Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Daarnaast vraag ik me af, en dat bedoel ik serieus en totaal niet lullig, was je nuchter toen je dit maakte?

Iets laten horen? Er is nog niet veel. Pakweg 16 a 32 bars met onvoldoende afwisselingik probeer t te delen voor t werk roept: nightshift is up
Here goes:
https://soundcloud.com/tired-ears/24-sept

dat mag geen enkel probleem opleveren, als je 8 keer die 2 bar drums gebruikt zit je ook op een 16 bar drumpattern die samenvalt met je synth. die 40 pattern opmerking snap ik niet.Wave was inderdaad het doel. Ik ga eens een metronoom naast de tanzbar zetten en kijken of het daar mis zit. Ik ga er ook van uit dat jullie focussen op de synth lijn die verloopt en na een poos totaal fout loopt.
Het probleem met de synth is dat ik bv 16 bars heb, de drums zijn 2 bars. In maschine kan ik niet zomaar 2 bars met 16 bars combineren, hij maakt dan van alles 16 bars. Ik wou net een heel afwisselende drum erbij, daarom die 40 patterns.
Zo werkt het niet, je maakt geen compositie op basis van gebeurtenissen in een drumpattern die je hebt gemaakt, maar normaliter maak je de compositie gebaseerd op de time signature die je voor je track hebt gekozen. Dat is ook waar het misgaat in jouw patterns, die volgen geen time signature patterns (je mag er overigens best meerdere door elkaar heen gebruiken, maar dan moet je wel weten wat je doet). Een time signature geeft eigenlijk het ritme aan van je track, bij afwijkende timesignatures kun je dan bijvoorbeeld tempo en positie wisselingen krijgen waar jij naar op zoek bent maar die toch kloppen in de track.Ivm de drum sound, ik vond dat net iets hebben, heb bewust zelf niet de jomox (808 -909 kloon) aan de praat maar de tanzbar. Ok, ik ben maar een noob, maar ik wou net eens iets 'anders' dan 4 to the floor, roland drums. Maar het is een bende, dat klopt helemaal
Het boek dat de drums omvat is net een 'probeer realistisch te drummen' drumcomputer opvatting. Dus net regelmatig variatie en oorspronkelijk niet op elke snare een kick. Maar ik loop dus onmiddellijk met het 'o jee, deze pattern krijgt cymbalen, misschien moet dan hier 't refrein komen'
Kreun

klinske, doe je ding gewoon![]()
. dat sowieso, keurslijf is niet nodig, maar zie bovenstaand meer als kapstokjes, waar je de problemen waar je tegenaan loopt mee kan oplossen. in muziek zit ALTIJD een vorm van wiskundige wederkerigheid / balans. die kan erg simpel of juist complex zijn, maar als die ontbreekt klinkt het ALTIJD vreemd.