{Feedback} But we did ?

Blijft voor mij lastig om feedback te geven op remixes/bootlegs omdat ik niet precies weet wat wel en niet van jou is. Maar daar gaat ie:

Piano akkoordjes in het intro vind ik erg mooi. Je zou ze wellicht wat minder statisch kunnen maken door ze iets minder strak te quantizen. Er zit ook een wat tragere attack op, waardoor naar mijn smaak de vaart een beetje uit de track wordt gehaald. Als je fan bent van deze preset, zou je kunnen overwegen om alles een tikkie naar voren te halen.

Sax is een prima idee. Ik mis hier alleen wat reverb. Is nu nog wat dunnetjes. Misschien beetje laag eq-en en warme reverb erop?

De track heeft in het algemeen een lekker flow, fijne beats en percussie. Die clap ligt er ook prettig in. Ik zou wel overwegen om de piano niet de hele track door dezelfde akkoorden te laten spelen. Ik ga ervan uit dat je vocal los hebt en droog. Je zou op dezelfde zanglijn toch andere akkoorden kunen spelen. Ga ergens een toonsoort omlaag of zo. En wissel het ritme een beetje af.

Maar all in all vind ik de track een heel prettige sfeer heeft. Niet too much in your face, laidback, en daar houd ik van :okdan:.

Oef, die sax zou ik véél meer naar voren laten komen, die verdient een veel prominenter plaats. Ten opzichte van de zang issie nu veel te zacht. Iets meer hoog erin, ook bij de hats etc, kan ook geen kwaad.

Op 1:55 gaan de bas en het pianoakkoord niet goed samen (en verderop ook nog een paar keer).

Dan nog een beetje aankleden met nog meer funky trommeltjes en percussie en je hebt een lekker zomernummertje.

All, hij is aangepast en online, toch iets meer terug naar de deep stijl en wat meer elementen juist weggelaten.

Veel luisterplezier!

https://soundcloud.com/elkuefo/thomas-dybdahl-but-we-did-elkuefo-ft-saxophonic-bootleg

heerlijk plaatje Elkuefo, ik heb geen enkele opmerking meer.. Knap gedaan man !! Leuk om te zien hoe zo'n forum je aanspoort om nog betere muziek te maken ;)

Op naar de volgende !

relexted, wat zou jij aanpakken om de track te verbeteren? Bedoel je met de punch een meer stuwend ritme?

Back