Zaquencer

Hebben jullie alm wel eens dat geselecteerde waardes verlopen uit zichtzelf? Of is dat een functie? Ik zie soms mijn note lengte verlopen. De start stop knop spookte al sinds nieuw, die is overbrugd. (anders start en stop ie wanneer jij niet wil)
Dus is het een functie, of heb ik een erg slechte nieuwe bcr 2000 gekocht, dat verlopen van een functie zoals note lengte. Deed ie eerder niet...

had ik ook, bij mij zowat alle funkties, maar is gestopt met de nieuwe (ZAQ) firmware erop te zetten...

j

Momenteel een test gedaan en leek ok. 1.03

Reageren de encoders dan nog goed of zijn ze nu wat tammer klinkske?
Kan me wel voorstellen dat je er blij mee ben want de zaquencer blijft een goede sequencer.
In de update naar 1.02 spreken ze over het voorkomen van ghost encoders; vermoedelijk is het dus die functie die je nu goed van pas komt.

Ben van 1,1 naar 1,3 gegaan dus - maar had er eerder geen last van.
Vervelend dat nu 1,4 uitkomt want ze moeten voor mij telkens een aangepaste versie maken en dat doen ze niet graag meer...

yep
Misschien moet ik 'm eens opengooien. Dode knop was 't trouwens niet, hij spookte.
En een andere bcr 2000 kopen, opnieuw de sticker, firmware overzetten (wilde ze toelaten voor me zeiden ze, doen ze normaal niet) zie ik erg tegenop: spaar dan eerder voor iets deftigs en dat gaat in tegen mijn zin hier onder 'die gas die'

haha oud filmpje - grappig gek geluid als de zaq teveel noten moet spuwen en gaat hangen…

[yt]uTjsx2IYwkQ[/yt]

Last edited by a moderator:
Zoals velen hier weten is de software zeer goed maar is de hardware nogal brak.
Er zijn mensen die defecte encoders melden na enkele dagen gebruik. Er zit blijkbaar verschil op de verschillen batches van bcr's.

Nu is er goed nieuws want er bestaan vervangexemplaren voor de encoders:
IMG_20151030_124233.jpg

Links de normale versie; rechts de push-encoder versie.

De encoders zouden ook te koop komen via de Zaq shop omdat de portkosten van sommige websites oplopen tot 20euro.

Het is trouwens goed om te weten dat als je van plan was de firmware te kopen je dit het beste nog deze maand kan doen. Christian heeft via mail laten weten dat vanaf 1 januari hij btw moet gaan rekenen i.v.m. het feit dat hij dan niet meer gezien zal worden als een klein bedrijf.

net een bcr 2000 gekocht voor mijn matrix 1000 .
Kan je die zaq nou instaleren en daarna eventueel de bcr weer gebruiken als controller? Of ben je die functie dan kwijt?

Ik,had gelezen dat je de firmware kan terugzetten. Is vast vlot te googlen.

hmmm , heb al flink wat uurtjes gegoogled. maar krijg t idee dat t niet via een simpele switch kan.
iedere keer van firmware wisselen lijkt me wat teveel gedoe. :D zou dus graag zonder firmware re-install , dus gewoon met een preset switch of zo beide functionaliteiten willen kunnen gebruiken. Kan dat met de zaq firmware er op?

Heeft er eigenlijk al iemand problemen gehad met de encoders van de onderste drie rijen?
Heb nu problemen met de bovenste rij push encoders dus die worden vervangen door encoders van betere kwaliteit maar als die andere ook lam worden vliegen die er misschien ook al uit.

Tja is Behringer hé, dat 't brol was was te verwachten. Ik heb mijne niet meer aangehad en een andere seq op komst, hands on 1000% no menu's :)
misschien vliegen deze 2 wel buiten weldra...

Back