NRJay
Stamgast
Rob Fabrie heeft er een review mee gedaan, alleen heb ik deze nog niet gezien of gelezen..
http://www.gearjunkies.com/news_info.php?news_id=9493
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rob Fabrie heeft er een review mee gedaan, alleen heb ik deze nog niet gezien of gelezen..
We zitten in hetzelfde schuitje denk ikIk heb ook weinig meer met al het gehak, maar dat waren wel goeie platen idd. Ik weet dat Promo weken/maanden/jaren heeft geprobeerd die ruffneck leads na te bouwen, weet iemand hoe die dat deed eigenlijk? Ik vroeg me altijd af of hij z'n lead sidechainde met een breakbeat om zo die stutters te krijgen, heb het eigenlijk nooit geprobeerd na te maken.
Die stutters deed ik vroeger in fasttracker met snelle volume-modulaties, maar ik geloof dat ik het met de juno nooit echt voor elkaar kreeg, die reageerde niet vlot genoeg ofzo. Heb 'm helaas niet meer, zou er graag weer eens mee spelen.We zitten in hetzelfde schuitje denk ikIk heb ook weinig meer met al het gehak, maar dat waren wel goeie platen idd. Ik weet dat Promo weken/maanden/jaren heeft geprobeerd die ruffneck leads na te bouwen, weet iemand hoe die dat deed eigenlijk? Ik vroeg me altijd af of hij z'n lead sidechainde met een breakbeat om zo die stutters te krijgen, heb het eigenlijk nooit geprobeerd na te maken.

Sidechainen etc werden amper gedaan toen.
Sidechainen is al een vrij oude techniek. Hardware compressors hadden sidechain inputs, en daarnaast hadden synths een CV-Gate, waar je gewoon audio in kon sturen om de gates te triggeren.de stutters werden gewoon met midi volume gates gedaan, blokjes tekenen in controller lanes
tututuu tututuu tututuu
Er zit toch wel verschil tussen de aan/uit-stutters van 32ste noten en het meer vloeiende effect van een volume-gate die niet helemaal naar nul gaat. Dat laatste vond ik altijd lekkerder klinken.Kom op jongens, die leads zijn gewoon rechtstreeks uit de juno, lekker nootjes intekenen op 32sten.
Sidechainen etc werden amper gedaan toen. Er zat amper techniek achter; een galmpje en een pingpong delay waren genoeg. En natuurlijk sweepen!
Sure? Sidechainen is al een vrij oude techniek. Hardware compressors hadden sidechain inputs, en daarnaast hadden synths een CV-Gate, waar je gewoon audio in kon sturen om de gates te triggere
Achteraf gezien denk ik dat ik gabber/hardcore steeds minder interessant is geworden omdat de kicks steeds maar harder moesten. De energie van veel tracks uit de jaren '90 vind ik veel toffer. Die kicks waren niet zo overdreven aanwezig in het frequentiespectrum en lieten ruimte over voor bijv. breakbeats![]()
Die zaten er zeker tussenMaar de meeste grote artiesten wisten dondersgoed waar ze mee bezig waren. Gasten als patrick van kerckhoven (ruffneck) en michel klaassen (tellurian) maakte in de '90 echt goeie producten, die technish zeer lastig te maken zijn. Maargoed, dat bleef ook niet bij een hoovertje en een 909 basje.