dictee

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

silvercloud

Stamgast
wat is het nou dat mensen het nodig vinden om over schryf en gramatica zo te vallen?
geloof me byna iedereen hier op het forum maakt wel eens een schryf of spellings fout en als ik daar iedere keer een post aan zou moeten wyden dan zou ik binnen een maand bam bam ingehaald hebben in aantal post ""als of ik dat nou zo leuk vind""

ik moet weer eens vastsellen dat men de vorm nog altyd belangryker vind als de inhoud en dat irriteert me nog het meest

en dat er hier op dit forum nogal wat gesjeesde leraren nederlands die duidelyk mislukt zyn voor de klas hier rondzweven
moge duidelyk zyn

ik heb een hele tyd hier niet op gereageerd want ik vind de boodschap of inhoud van een post ten allen tyden belangryker dan of de persson wel goed kan spellen of een leesstoornis heeft of visueel gehandicapt is

tsja 't is dat jij erover begint...
ik zit al een tijdje te denken om een thread met precies de tegenovergestelde gedachte te starten. persoonlijk vind ik 't gewoon klote lezen als er te weinig leestekens of te veel spelfouten in een post staan. zo moeilijk is 't niet om even terug te lezen wat je net geschreven hebt voor je op 'Plaats Antwoord' ramt. dat doe ik zelf ook en als ik naderhand erachter kom dat er alsnog een foutje in is geslopen verbeter ik deze. om andere redenen zal ik niet snel een post wijzigen, hooguit iets toevoegen. en wat je zegt over vorm vs. inhoud is zeker waar, maar 't is wel zo prettig als de vorm een beetje in dienst staat van de inhoud en niet een hindernis op zich is. al helemaal in een interessegebied waar er regelmatig met afkortingen e.d. heen en weer gesmeten word; dan kan één verkeerd getypte letter een heleboel verwarring veroorzaken. en dan nog over de stoornissen en handicaps; heb ik alle respect voor en absoluut geen problemen mee maar ten eerste weiger ik te geloven dat het merendeel van de online nederlandse bevolking aan een dergelijke aandoening lijdt en ten tweede kan ik natuurlijk zo over 't internet niet ruiken wat er al dan niet bij iemand gaande is; voor 't zelfde geld is diegene een slordige immer-bezopen onderuitgezakt met de linker kleine teen typende lolbroek.
ik heb 't trouwens niet alleen over hier hoor; dit zie ik op meerdere fora wel. maar ik heb me er tot nog toe nog niet zo erg aan gestoord dat ik de behoefte voelde om er iets van te zeggen, maar als je d'r toch over begint...

en oozi ik denk dat ik maar met een woordenboek op schoot ga zitten eneen maand lang elke post op dit forum ga door nemen
ik weet nu al dat deze actie my niet echt geliefd zal maken by andere forumleden

maar als je a zegt komt b er ook

was tovh al van plan dit forum te verlaten want zoveel kortzichtigheid daar kan ik niet echt tegen

dus oozi speciaal op jouw verzoek om jouw ergenissen over slordig taal gebruik wat te verlichten

per 1 september

kom kom jongens, probeer niet te erg over elkaar te struikelen. Zijn wij niet allen synthfreaks.

Origineel geplaatst door silvercloud
....maar als je a zegt komt b er ook
...erm... Wie A zegt moet ook B zeggen... 8o)

nee ok schreifvouten zijn nog daar aan toe maar als zinnen echt verwarrend worden dan is dat wat anders...
ik heb overigens geen enkel probleem met het geschreven woord des silverclouds in den algemene... :)

* vind trouwens qua schrijfwijze die 'Y' (ipv 'IJ') ook wel wat hebben eigenlijk...

Origineel geplaatst door Pjotr G
...Zijn wij niet allen synthfreaks.
ech whar? :P

Laatst gewijzigd:
kom kom jongens, probeer niet te erg over elkaar te struikelen. Zijn wij niet allen synthfreaks.

nee meer haantjes die elkaar de loef af willen steken

ik word hier gewoon zwaar misselyk van vind je iets verkeerd in een post als het gaat om spelling p.b de persoon
en een post daarna om te laten zien hoe goed je wel niet bent ?????
een wooord : ...... bah

Origineel geplaatst door 6 trak
...erm... Wie A zegt moet ook B zeggen... 8o)

nee ok schreifvouten zijn nog daar aan toe maar als zinnen echt verwarrend worden dan is dat wat anders...
ik heb overigens geen enkel probleem met het geschreven woord des silverclouds in den algemene... :)

* vind trouwens qua schrijfwijze die 'Y' (ipv 'IJ') ook wel wat hebben eigenlijk...

ech whar? :P

nee 6 trak ik meen het echt zoals ik het geschreven hebt

speciaal voor al onze nederlandse puristen van af 1 septembe rzit ik met een woordenboek voor het scherm en ik ga alle post na

ik beb het meer als zat dat gezeik iedere keer
als je iemand wil verbeteren of corigeren zyn er legio andere manieren om dat te doen als weer een post plaatsen met vebetering het komt op my echt over van kyk eens hoe goed ik ben

en oozi ik denk dat ik maar met een woordenboek op schoot ga zitten eneen maand lang elke post op dit forum ga door nemen
ik weet nu al dat deze actie my niet echt geliefd zal maken by andere forumleden

maar als je a zegt komt b er ook

was tovh al van plan dit forum te verlaten want zoveel kortzichtigheid daar kan ik niet echt tegen

dus oozi speciaal op jouw verzoek om jouw ergenissen over slordig taal gebruik wat te verlichten

per 1 september

gast wat wil je nou. ben je me nou kortzichtig aan 't noemen omdat ik eerlijk zeg wat ik vind enkel en alleen omdat mijn mening toevallig 180 graden op die van jou staat? wie is er dan kortzichtig... daarbij heb ik naar mijn weten geen een keer commentaar gegeven op iemand anders' spel- of grammaticale fouten. ik kan er heus wel doorheen lezen zonder me te ergeren. of 't makkelijk of fijn leest is iets anders..maar m'n informatie krijg ik wel. en ik heb ook geen verzoek gedaan maar alleen een mening gegeven, waar jij middels 't starten van dit topic nota bene zelf om gevraagd hebt.
dat ik hier zelfs nog op in ga zeg..
ik vind 't nogal overdreven dat jij je hier zo druk om maakt dat je (zegt dat je) bereid bent een schitterende informatiebron en mooi discussiemedium, waar je zelf ook nog 's regelmatig positief aan bijdraagt aan je voorbij te laten gaan. en wat betreft je woordenboek-aktie; veel succes en plezier...kan je je nog drukker gaan maken om niks.

:biertje:

denk dat een maandje als spellings politie heel wat mensen voorzichtiger zullen worden met andermans spelling / gramatica verbeteren

het gaat nog niet eens over dat men op een fout wordt gewezen alleen de manier waarop daar wordt ik kotsmisselijk van
En ook de mods zyn hier niet vry va
En ik weet dat ik na een maand niet echt geliefd zal zijn

ik heb nu meerdere forumleden ontmoet en als ik hun intelligentie zou moeten beoordelen aan de manier van praten en hun accent

wat ik nooit zal doen!

zouden ze in de kooi naast de chimps zitten

Ja hoor, zilverwolkje, lekkere onzin dit. Dat gebrabbel van jou is vet irritant om te lezen met dat 'y' ipv 'ij' gedoe. Volgens mij loop je gewoon een beetje interessant te doen. Man, ga een nieuwe dichtvorm verzinnen als je jezelf boven vorm vindt staan.

Dit is wel een openbaar forum, en niet jouw dagboek of poeziealbum... En als iedereen een beetje normaal de gebruikelijke Nederlandse vorm en grammatica gebruikt, dan communiceert dat wel zo prettig.

Dit hoeft overigens niet in te houden dat iedereen elkaar achterna zit met een een woordenboek ofzo, maar als iemand consequent irritante schrijffouten maakt, waarom zou je 'm er dan niet even vriendelijk op wijzen? Is misschien ook nog handig als je een sollicitatiebrief moet schrijven.

hela! in zuid limburg lopen de chimps niet los op straat hoor :D

Maar silver je zegt dat je gezeik doodziek bent. Meen je dan dat er ook maar iemand, zelfs de "puristen" onder ons, op een "taalpolitie" actie zit te wachten? Er zitten hier veel mensen en in zo'n grote groep krijg je nu eenmaal nooit alle neusjes precies dezelfde kant op. Dat maakt an sich niet uit, als je alles een beetje kunt relativeren. In plaats van je te ergeren aan zo'n verbeter-posts kun je er toch ook gewoon losjes overheen lezen?

En ook de mods zyn hier niet vry va

ja en?

alsof wij doen voorkomen dat we pefect zijn.
Beetje flauwe reactie dit die ik me toch wel een beetje aantrek moet ik eerlijk zeggen....niet persoonlijk maar in het algemeen.

ook de mods maken taal fouten
daar gaat het om sorry bam bam regel is niet duidelyijkfout van mijn kant

maar andere mensen naar beneden trappen op taalfouten , nou de stoom komt nog net niet uit myn oren
het haalt de sfeer van dit forum naar beneden want, men gaat elkaar nog maar allen over fouten te lijf

en als men toch andere mensen zo te kakken wil zetten doe ik er aan mee een hele maand met het woorden boek
en ik wil er best de moeite voor nemen
word vind ik een te makkelijke oplossing er mag best wel wat gedrevenheid in de komende post overkomen

hela! in zuid limburg lopen de chimps niet los op straat hoor :D

Maar silver je zegt dat je gezeik doodziek bent. Meen je dan dat er ook maar iemand, zelfs de "puristen" onder ons, op een "taalpolitie" actie zit te wachten? Er zitten hier veel mensen en in zo'n grote groep krijg je nu eenmaal nooit alle neusjes precies dezelfde kant op. Dat maakt an sich niet uit, als je alles een beetje kunt relativeren. In plaats van je te ergeren aan zo'n verbeter-posts kun je er toch ook gewoon losjes overheen lezen?

zie post nokeij

Jongen, jij hebt echt problemen. Ga er is met iemand over praten, want volgens mij ben je een beetje paranoide...

Gelukkig heb ik net het draadje over de negeerlijst gelezen, ik ga 'm nu ff aanslingeren. Tot later 8o)

Edit:
Enneuh, een beetje respect ajb, quote op z'n minst mijn naam goed. Het is ook allemaal moeilijk...

Nou, nog eentje dan, die negeerlijst, die ruimt wel lekker op :D

Ik zie in plaats van al dat geneuzel alleen nog maar "Deze persoon Staat op je Nergeer lijst." staan.

Over spellingsfouten gesproken :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back