Synthforum of softsynthforum

Beetje snobby dit, niet? Software versus "echte" synthesizers?

Is prima zoals het is, zit ook niet te wachten op honderd jump- en hardstyletopics maar het hoort er gewoon bij vrees ik, "de anderen". Welkom in de echte wereld.

Wat heetgebakerd allemaal zeg

Wat heetgebakerd allemaal zeg

Beetje snobby dit, niet? Software versus "echte" synthesizers?

Is prima zoals het is, zit ook niet te wachten op honderd jump- en hardstyletopics maar het hoort er gewoon bij vrees ik, "de anderen". Welkom in de echte wereld.

Ik heb gewoon een opmerking / vraag geplaatst, daar hoeft toch niet zo heftig op gereageerd te worden? Jeetje zeg, wat een agressie. In tien minuten vraag ik mij al twee keer af waarom er altijd weer personen zijn die meteen vol er in moeten en ook een waarde oordeel uitspreken. Lees mijn verhaal nog eens goed en zie dan dat ik dus geen hard / software discussie wil.
Jammer hoor, dit soort reacties.

In plaats van te roepen hoe heftig de reacties wel niet zijn(dat deed je al voordat er reacties waren ;) ) kan je ook eens nadenken over de reacties zelf. Uitsluiten van gebruikers is geen goed idee. Hoe relevant hun reacties voor jou ook zijn. Het is geen VL7synthforum.nl, namelijk.

En ik zit gewoon aan de kruidenthee, Smack, lekker te genieten van mn softsynths :D

zou er wel iets van een marktplaats voor hardwaresynths en software moeten komen.

een aantal subcategorieën in marktplaats ben ik voor!
Bijv:

Synths
Samplers
drumcomputers
geluidskaarten
Software
kabels & accessoires
overig

Zoeits?
en dan gewoon per item een verkoop topic aanmaken, zodat je aan de topic titel al kan zien wat er aangeboden wordt, ipv "grote opruiming" "diverse" "diversen" "ik maak meer eens plaats voor wat anders" "leuk spul voor weinig" etc .etc.

Ik zie de vacature voor fulltime-marktplaatsmoderator al op monsterboard staan!

valt toch wel mee? nog steeds max 1x in de 3dgn bumpen en user zelf topic laten sluiten met berichtje verkocht! en slotje.

Vraagprijs, geplaatst in verkeerde subforum, ik denk dat de heren moderators al kuchend wat koffie zijn gaan halen nu.

Maar goed, wellicht ben ik nu plots onnodig negatief. Meer subfora graag, heren moderatie!

anders stellen ze toch een markplaats moderator aan? zijn vast wel mensen die dat leuk vinden?

wat ik ook wel fijn zou vinden is als het forum bijv PayPal donaties zou accepteren.
ik zou met alle liefde wat doneren om bijv nieuwe forumsoftware te helpen bekostigen.

Volgens mij loopt de topicstarter momenteel rood aan wegens al deze computervragen :D

Sommige zaken gaan gewoon hand in hand met het (hedendaagse) gebruik van synthesizers. DAW's, effectenbakjes, aansluitmateriaal, MIDI-controllers, audio-interfaces, sample cd's/libraries, synth samples in een MPC, monitors, enzovoorts. Als men zich op het forum strikt zou houden aan het verbannen van alles wat geen synth is, zou het hier een eenzame boel worden. Voor je het weet mag ook niemand meer praten over workstations en ingebouwde effecten, en is alleen nog kletsen over oscillators toegestaan. Vele hardware synths zijn zoals eerder gezegd ook maar software in een doosje. Voor de analoge puristen moet zelfs spul met een DCO worden verbannen uit het universum, dus dat schiet allemaal niet op als het forum op die toer gaat. Is overigens niet denigrerend bedoeld maar de realiteit van alles maar in een hokje willen duwen en de drang van mensen die zichzelf graag associëren met "echtheid".

Synthforum is mooi ingedeeld op dit moment en als je niet wenst te discussiëren over een bepaald onderwerp moet je gewoon wegblijven uit het subforum waar dit bij hoort.

Ja, dat is altijd de uitdaging met dit soort"(voor sommigen) "fundamentele" topics :D
Daar kan je niet met een vleesch noch visch attitude ingaan en dan bij de eerste moelijke keuzevraag de keutel weer intrekken.

Je maakt zo'n topic met een agenda, wees dan ook gewoon duidelijk wat je écht wil ;)

Het synthforum jumpstyle loop-pack, ik zie al een volle voorpagina screenshots verschijnen!

Vind het zelf allemaal wel best, maar vind het niet handiger meer te moeten zoeken/klikken omdat alles weer onder subtopics zit. Ben niet zo'n "menu-diver" :)

Subtopics.. Mja, maar de OP heeft het enkel over 2: hard en zacht. Ik laat in het midden wat ik ervan vind. Mooi he? :D

Waar het uiteindelijk op neer komt is hoe jij zelf het woord synth interpreteert in synthforum. Als je het mij vraagt, wat je indirect toch doet, valt daar zowel hard en software onder. Wat er wat mij betreft niet onder valt is vragen waarom je pc niet opstart of waarom je niet kan internetten en al dat soort vragen. Een vraag over je audio driver dus weer wel. :)

Al met al zijn wij allemaal geïnteresseerd in synthese en aanverwante want anders zat je niet op dit forum.

Gewoon lekker laten zoals het is. :)
Softsynths zijn ook synths, in tegenstelling tot bijvoorbeeld hardware als compressors, effectenbakken, mixers, studiomonitoren, samplers, voorversterkers, geluidskaarten, MIDI controllers... En toch zijn al deze zaken interessant voor veel mensen hier. OK, niet elke nieuwe plugin hoeft op de voorpagina, dat zijn er te veel om allemaal bij te houden, maar zoals het nu is, gaat het over het algemeen toch goed?

Een sub-indeling van de marktplaats kan nog wel de moeite waard zijn, al moeten sommige mensen dan wel erg veel topics gaan maken bij een studio-opruiming.

Back