Mensen met een TR-909 en/of TR-808 én TR-8 ?

Ondertussen PRAAT men liever over 'waarom ze goed klinken volgens de specs en waarom ze zo lekker werken volgens het hele concept -hands on blablabla' dan dat ze dat ding ook aanraken en daadwerkelijk muziek mee maken :D

Ik wil ook wel meedoen met mn tr808 sample setje hoor..

Volgens mij kunnen de hihats van elke 808 anders klinken ... En al zeker als hier ooit aan gepruld geweest is ! Aan de cowbell kan je dit direct horen want die gebruikt ook 2 schmitt Triggers van het hihat circuit. Enkel deze 2 waren via trimpots tunable , de andere 4 kunnen door component toleranties op lichtjes andere frequenties afgesteld geweest zijn ... Wat dus voor elke 808 misschien wel een andere hihat klank kon opleveren ?

Het feit dat die tr8 hihats anders klinken hoeft dus zeker niet het resultaat te zijn van matige " modelling" ...

Dat zou goed kunnen. Maar wel jammer dat ze dan 808 hihats hebben gemodelleerd die
niet zo lekker klinken als dat ze zouden kunnen klinken.

Praten ze daar nogsteed over ?, ik dacht dat ze hun geld allang wel binnenhadden van Roland.
Mischien na-apende papagaaien, of ze betalen nogsteeds ( eerder gratis exemplaren weggeven ).

Het is gewoon zonde van je tijd om daar muziek mee te maken, zo een TR8.
Stel je gaat 1500 uur bezig muziekmaken, had je tog ook wel voor 1 euro per uur die echte in topvorm kunnen halen.

Het is gewoon zonde van je tijd om daar muziek mee te maken, zo een TR8.
Stel je gaat 1500 uur bezig muziekmaken, had je tog ook wel voor 1 euro per uur die echte in topvorm kunnen halen.

Je vindt de echte tegenwoordig niet meer onder de €2000. Weet nog wel dat ik blij was toen ik mijn 909 had verkocht voor dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht... €1100, dat was toen een redelijke prijs :frons:

Een deel van de mensen had toch de verwachting dat met de komst van de TR-8 de prijzen van de originele TR's zouden kelderen?
Prijsdaling / 2e hands zie ik vooralsnog alleen bij de TR-8 zelf.

Ja, was voorspelbaar dat de tr8 prijs snel zou zakken, veel verkocht en snel op de 2e handsmarkt te vinden.
Als ze 250 gaan scoor ik eentje, kan ie verbroederen met de jomox 888 en de dansbeer.
Waarom? Waarom niet :)

Ik durf te wedden dat als die analoge kicks snares en claps gehad had, dat dan de prijzen alsnog niet zouden dalen.
Ik heb geen 909, of 808, vind het pracht spul maar heb er nooit zo veel geld voor over.
Of de TR-8 in de buurt komt, no clue, maar als ik het ding los bekijk van de 808 en 909, lijkt het mij een leuk apparaat voor mijn studio, en live. Heb ook een Mbase, dus kan die altijd nog mee laten lopen.
Prijs zit ook ver uit de buurt van de 909 en 808, al helemaal als je ze nu allebei wilt kopen.
Maar voor alle bezitters van 808's en 909's, ik ben wel jaloers hoor. Ik vind dat zulke mooie bakken.

Ja ik wil ook wel een 303 808 en 909, ben je blijkbaar minimaal 5000 lichter,
en mischien begeven ze het binnenkort, een risico-investering.

Alleen na een tijdje word je het ook weer zat ermee!, dan is het weer tijd om je winst te pakken als alles nog werkt.

winst? hoogtepunt is al geweest hoor beiden gaan alweer voor onder de 2k€

Boeien...imk heb mijn 909 hier al een poosje ongebruikt staan, zijn teveel andere leuke drumdozen.
Pas met een TR-8 gespeeld en wmb is het geinig, niet meer dan dat. Doet denken aan een 808/909, maar klinkt niet zo. Een R8 klinkt net zo...

Hebben ze van de TR8 de decay van de bassdrum al langer gemaakt? :D Waarom hebben ze hem zo kort gelaten denken jullie? Zodat ie meer op de echte TR909/808 lijkt?

Iedereen moet lekker kopen wat hij wil. Wat ik mij alleen altijd afvraag is dat als je een drumdoos voor €2000 koop wat stelt dat dan weer aan je Gehele signaal keten om die bijzondere karakteristieken tot zijn recht te laten komen?

Goh, alwéér deze discussie? :D volgens mij hebben we die sinds februari al meerdere maken gehad met exact dezelfde argumenten voor en tegen...

Goh, alwéér deze discussie? :D volgens mij hebben we die sinds februari al meerdere maken gehad met exact dezelfde argumenten voor en tegen...

Ik zie me de discussies al voor me in het bejaardentehuis over 30 jaar, voor sommigen wat langer...medebewoners over de tafel heen trekken als ze over de tr8 gaan beginnen lol

Back