Mensen met een TR-909 en/of TR-808 én TR-8 ?

ik ook hoor, prima hedendaags alternatief voor die oude bakken in bijna staat van ontbinding :D

ik ook hoor, prima hedendaags alternatief voor die oude bakken in bijna staat van ontbinding :D

Geef je zoveel geld uit aan speakers en dan dit digitale aftreksel een prima alternatief noemen haha
Misschien moet je nog iets meer geld uitgeven aan je afluistering want er gaat iets mis bij jou

8o)

nee hoor, ik zit niet vast aan authentieke 808 sound, ik zie de TR-8 niet als een 808 1:1 kloon, maar gewoon als een leuk huidig alternatief

Geef je zoveel geld uit aan speakers en dan dit digitale aftreksel een prima alternatief noemen haha
Misschien moet je nog iets meer geld uitgeven aan je afluistering want er gaat iets mis bij jou

8o)

Nou.. mijn idee exact Raphie..

Luister eens een lange tijd naar alleen de kick van een 808.. super organisch vergeleken met de tr-8.

En Raphie, vintage units zijn niet altijd in staat van ontbinding heh.. dat jij geilt op nieuwe spullen is jouw probleem, je moet geen onzin gaan verkondigen natuurlijk.

Das onzin natuulk, vraag me af of die TR8 net zo oud kan worden als mijn echte set....

Misschien niet... maar de kans is groot dat als je nu een tr8 koopt voor 300/350 en een 808 voor 2000 de kans toch behoorlijk groot is dat je tr8 zijn opa overleefd!

ik betwist ook niet dat er verschillen zijn tussen de 808 en TR-8
maar ik zie de TR-8 gewoon als een modern instrument, niet als een cheapass remake.
verder heb ik natuurlijk ook nog m'n Miami, RYTM en Maschine Studio. Dus vind het wel even prima.

De voorkeur voor een instrument heeft natuurlijk niks met afluistering van doen, je vindt iets mooi of niet toch? Dat mensen de TR-8 niks vinden, is een keuze, maar zegt niks over de absolute kwaliteit. Want IMHO hoef je ze namelijk helemaal niet 1:1 te vergelijken.

Volgens mij ben je gewoon jaloers :D;)

Snap wel dat je geen zin heb om zoveel geld aan die ouwe bakken uit te geven maar ze zijn wel gebouwd als een tank dus ze gaan voorlopig nog wel ff mee, de 8 is ook best leuk voor dat geld en klinkt ook best goed, als ik die ouwe bakken niet had had ik mischien ook wel zo'n 8 gehaald.

ja, dat zal het zijn :D
we kunnen een beetje geinen over en weer, maar ik vind het het verschil persoonlijk niet waard.
iets andere sound soit...

indien er 909/808 waren nieuw in doos voor bijv 1.299, dan had ik best wel interesse maar voor deze oude apparaten en prijzen niet.

Ik heb een paar 808s gehad, leuk spul hoor, maar echt niet zaligmakend hoor....

zeker niet voor die centen. zeg maar 2000 euro. Voor 1000 is het nog okay idd voor de classic status, maar wapper booty bass, kan je echt wel uit andere spullen halen ook.

die 100% 808 fetish word op een gegeven moment ook zoeken naar de 10 verschillen, vooral een mentale kwestie denk ik.

Je kan er ook gewoon overheen stappen en accepteren dat er leven is na DE 808 TR ROLAND.

Misschien bestaat stichting correlatie nog?

Trouwens, even een andere invalshoek.

Er wordt altijd neergekeken op gebruik van presets en romplers enzo...wat de hell is een tr808 eigenlijk, ook een behoorlijke preset bak, zoveel valt er echt niet aan te verstellen allemaal. Hoe meer standaard dan een 808/909 gebruiken voor drums kan je gaan ?

ja, maar het is helemaal geen fake, het is een TR-8 niet een (Wannabee) TR-808, dat zit echt bij een aantal verkeerd tussen de oren.

Rolandverkoopt de TR8 iig wel als een wannabe 808/909 , dat valt echt niet ontkennen.

Dat is zeker zo, die labjassen vids lieten daar niets aan de verbeelding over.

ik zie het als een leuk speeltje dat aardig goed klinkt ook nog. Niet meer dan dat, snap eigenlijk niet al de negatieve energie die TRx0x eigenaren erin stoppen om het ding af te branden.
in een dubbelblind ga je ze echt niet uit elkaar houden hoor :D en in een mix al helemaal niet.

wie langs wil komen met z'n 808 / 909 en samen met mij wat files wil voorbereiden laat maar horen, dan stoppen dit issue voor eens en voor altijd naar bed....

Back