Kant en klaar systeem a la Fenix

of een macbeth m5?

Die kun je niet meer krijgen omdat 'ie al een jaar of 10 uit productie is.

Ik snap overigens helemaal dat je niet wil bouwen, ondanks diverse "mwa dat valt heel erg mee" aanmoedigingen ben ik zelf ook nog niet aan de Eurocrack en zou ik ook de voorkeur hebben voor iets dat pret a porter is, maar dat kost wat centen en die zijn er niet.

Ik zit ook een beetje met een "maar wat moet ik er dan mee" gevoel, ik heb nu al te weinig tijd voor m'n apparatuur. Toch tikten de minuten heel snel voorbij toen ik met een mooi systeempje mocht spelen (dat uit een varieteit aan merken bestond).

Laatst gewijzigd:
het zit m dan toch meer in je handelwijze: iets duurs kopen, eens proberen - is het niks, dan maar weer weg.... dan in de waardevastheid van de goederen, hoewel sommige dingen natuurlijk meer hun waarde houden dan andere. hoe meer energie je erin stopt om leuke spullen te vinden tegen gunstige voorwaarden, hoe minder je je een buil valt achteraf.

Goeie pro tip Leo ;)

-C-

Kijk nog eens naar de naam van de topicstarter, wellicht dat die wat belletjes laat rinkelen ;)

Kijk nou wie ze weer binnen hebben gelaten, zeg... :D

Back on-topic...
Om te beginnen, waarom wil je eigenlijk een modular (gezien je eerdere historische opmerkingen)?
Weet je uberhaupt al wel welk merk en/of formaat? (Euro, 5u, Buchla - om maar es wat te noemen)
Wat voor soort dingen wil je ermee maken - muzikaal, fx, east of west coast benadering?
Moet het nieuw zijn of mag 2e hands ook?
Wat is het budget en wat bedoel je met 'groter' dan een basis Doepfer kast? Fysiek of mogelijkheden?

Hordijk spul is zeker een aanrader. De multipanels zijn erg goed en bruikbaar. Alleen geen website, en waarschijnlijk wachten. Dus: mailen en op bezoek gaan voor een sessie bij de meester zelf.
Trouwens, die Hordijk houten Putney kast daar is er maar één van... veel te veel werk om te bouwen, vertelde Rob.

Cwejman S1 mkII op MP;
Nog wel wat afdingen; vraagprijs lijkt me vrij hoog

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

;) is van een bekende. blijft een mooi ding, maar intussen niet meer zo spectaculair als bij de intro. er is zoveel leuks bijgekomen.
prijs technisch naar mijn idee wel interessanter dan de losse modules van cwejman. zal ongetwijfeld a-kwaliteit zijn, maar zulke prijzen voor een adsr of eq..... dan is de complete set toch aantrekkelijker. in het algemeen dan.

Aan Cwejman kan je je geloof ik niet echt een buil vallen, al is het mijn persoonlijke smaak niet zo.
Meestal niet goedkoop, maar wel relatief waardevast.
De S1mkII (richtprijs 2e hands rond 2000-2250?) heeft een boel aan boord om mee te beginnen, ruim voldoende en meer dan 'de basics'.
Ik vond 'm zelf wel een beetje 'clean' klinken ('steriel' wordt ook wel gezegd), maar leg dat maar eens uit. Moet je toch zelf ervaren.
Hoe dan ook is de beste leerschool gewoon een keer beginnen met je teen in het water te steken, zeg maar.

Een ander leuk 'all in one' semi-modular die je wel eens ziet is een Anyware Semtex. Geen hoogstaande bouwkwaliteit maar leuk genoeg om een behoorlijke indruk te krijgen, klinkt best goed en is meestal niet te duur.

Maar ik ben het met Leo eens - er is de laatste tijd een stormachtige ontwikkeling geweest in modulair aanbod.
Ook mijn advies zou (mede) zijn: koop een gebruikte samengestelde modular compleet met voeding en case van een kenner.
De omloopsnelheid is tegenwoordig zo groot dat amper gebruikte en zeer goede spullen al snel weer de deur uit gaan voor nog iets mooiers en beters.
Daar is weinig mis mee, maar je kan je voordeel ermee doen. De gangbare prijs van 2e hands Eurorack is 80% van nieuw, afhankelijk van gewildheid en staat (rack rash, kraakjes etc.)
Zoek liefst een beetje een oplossing met een beperkt aantal goede en recente merken/modules
Intellijel, Make Noise, TipTop zijn goed verkrijgbaar en zeer functioneel / modern voor een goede prijs.

;) is van een bekende. blijft een mooi ding, maar intussen niet meer zo spectaculair als bij de intro. er is zoveel leuks bijgekomen.
prijs technisch naar mijn idee wel interessanter dan de losse modules van cwejman. zal ongetwijfeld a-kwaliteit zijn, maar zulke prijzen voor een adsr of eq..... dan is de complete set toch aantrekkelijker. in het algemeen dan.

Tja, afdingen van bekenden zou wat lastig voor me zijn ...

Maar verder blijf ik erbij; S1 + een euro-rackje met aanvullend spul en klaar.
Cwejman VM-1 blijft MI btw ook een goede deal.

Anywere Semtex & Analog Solutuions spul vind ik kwalitatief gezien niet echt gelijkwaaardige alternatieven.
Begin dan gewoon met een MS-20 mini, of een nieuwe OB SEM + een euro-rackje

Anywere Semtex & Analog Solutuions spul vind ik kwalitatief gezien niet echt gelijkwaaardige alternatieven.
Begin dan gewoon met een MS-20 mini, of een nieuwe OB SEM + een euro-rackje

Semtex *is* ook niet direct vergelijkbaar, want kost 2e hands minder dan de helft van de S1...
Een MS20 (gehad) of een SEM patch (in bezit) vind ik zelf wat minder geschikt voor (beginnend) modulair werk, want serieus beperkt qua patch mogelijkheden- hoe goed ze ook klinken.
Moet je er toch weer aardig wat naast zetten (niet echt praktisch met MS20 afwijkende voltage standaarden) - met 'n voeding en kastje ben je dan zo weer 1000 euro verder.

Zo'n Analogue Solutions VCS lookalike heeft me altijd wel geinteresseerd, maar ik heb er te veel aanmerkingen over gelezen. Toch staat er ergens een behoorlijk overtuigend filmpje, op Youtube geloof ik. Inmiddels ben ik zelf dat stadium inmiddels wel een beetje voorbij (mooi was die tijd... :D)

MacBeth M5 zul je alleen 2dehands vinden.
Cwejman S1: geen idee wanneer Wowa die weer gaat bouwen, ik sta al bijna een jaar op de wachtlijst voor een DMF-2 filter…

Ik had t al per PM gestuurd, maar ik stel met plezier een systeem voor je samen met een functionaliteit die bij een fenix in de buurt komt. Dan wil ik het ook nog wel voor je bestellen, in elkaar zetten en je een cursusje geven.

Groetjes,
Allert

Ik had t al per PM gestuurd, maar ik stel met plezier een systeem voor je samen met een functionaliteit die bij een fenix in de buurt komt. Dan wil ik het ook nog wel voor je bestellen, in elkaar zetten en je een cursusje geven.

zie je wel....

volgens mij toch de beste manier om economisch verantwoord een leuke synth te bekomen.

Back