Kant en klaar systeem a la Fenix

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik ben op zoek naar een kant en klaar modulair systeem.
Maar ik heb dus eigenlijk geen zin om 1 voor 1 elke module custom uit te zoeken om zelf een systeem te maken.
Wil gewoon een systeem kopen, plug erin en en hop experimenteren...
Nu is de Fenix niet meer leverbaar maar ik zoek wel iets soortgelijks.
een Doepfer A100 basisysteem lijkt me wel leuk maar ik zoek juist iets "groters" dan dat.
Waar kan ik dat vinden zonder zelf iets samen te hoeven stellen?

nee ik wil niet solderen of zelf uitzoeken, gewoon een systeem kopen, aansluiten en gaan.

nord modular G2 of de classic. Ideaal, geen gezooi met solderen en kabeltjes. Gewoon lekker vanuit je bureaustoel patchen.

-C-

2e hands misschien ja.

Ik zou dan gewoon voor zon cjewman ding gaan dat is semi modular
of van die Vostok dingen ofzo. Macbeth heeft ook mooie dingen

nee ik wil niet solderen of zelf uitzoeken, gewoon een systeem kopen, aansluiten en gaan.

Rob Hordijk heeft zo'n leuk Putney-achtig kastje. Niet goedkoop maar wel erg mooi.

MakeNoise heeft een Shared System, Verbos heeft ook een kast met alles - zolang je alles bij dezelfde fabrikant bestelt zouden ze het voor een meerprijs wellicht allemaal in een kast kunnen bouwen voor je.

er zal hier toch wel iemand zijn, die dat juist leuk vindt, om een systeem samen te stellen voor je.

vertel je wat je wil uitgeven en dan laat je je verrassen. ik zou bijna zeggen: ik heb morgen een mooie complete koffer vol voor je, met korting. dan ga ik zelf volgende maand weer lekker puzzelen en inschroeven.

of gewoon wachten tot er iemand weer eens een compleet setje aanbiedt.
zo'n cwejman is een erg mooie synth, maar een complete doepfer set of pittsburgh set zou een beetje jammer zijn. de variëteit in modules/fabrikanten is een manier om tot een heel mooie synth te komen. je mist veel als je je tot 1 fabrikant beperkt, zeker als het doepfer of pittsburgh is.

Laatst gewijzigd:
is dat ook een beetje waardevast?
dat ik niet zometeen paar duizend euro uitgeef en als ik het ooit weer verkoop de helft waard is?

ja een vcs3 leek me ook wel wat, maar ja ben zelf niet handig qua repareren van technische apparaten mocht er iets stuk gaan,
en dat is bij een heel duur apparaat toch wel eng

stuk meer dan VA en SW

Je kan ong op 75% van de nieuwprijs rekenen, maar dat is mijn ervaring.

Een kompleet in elkaar gezet systeem van hordijk ou ik zeker overwegen. Klinkt goed, super uitgebreid en over nagedacht en het voelt erg geod aan die pots en jacks. Hij doet er een voeding en een kast bij als je wilt. Komt ie het ook nog langsbrengen, demonstreren en je krijgt levenslange, overdraagbare, garantie

is dat ook een beetje waardevast?
dat ik niet zometeen paar duizend euro uitgeef en als ik het ooit weer verkoop de helft waard is?

ja een vcs3 leek me ook wel wat, maar ja ben zelf niet handig qua repareren van technische apparaten mocht er iets stuk gaan,
en dat is bij een heel duur apparaat toch wel eng

n beetje waardevast....het een wat meer dan het ander. mij valt op dat eurorack wel heen en weer blijft gaan voor prijzen tussen 70 en 80% van de nieuwwaarde. als je zelf goed uitkijkt bij het kopen kan je het verschil zelfs nog wat beperken.

en tja, als je iets nieuw koopt en gebruikt, dan zal er waardevermindering optreden als je het weer verkoopt, dat is nou eenmaal zo, hoewel de verwende nederlandse synthesizer-liefhebber daar niet echt aan wil.

het zit m dan toch meer in je handelwijze: iets duurs kopen, eens proberen - is het niks, dan maar weer weg.... dan in de waardevastheid van de goederen, hoewel sommige dingen natuurlijk meer hun waarde houden dan andere. hoe meer energie je erin stopt om leuke spullen te vinden tegen gunstige voorwaarden, hoe minder je je een buil valt achteraf.

ik zou je aanraden toch eens wat rond te kijken en te puzzelen over wat je in zo'n synthesizer terug zou willen zien. en dan eens op modular grid kijken of je die dingen kan terugvinden (of hier eens vragen).

Macbeth m5, lijkt een beetje quaopbouwop een arp2600 ,maar nieuwer
Ik heb nog een EMS Synthi in de aanbieding op dit moment, geheel geserviced , maar da's vintage
Daarnaast zijn er wel meer wat complete en modulaire systemen verschenen de laatste tijd , bv. de hornet
etc prijzen 2de hands zijn redelijk stabiel heb ik de indruk de laatste tijd.
Een ander mooi vintage systeem is Roland system 100m, maar dat is qua mogelijkheden wat minder uitgebreid dan bv. de fenix2
Die zie je trouwens ook nog weleens voorbijkomen in Nederland ( 1-2. Keer per jaar

nou een vcs3 of aks oid blijft wel waardevast..

een macbeth m5, die kan je waarschijnlijk alleen 2e hands nog kopen?

en die rob hordijk apparaten is daar een website van?

ja die lijkt me ook wel zeer geschikt...
maar ja waar kan je die krijgen in NL? of een macbeth m5?
zijn daar dealers van in NL?

en die rob hordijk apparaten is daar een website van?

Rob Hordijk heeft geen website. Wel kan je hem benaderen via de mail voor info en afspraak. Verder zijn op Muffwiggler wel een paar draadjes te vinden over Hordijk modules/systemen. Ook is op Youtube een serie te vinden waarin Rob gedetailleerd uitleg geeft over een aantal modules.

Ben je op zoek naar een specifiek formaat modular (Euro/5u/Bananen) of maakt dat niet uit?

Back