Mensen met een TR-909 en/of TR-808 én TR-8 ?

komen die extra kits al, dan koop ik er weer 1
dan hoef ik iig niet die overused 808 en 909 sounds te gebruiken :D

ik zit ook te wachten op de 707 kit,omdat als die erin zit dan is het wel bargain tov een 2dehands TR-707,en heb je er 808 en 909 achtige sounds xtra erbij..

Ik zie me de discussies al voor me in het bejaardentehuis over 30 jaar, voor sommigen wat langer...medebewoners over de tafel heen trekken als ze over de tr8 gaan beginnen lol

Dit terwijl mensen een stuk milder blijven als je het over een MC 303 hebt ...... maar dat zal dan wel puur mijn persoonlijke teleurstelling zijn geweest toen ;{ :duivels:

maar dat komt omdat de TR-8 gewoon echt goed is, de MC-303 was echt een rompler brol...

Goh, alwéér deze discussie? :D volgens mij hebben we die sinds februari al meerdere maken gehad met exact dezelfde argumenten voor en tegen...

Tja, het loopt weer heerlijk op zn DSF's deze discussie.
DE vraag was of er mensen zijn met een TR-808/909 én TR8
en wat hun bevindingen waren.

Maarja het is natuurlijk veel leuker om de eeuwige digi>ana-discussie te voeren, dat is wel gebleken door de jaren heen :P

OK, ik had Roland gemaild:

Von Naphoven schreef:
Zeer geachte lezer,

Tijdens de presentatie van de Roland TR-8 op Dancefair Utrecht heb ik met David Arlund gesproken, en hij vertelde mij dat er extra drumkits voor de TR-8 uitgebracht zouden worden als de 707, 606, CR-78 en mogelijk nog andere. Er zijn ook videoopnames waar hij vertelt dat de 707 er aan komt (deze zijn rond 20 maart online gekomen en ook besproken in de pers).

Sindsdien heb ik hier echter niets meer van vernomen. Aangezien ik de TR-8 mede heb aangeschaft op basis van deze informatie over extra kits, ben ik benieuwd of en wanneer ik deze kits kan verwachten en of deze gratis of betaald zullen zijn. Alvast bedankt voor uw terugkoppeling,

Met vriendelijke groet,

[knip]

Antwoord:
Roland schreef:
Dag [knip],
Ze zijn ermee bezig. Ik kan er geen datum op plakken want de release is al meerdere malen uitgesteld.
Ik vermoed dat de 707 dit jaar er nog gaat komen...
Met vriendelijke groeten,

[Knip]
Service Engineer

Gelijk alle 2e handsjes van de markt af als de nieuwe kits komen :D

nou als hij er is denk ik dat men dan weer ontevreden wacht op de 606 kit :)

Een X0X drummachine met een 808 en 909 kit voor 500,- leek een goede deal.. mahja, blijkbaar was dat toch niet genoeg..

voor wie niet? denk dat het voor 95% wel genoeg was? laten er eens 1000 units verkocht zijn in NL en er misschien 50 in het 2e hands circuit zijn opgegaan?

Ik vind het zowieso leuk als je een apparaat na verloop van tijd kunt upgraden. Soort tweede leven ofzo.
Bij de RS7000 was er ook op een gegeven moment een soort upgrade, maar dat kwam wel pas na heel lang zeuren bij Yamaha.

De TR 808 - het origineel - zal altijd wel een punt van discussie blijven gezien de prijzen die ervoor neergeteld worden.

De vraag die men ook kan stellen is of de discussie over de klank en mogelijkheden niet negatief bedoezeld wordt door die hoge prijs.

Ik persoonlijk vind ik de klank niet bijzonder. Mijn klanten vinden dat wel. Daar ga ik niet over in discussie omdat ik niet in de hoofden van de mensen kan kijken wat hun beweegt om zo'n ding te gebruiken.

In ieder geval is het voor mij een makkelijk te repareren ding waardoor ik het altijd weer leuk vind om 'm te zien.

Ik vind 'm wel erg mooi.

Back