Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik zie het als een leuk speeltje dat aardig goed klinkt ook nog. Niet meer dan dat, snap eigenlijk niet al de negatieve energie die TRx0x eigenaren erin stoppen om het ding af te branden.
in een dubbelblind ga je ze echt niet uit elkaar houden hooren in een mix al helemaal niet.
wie langs wil komen met z'n 808 / 909 en samen met mij wat files wil voorbereiden laat maar horen, dan stoppen dit issue voor eens en voor altijd naar bed....

zal ik dan pep en stroh-rum meenemen, jij heb vast wel jusdorange om te mixen gheghe

in een dubbelblind ga je ze echt niet uit elkaar houden hooren in een mix al helemaal niet....

Yep! For sure, gaan we ff lekker vergelijken en met een slok in je kraag klinkt het al snel goedIk brand de tr8 iig niet af, ik ontken het wel als iemand zn ervaring niet gelijk is aan die van mij. Maar dat is meer ter informatie dan tegengas geven. De intentie was iig niet om iets waar ik nog nooit mee heb gewerkt af te branden. Wel heb ik uit interesse heel veel vergelijkingen beluisterd via oa youtube etc en daaruit blijkt dat het niet beter emuleert dan bijv een multi-sample pack. Als jij aangeeft dat het gelijkend is geef ik tegengas op de zelfde manier dan wanneer iemand zegt dat een HPF alleen het laag doorlaat
Maare of het hetzelfde klinkt of niet (iedereen hoort blijkbaar andere details aan het eind) ik wil best een keer met die vieze oude 808 naar jou bling hok komen hoorzal ik dan pep en stroh-rum meenemen, jij heb vast wel jusdorange om te mixen gheghe
![]()
![]()
laat maar weten.
ik zie het als een leuk speeltje dat aardig goed klinkt ook nog. Niet meer dan dat, snap eigenlijk niet al de negatieve energie die TRx0x eigenaren erin stoppen om het ding af te branden.

nu heb ik betere gear wat niemand heeft ( repareerbaar voor mij en werkt perfect, beter dan die oude onherprogrammeerbare microcontrollers die ook kapot kunnen uit het begintijd van de MIDI ).
tuurlijk is het niet identiek, maar niks wat een beetje pitch en EQ niet recht kan trekken.
het bereik van de 808 is wat anders, maar er zijn echt wel sweetspots waar ze 100% identiek klinken.
met de laatste firmware zijn de volumes ook per geluid instelbaar dus dat ze op de 808 harder gingen is ook al lang geen issue meer.
Nou Raph, ik ben met je eens dat ze erg op elkaar lijken, maar bijvoorbeeld de TR-8 hhats zijn echt niet zo fijn als bij de echte TR-808. Vind ik persoonlijk een van de grootste fouten..
Snare mist ook wel wat maar vind ik minder prominent aanwezig.
De TR-8 is ook een handy tool als interface met soft samplers trouwens..