Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik ben opzoek geweest welke synth de Marshall Masters heeft gebruikt bij het nummer Don't Touch That Stereo? Weet iemand die synth? Dus geen sample.

Het is geen synth, het is een sample![]()
Maar waar komt die sample vandaan? Hoe is ie onstaan?
Hij wilde niet zeggen van wat voor nummer. Maar het is een fragment dat hij gestretched heeft in z'n akai. Er is ook niet meer aan het geluid dan dat in het nummer zit.

Slim van hem.
Maar zulke dingen zou je toch niet kunnen achterhalen he?
Mwa slim? Het was ook z'n periode dat hij kneiterhard aan de drugs zat, dus het kan ook net zo goed een smoes zijn van dat hij het niet meer weet.
Maar tja achterhalen, zie daar toch verder niet echt het nut van in. Er werd toen gewoon creatiever gewerkt door de beperking van het sample geheugen, dus ontstonden er toch al sneller situaties die 'uniek' bleken te zijn. Zo hebben heel wat oude hardcore platen hun kenmerkende sound, maar dus wel van een sample.

Ja dat weet ik, maar ik denk dat je daar zelf met niet al teveel effort zelf ook uit kunt komen. Succes!
Is dat niet gewoon een afgeleide van de T99 sound. Welke volgens mij is opgebouwd uit een aantal layer combinaties van Roland sounds (Orch hit o.i.d.) met daaroverheen en choir sample cut uit Carl Orf's - O Fortuna.

Is dat niet gewoon een afgeleide van de T99 sound. Welke volgens mij is opgebouwd uit een aantal layer combinaties van Roland sounds (Orch hit o.i.d.) met daaroverheen en choir sample cut uit Carl Orf's - O Fortuna.