactie te komen.
( Deze mensen raad ik dan ook aan morgen op de markt in Rdam bij een kraam te gaan staan en alle mensen die bij deze kraam iets willen kopen te vertellen dat het ergens anders goedkoper is. )

We willen marktplaats anders gaan inrichten. Tot die tijd moet het maar op deze manier...helaas pindakaas.

Als ik persoonlijk iets mag zeggen ..

Ik kan er niet tegen dat leden op hun rechten staan terwijl wij als moderators onze vrije tijd in een forum steken.
Ga mij niet lopen vertellen wat ik moet doen met iets wat ik jullie gratis aanbied. Wees er blij mee en maak er geen misbruik van.

Ik probeer dagelijks de gezellige sfeer op het forum te behouden. Ik hoop dat daar een beetje begrip voor is.

Dat er niet meer gereageerd kan worden in de marktplaatsthreads komt omdat het bijna een dagtaak werd om bij te houden. Dit kan niet de bedoeling zijn. Herhaaldelijke pogingen om de situatie te verbeteren hebben niet geholpen.

Helaas , maar kennelijk moet we voorlopig zo even verder.

Commentaar op prijzen en opstelling moderators

Commentaar op prijzen en opstelling moderators

hey Matt,
zo kan ik ook het laatste woord hebben, de thread sluiten nadat jij je gal hebt gespuwd.
ik kan me voorstellen dat jij je ergert aan kritiek (dat doet namelijk bijna iedereen, niemand vindt dat leuk) zeker als je 'al je vrije tijd in ons plezier stopt', maar dat neemt niet weg dat de argumenten die tot het besluit hebben geleid geen reacties meer op te nemen in de vraag en aanbod threads nergens op slaan.
en ook de nieuwe argumenten snijden niet echt hout.

de verkoper met zijn nord rack voor 1000 euro krijgt wat negatieve pb-tjes misschien, maar wacht rustig af totdat er een sukkel is die 1000 betaalt. dat is dan een mede-forumlid die niet goed geïnformeerd is.

ik begrijp werkelijk niks van jullie rigide houding en het per se willen vasthouden aan je gelijk, met behoorlijk brute middelen. zonder discussie geen groei, dit wordt straks alleen nog maar rondleuteren.

Als zo'n thread wordt gesloten denk je dat dat dan is omdat we willen dat je opnieuw een thread opent met deze discussie? We spelen niet de baas, we nemen besluiten waarvan we denken dat ze meerwaarde hebben voor het forum. En elk besluit uitvoerig doorspreken met 3000 leden....dan wordt er nooit wat besloten want 3000 mensen krijg je nooit allemaal gelukkig met een bepaalde keuze.

Al dat negativisme, bah. Als je nu eens keek naar wat je allemaal wél kan doen op t forum.

Zo'n thread wordt gesloten omdat een welles/nietes discussie tot niks leidt, alleen maar meer negativisme. Je bent niet gelukkig met onze beslissing. Niet iedereen kan dat altijd zijn. De beslissing is gegrond op echte redenen die ook al genoemd waren in de andere thread.

Daarom sluit ik deze thread nu ook. Niet om jou te pesten, maar om flauwe "discussie" te voorkomen.

Je kunt overigens altijd via PB mods of admins benaderen over iets waarmee je het niet eens bent

Re: Commentaar op prijzen en opstelling moderators

Re: Commentaar op prijzen en opstelling moderators

Origineel geplaatst door bob303vs909
tja, leo is hem begonnen (zie :https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20169), ik vind het persoonlijk erg flauw dat deze threat dan na een mailtje door de mod wordt gesloten....tis hier toch een discussie forum.....??/
Maar deze discussie is al gevoerd en als er twee partijen zijn die allebei niet toe willen geven is ie overbodig.

Denk eens een keertje niet alleen aan jezelf, maar ook eens aan leden die hier al jaren rondlopen en nu weglopen omdat er alleen nog maar gezeken word. Dit is een synthforum met een marktplaats, geen marktplaats met een forum.

En ik zou zeggen, als je het niet bevalt wat wij constant vrijwillig doen, zout dan op!

Email en pb staan open.... threads gaan nu hard weg!

Even voor de volledigheid

Even voor de volledigheid

Even voor de volledigheid:

De mogelijkheid om te reageren op threads in de Marktplaats sectie is op proef uitgezet. Iedereen heeft met eigen ogen kunnen zien dat het in betreffende sectie af en toe behoorlijk uit de hand kon lopen.

We zoeken naar een betere oplossing dan het bovenstaande.. en uiteindelijk naar een andere, betere invulling van het Marktplaats gedeelte van synthforum.nl

Heb alsjeblieft een beetje vertrouwen in wat we doen. Dit forum is er voor jullie.. en niet voor ons!

Te koop forum

Te koop forum

Hey kan die reply functie niet weer worden aangezet in de te koop forum?

De levendigheid is echt een beetje uit nu er geen feedback meer gegeven kan worden op spulletjes. Vaak was de feedback meer positief dan negatief.

En waarom is het eigenlijk gedaan, er waren toch helemaal geen problemen?

Hee hee, ik dacht dat je een forum te koop had. :D

Volgens mij is er een topic over de problemen rond het verkoop forum.
Er ontstonden vaak discussies over dingen die helemaal niet te maken hadden met wat er werd aangeboden.
Ook ging iedereen (ik ook) altijd zeggen dat de prijzen veelste hoog zijn, etc.

Maar het is wel jammer ja.

En het is ook slecht voor de economie...Ik heb niks meer gekocht van het synthforum sinds deze functie is aangezet :D

Het zal me verder eigenlijk een worst wezen...

"es ist mir gleich es ist mir wurst"

Ik denk dat de nadelen wel meevallen. Als er niets verkocht wordt, wordt het draadje gewoon weer omhoog geschopt. Dus de kenbaarheid van de verkoop blijft wel.

Maar ik vond het idd wel zo dat er teveel onzin kwam in de verkoopdraadjes.

Origineel geplaatst door nick nova
Ik vind het eigenlijk relaxer zo. Veel gezever weg vind ik.
Ik vind het ook veel relaxer zo. Maar goed. Dat mag geen reden zijn voor een bepaalde actie.

Het forum: Marktplaats is bedoeld om iets te verkopen / te kopen.
Verder hebben we een prijswijzer forum, waar men vragen kan stellen over de waarde van een synth.

Zo kun je daar vragen of een prijs reeel is ja of de nee, en blijft het marktplaats forum schoon. :)

Hoewel ik absoluut geen actief koper ben, is het mij al enkele keren overkomen dat ik de behoefte had om te reageren op 'n verkoop-thread. Dit gewoon met (imo) normale vragen over de aangeboden gear, en uit interesse.
Omdat dit niet gaat, dus ook maar niet gedaan... (ook niet via pb, vanwege het niet iemand valse hoop geven dat ie z'n spul kwijt zou geraken) Niet dat ik niet serieus interesse had in het bakje trouwens.....

Maar de argumenten om deze mogelijkheid NIET meer te bieden, snijden wel degelijk hout !

Origineel geplaatst door gemmetje
Hoewel ik absoluut geen actief koper ben, is het mij al enkele keren overkomen dat ik de behoefte had om te reageren op 'n verkoop-thread. Dit gewoon met (imo) normale vragen over de aangeboden gear, en uit interesse.
Omdat dit niet gaat, dus ook maar niet gedaan... (ook niet via pb, vanwege het niet iemand valse hoop geven dat ie z'n spul kwijt zou geraken) Niet dat ik niet serieus interesse had in het bakje trouwens.....
Die vragen kun je toch nog steeds stellen in andere forums...

"Hej, ik zie dat Roonan in zijn marktplaats thread ( https://www.synthforum.nl....... ) een MC-202 gebruikt in combinatie met een PAiA midi2cv. Werkt dat een beetje zo?"

Kunnen andere mensen er ook nog iets aan hebben.. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Kunnen andere mensen er ook nog iets aan hebben.. :)

Dat is voor mij in dergelijke gevallen dus ook de voornaamste reden om niet via pb te reageren.

Maar op zich wel 'n ideetje om daar maar 'n nieuw draadje tegenaan te gooien !

Ik vind het prettiger als er weer feedback gegeven kan worden, zeker in topics waar meerdere apparatuur wordt aangeboden. Sommige apparatuur is erg obscuur, of je weet niet of het echt wat voor jou is, dan is het prettig als je er vragen over kunt stellen en als ook anderen dan de verkoper hun mening kunnen geven. Sowieso blijft de topic dan wat langer actueel, iets wat de verkoop alleen maar ten goede zal komen. Mensen moeten zich gewoon wel heel goed afvragen wat ze posten in de feedback, de verkoop moet er niet onder lijden. Het is natuurlijk zinloos als mensen gaan reageren dat ze een drumcomputer wel willen ruilen tegen een pakje sigaretten of één of andere synth puur negatieve (vaak ongevraagde) kritiek geven of een apparaat veels te duur vinden. Maar daar heb je toch een moderator voor?

Het zal wel erg lastig zijn om een functie aan de post toe te voegen waarin de verkoper de topic zelf kan locken, of niet? Misschien is het anders een idee dat er 2 'te koop' forums komen, ééntje waarin wel en ééntje waarin niet gereageerd kan worden, zodat de verkoper zelf kan beslissen of er gediscussieerd mag worden of niet? Of is dat absurd?

Back