Sampler converters enzo

shappy1010

Stamgast
Sorry als deze post een beetje lekerig overkomt, maar i ben er nog niet helemaal uit. Ik ben een demo van Kontakt aan het proberen en vind het best vet. Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik andere sampleformaten moet importeren. Ik ben niet zo geinteresseerd in drums enzo, maar wel mooie pianos of andere instrumenten, ik heb al aardig wat kunnen downloaden, maar de meeste bestaan uit .wav files, en als het een multisample is dan moet ik ze allemaal gaan zitten toewijzen aan keys etc. Bovendien heb je dan ook geen effect, sound of loopsettings.

Ik dacht dat het importeren van een Akai sample dit zou oplossen, aangezien ik dacht dat dan de "program" settings meteen meekwamen, maar ook dan krijg ik bij download ook vaak alleen wav files en een bestandje wat ik niet met kontakt kan openen. In de specs staat dat kontakt Akai formaten MPC2000 en S3000 kan lezen, maar verder dan de losse wavs kom ik niet. Heb ik het mis of gaat die compatibiliteit dan niet verder dat Kontakt verschillende ruwe sample formaten kan lezen? Want dat vind ik dan niet zo bijzonder.

Bovendien kun je op de Akai site S5000/S6000 samples downloaden, maar volgens mij kan ik dat helemaal vergeten. Iemand?

Geen ervaring met Kontakt, maar het programma Awave kan veel sampler formaten converteren.

Als je pianos etc wil is een synth module misschien wel iets voor je. (triton/motif dat soort spul)

Of misschien een plugin of een geluidskaart die soundfonts kan afspelen, das in elk geval een stuk goed koper dan een synth.

Druid

Chickensys Translator.
Effe zoeken hier op 't forum!

Mmmm vreemd ??

Laad je 'de program' wel in ?
Als je alleen wav betekend dat je geen akai formaat inlaad maar gewoon wav.

En ligt het niet aan de demo versie ?

:)

Origineel geplaatst door druid

Als je pianos etc wil is een synth module misschien wel iets voor je. (triton/motif dat soort spul)

Hehe check mijn equipment list, ik heb zowel triton (Karma) als Motif (S90) maar ik ben altijd opzoek naar beter en meer. Een 256mb Grand Piano klinkt wel zo lekker.

Back