Tijdelijke oplossing voor Computer.

justin

Shauna
Oke. Mijn vraag is: Op dit moment heb ik nog een oude computer(ben aan het sparen voor een betere). Aangezien ik 2 tracks heb liggen,waarmee ikgewoon niet in audio aan de slag kan,omdat me computer het niet trekt.

Wanneer ik verschillende audiotracks laat afspelen met meerdere plugins geactiveerd,krijg ik gewoon zware vertragingen en hij komt maar niet mee.

Wat kan ik tijdelijk even kopen voor me computer zodat dit probleem is opgelost bij het masteren en wanneer ik meerder plugins en audiotracks heb samen lopen. Meer MB?aangezien ik niet echt super veel verstand heb van compuers.

Bedankt

Wat heb je voor een computer?
512 MB geheugen of meer in totaal lost al een hoop op qua performance van je machine.
Misschien zit je computer gewoon aan zijn top en wil het gewoon niet meer op deze bak.

-C-

Re: Tijdelijke oplossing voor Computer.

Origineel geplaatst door justin
Oke. Mijn vraag is: Op dit moment heb ik nog een oude computer(ben aan het sparen voor een betere). Aangezien ik 2 tracks heb liggen,waarmee ikgewoon niet in audio aan de slag kan,omdat me computer het niet trekt.

Wanneer ik verschillende audiotracks laat afspelen met meerdere plugins geactiveerd,krijg ik gewoon zware vertragingen en hij komt maar niet mee.

Wat kan ik tijdelijk even kopen voor me computer zodat dit probleem is opgelost bij het masteren en wanneer ik meerder plugins en audiotracks heb samen lopen. Meer MB?aangezien ik niet echt super veel verstand heb van compuers.

Bedankt

koop een C64 of een Atari, stoemp die handel zo ver mogelijk afgewerkt als sample in je sampler en draai alles gewoon via midi de rest erbij!

oops! barbatruc :eureka:

Met resamplen kun je een heel eind komen, al is het niet echt prettig werken.

Op dit moment 256MB pIII. Kan ik er het beste mischien nog een reepje 256 inzetten? al kan ik maar 1 track afmaken,dat maakt me niet uit.

Groeten

Dat moet op zich toch redelijk draaien...

Wat voor besturingssysteem?
heb je veel applicaties in je systray (dat vakje rechtsonder bij je klokje op de taakbalk) ?

Onder windows 98 kun je met {start} {uitvoeren} en dan intikken MSCONFIG {enter} aanpassen wat je PC opstart.
Dat zit onder het tabblad opstarten. De rest van de tabbladen moet je echt voorzichtig mee zijn.
Maar anders effe een screenshotje van dat tabblad opstarten en alles wat er in dat scherm staat.
(screenshot doe je met de printscreen toets, en dan mspaint openen en plakken. Dat kun je dan als bijlage uploaden hier).

-C-

Welke instrumenten/plugins draai je? Dat is van groot belang.

en wat is je processorsnelheid?

Harddisk kan ook een probleem vormen.

tc works native bundle,draai ik. Maar snap er niks van. Elke keer draait ie weer heel slecht als ik meerdere plugins activeer.
Hij is heel langzaam en krijgt niet alles mee blijkbaar.

Snap het ook niet. Heb zelfs zo vaak alles eraf gegooid,en alleen cubase,wat software ven me geluidskaart en tc works en audioeditor gedraaid,dan nog loopt ie niet lekker.

Als je een PIII mobo hebt kan je meestal tot 1 Ghz cpu (1000 Mhz) erin knallen, mijn overschakeling van een celeron 400 naar een PIII 800 was bijzonder merkbaar mbt pluggins etc. Tegenwoordig kost het ook allemaal niet zoveel geld meer, een simpele processor en geheugen upgrade zal wonderen doen, denk dat je voor rond de € 150 in zaken kan zijn.

Zorg wel dat je een echte pentium koopt dan, ipv celeron, die heeft meer cache geheugen op de chip waardoor geluidsbewerkingsprg's etc beter kunnen draaien. Zelfs m'n PIII 800 (nu inet pc) kan sommige beter/ sneller dan m'n Celeron 1700 welke nu nog in m'n muziek pc zit. Binnenkort wordt dat n P4 2,4 ghz. :P

[/nerd off]

Back