Wat vinden jullie van deze?

SearchTheBass

Trying to get big
Hallo allemaal,

Na weer een tijdje geknutseld te hebben is hier weer een nieuwe track
Had m eigenlijk een paar dagen later online moeten gooien, want toen ik hem de volgende dag nog is terugluisterde via Soundcloud stond de synth veel te hard.
Maar wat is jullie mening?

Sander

https://soundcloud.com/dj-gavian/gavian-acoustic-out-now

De structuur is redelijk veilig gekozen. En dat hoeft niet slecht te zijn. Omdat er niet zo gek veel verrassing in de track zit, denk ik wel dat je dit echt moet laten knallen om het interessant te maken. Vraag me niet hoe :). Ik ben daar zelf ab-so-luut geen ster in. Misschien zit een deel in de keuze van je geluiden.

Wat er nu staat zou ik als prima basis willen zien, maar het kan wel wat extra dikte gebruiken (denk ik).

Ik denk dat je ipv op mastering te focussen eens moet gaan kijken naar layeren van instrumenten, het routen en automatiseren daarvan en van je fx. Mastering is echt een vak apart. En naar wat ik van je lees en wat ik van je hoor denk ik dat je het eerder in die richting moet zoeken... Dit is zeg maar met heel veel woorden wat snelkookbami al zei :) ( extended version ) :D
Weet je, soms kan een paar BPM verschil ook een heel andere wereld openen.. Waarmee ik wil zeggen dat ik in ieder geval voor de gekozen stijl een bpm-metje of 5 er bij zou wensen.

Structuur van de song vind ik helemaal niet slecht! Maar 't doet me nog een beetje aan de midi standaard denken...
Zelf vind 't altijd leuk vagere en duisterdere geluidjes te gebruiken, maar ik weet niet of dat een aanrader is.. -)

Vind die halve maat toonladder vlak voor de break wel vet. Die lead werkt eigenlijk alleen in dat stukje ..
Meeste drumsamples en fx zijn prima, but the drums don't stand out. mix dingetje.
Lead(s) behoorlijk veel zachter en met een beetje EQ de key frequencies van de drums uit de lead halen bv.
Zorg er in dit genre voor dat alles onder de kick gemixt zit.
Wanneer je layered kun je wat meer onverwachte sounds krijgen. drums, leads, bass doe creatief en gek.
Het clapje op de afterbeat geeft nadruk op een staccato feeling. geen groove dus.

Tjah, tis cheesy, en overdone happy door de sounds en melodie, en de mix is erg onplezierig. Kan veel verbeteringen gebruiken waarbij levels (in mijn optiek) jou prioriteit is.

Overgangen in het arrangement zijn van de hak op de tak. Meer automation kan dit oplossen.

Mijn centjes, Grtz

Back