Gabberhouse maken.

Ik ben opzoek geweest welke synth de Marshall Masters heeft gebruikt bij het nummer Don't Touch That Stereo? Weet iemand die synth? Dus geen sample.

Het is geen synth, het is een sample :)

Maar waar komt die sample vandaan? Hoe is ie onstaan?

Hij wilde niet zeggen van wat voor nummer. Maar het is een fragment dat hij gestretched heeft in z'n akai. Er is ook niet meer aan het geluid dan dat in het nummer zit.

Slim van hem. :P

Maar zulke dingen zou je toch niet kunnen achterhalen he?

Mwa slim? Het was ook z'n periode dat hij kneiterhard aan de drugs zat, dus het kan ook net zo goed een smoes zijn van dat hij het niet meer weet.

Maar tja achterhalen, zie daar toch verder niet echt het nut van in. Er werd toen gewoon creatiever gewerkt door de beperking van het sample geheugen, dus ontstonden er toch al sneller situaties die 'uniek' bleken te zijn. Zo hebben heel wat oude hardcore platen hun kenmerkende sound, maar dus wel van een sample.

Mwa slim? Het was ook z'n periode dat hij kneiterhard aan de drugs zat, dus het kan ook net zo goed een smoes zijn van dat hij het niet meer weet.

Maar tja achterhalen, zie daar toch verder niet echt het nut van in. Er werd toen gewoon creatiever gewerkt door de beperking van het sample geheugen, dus ontstonden er toch al sneller situaties die 'uniek' bleken te zijn. Zo hebben heel wat oude hardcore platen hun kenmerkende sound, maar dus wel van een sample.

Njah, oke. Wel jammer dat dat niet echt te achterhalen is. Want ik had het wel leuk gevonden als ik het nummertje gevonden had waar hij origineel van is. Maar ik heb de sample nog ergens op me computer staan. Ik zoek hem wel even op ;)

Is dat niet gewoon een afgeleide van de T99 sound. Welke volgens mij is opgebouwd uit een aantal layer combinaties van Roland sounds (Orch hit o.i.d.) met daaroverheen en choir sample cut uit Carl Orf's - O Fortuna.

Wel interessant. Maarja, je kan ook gewoon Stereo Murder door audacity heen halen en dan de sound samplen.

Maar ik wel eigenlijk gewoon voor de lol hem namaken, gewoon voor de lol. Ik weet de melodie al, maar die percussions. Weten jullie hoe hij dat voor elkaar kreeg?

Ja dat weet ik, maar ik denk dat je daar zelf met niet al teveel effort zelf ook uit kunt komen. Succes!

Klopt wat je zegt. Maar ik krijg die percussions niet echt gelijk met synth. Het loopt zeg maar door elkaar. Heb jij daar misschien een tip voor?

Laatst gewijzigd:
Is dat niet gewoon een afgeleide van de T99 sound. Welke volgens mij is opgebouwd uit een aantal layer combinaties van Roland sounds (Orch hit o.i.d.) met daaroverheen en choir sample cut uit Carl Orf's - O Fortuna.

Denk ik ook!

Nine is a Classic is niet zo moeilijk. Gewoon uit de juno :D

Nooit aan dat laatste gedacht...maar nu je het zegt...

1. Samplen. Wave staat op Rave the city 5 cd 1 track 13. Kan hier ff niet importeren.

2. roland TR-8 kopen en oversturen via analoog mixertje zoals mackie tapco 6303/blend 6

3. roland tr 909 kopen met hoog serienummer en mackie 24.8/32.8/16.8

Is eigenlijk een hele simpele sound, droge 909 kick simpel oversturen met kanaal gain distortion.

Back