dictee

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lui maak je niet zo druk om taalfouten.
De meeste foutjes die ik zie komen door te snel typen.

Nog een ander punt:

De Nederlandse Taal ver-Engelst ook meer en meer.
Ik vind dat best wel shit!

-C-

Ben het met mono eens,als je elkaar maar begrijpt,maar dat schijnt toch wat moeilijk te zijn.

En als je silverclouds zijn post leest,dan moet je na al die tijd toch wel doorhebben dat hij een Y gebruikt i.p.v ij..

ons bin vo erkennienge van ’t Zeêuws... schrieven in ’t Zeêuws is een joengensdroôm: d’r bin gin spelregels, je schrieft in j’n eige taele en gebruukt die precies zòas jie vindt at ’t goed is !!!

joa de vink nouw ok matje,ik ben dan ok niej langs ut knaal geborre mar verston doen ze meen toch wel en aanders hebbe zellie gewaun pech,,degge een dialect het doar mudde wel een bietje trots op zeen of nie dan matje?
zaike doede mar thois.

Respect en begrip voor de mensen die de Nederlandse taal niet goed beheersen , al dan niet grammaticaal danwel taalkundig.

maar ook respect en begrip voor de mensen die de Nederlandse taal wel goed beheersen en zo nu en dan een taalfout willen aangeven ter verbetering.

kun je hier niet tegen, dan is dat jammer , dit heeft namelijk niks met het synthforum te maken, maar met informatie-uitwisseling op een internetforum in het algemeen.

Mocht er ooit nog een bericht van iemand verschijnen waar je het niet mee eens bent (bijvoorbeeld met een grove taalfout of juist een correctie), probeer er dan niks van aan te trekken of probeer via een PB dit probleem op te lossen.

En wat betreft de "taalpolitie" die per 1 september met het woordenboek in de hand alle posts gaat nalezen en een correctie-post achter plaatst, hier zit ik niet op te wachten en zal, mocht het toch voorkomen, daarop actie ondernemen.

dankjewel

Ik moet zeggen dat het goed formuleren van posts wel handig is. Dit maakt het voor iedereen een stuk makkelijker.
Bijvoorbeeld proberen 3 zinnen in 1 zin te proppen door hier en daar wat woorden en leestekens weg te laten, dat is natuurlijk niet zo handig. SCHREEUWEN of AnDeRe OnPReTTig lEESbaruH tekst is natuurlijk ook niet echt gemakkelijk, en wekt bij mij ook vaak irritatie op.

Maar een spelfout kan ik wel overheen komen (een verkeerd toetsje indrukken blijft natuurlijk altijd mogelijk). Daarnaast is een grammaticafout ook nog wel te overzien, niet iedereen is tenslotte leraar nederlands.
Deze laatste twee zijn natuurlijk wel hinderlijk als de hele bedoeling van een post hierdoor onduidelijk wordt.

Verder ben ik het wel met n0_key eens, dat als iemand bij herhaling onduidelijke berichten plaatst (door rare zinsconstructies oid) je deze daarop mag wijzen. (of dit aangeven bij een moderator)

Maar ik kan me niet herinneren dat bepaalde mensen iedereen constant aan het verbeteren zijn, dus eerlijk gezegd snap ik je irritatie niet helemaal..
Daarbij denk ik dat voor de meesten hier de inhoud het belangrijkst is, en ik neem aan dat deze informatie het beste weergegeven wordt in leesbare berichten.

en silvercloud (no offence) dat jij de 'y' ipv de 'ij' gebruikt (trouwens wel leuk als een soort 'handtekening' in je bericht), daar zeuren de meesten hier toch ook niet over? Als dit toch gebeurd, tja, dan kan je hier een passend antwoord op geven, maar ik zou me er niet zo over opwinden.

Origineel geplaatst door mono-poly
laat iedereen gewoon lekker in ze waarde
en ga niet zitten mierenneuken over gramatica
als je niks te zeggen heb

ZEG DAN GEWOON NIKS

is het niet 'grammatica' ? :D

wat echt irri des irri's is is die h4[k3r n3rd taal... doar krieg ik joa pien van an mien eu'ng, loat sie doar es met op hoal'n!

Origineel geplaatst door C738
Ni chang ho cha ching ang nah, HEI?!
eg la wong hang kjeng han pangang!

-C-
laat Muffin het niet horen C... :D

ik denk dat het een bekend gegeven is dat het meerendeel van de neederlandsche bevolking slecht in staat is om zichzelf in woord en geschrift vlekkeloos uit te drukken. laten we hier dan ook niet moeilijk over doen aangezien de forumleden ook maar gewoon vallen onder criterium:"meerdendeel van de neederlandsche bevolking".
het gaat om de boodschap die het bericht uitdraagt, en als iemand niet in staat is om dingen correct te spellen danwel de grammaticaregels op de juiste wijze toe te passen, en je zíet dat, voel je dan gelukkig dat je meer inzicht hebt in de neederlandsche taal die ons allen het communiceren moogelijk maakt, maar reageer gewoon op de inhoudtdtdt van het bericht in plaats van de auteur aan te vallen op taalkundige oneffenheden.
als iemand een onduidelijk bericht plaatst (en dit komt over het algemeen _niet_ door het onjuist spellen, maar eerder doordat de auteur in het algemeenniet in staat is de juiste woordkeuze in de juiste volgorde toe te passen) dan lijkt mij dat verheldering gevraagd kan worden.
maar lig nou niet wakker van die ene d of t die verkeerd getypt is (en ja ik ben ook een typ dat het wel opvalt wanneer iets niet juist is geformuleerd)

naar mijn mening is dit echt iets voor het onzin-forum. danku:W en nou weer muziek maken of over nuttige dingen discussieren allemaal!

Origineel geplaatst door 6 trak
laat Muffin het niet horen C... :D

Muffin heeft het al gelzen Six en tja, wat moet ik ervan zeggen... Ik probeer iedereen te respecteren, dus ook zo'n randfiguur als C738. Hij kan er ook niets aan doen dat z'n ouders hem verkeerd hebben opgevoed. Ondertussen ben ik nu met Dhr Moskowattus bezig om een rechtzaak tegen Dhr C738 te beginnen en hem daarvoor ook als gedaagde op te roepen om zijn discriminerende tekst van het forum te halen. Tevens wordt er een schadeclaim van de nodige euro's tegen gedaagde ingediend aangezien ik nog een Andromeda, Moog Voyager en een Maserati wil kopen. :D

Is er iemand zo vriendelijk mij te corrigeren op eventuele schrijffouten? :duivels:

Alst begreupuh wurdt whaot men zech, dan ken ut muh gien vuk skielen hoe daot men skrieft.

Origineel geplaatst door C738
De Nederlandse Taal ver-Engelst ook meer en meer.
Ik vind dat best wel shit!

-C- [/B]

De puristische term is "poep" :D.

Mensen beoordelen in het dagelijkse leven vaak op uiterlijk. Nogal logisch, is het eerste wat je oog tegenkomt en iemand die er volstrekt asociaal uitziet kan je gerust uitnodigen voor de thee, maar je gaat er liever van uit dat hij je beurs wil.

Zo ook op het internet. Je schrijfgebruik geeft een indruk van wie je bent. Als leestekens en correcte spelling dingen zijn die andere mensen overkomen, goed. Maar je doet jezelf een soort imago geven. Nu val ik echt niet over elke fout. En dan nog, mijn hobbies bestaan niet uit het hardhandig penetreren van moeder Natuur's vlijtigste werkertjes. Maar het is het enige wat wij hier, de rest, van jou kunnen zien, en daar beoordelen je een aantal mensen op. Terecht, misschien, want als je je argument in goed ABN neerpent kom je overtuigender en serieuzer over. Als je echter in BrEeZaH-tErMiNoLoGieuuuhh!!!!!1111 gaat schrijven (en het voorgaande was dus expres, laat het woordenboek maar zitten) of anderzijds grammatica en spelling bij Jan Marijnissen schuift (obscuur en niet-zo-grappig woordgrapje. Alternatief voor 'links laten liggen') zeg je in feite tegen een hoop mensen dat je je communicatie niet serieus neemt.

Schrijf je ook zo brieven en e-mails? Ook op het werk? Waarom zou je dat dan niet ook zo op een forum doen? Je hoeft natuurlijk niet bureaucratische draken neer te pennen als in "Geachte heren moderatoren, het is ons recentelijk ter ore gekomen dat....", maar is een klein beetje aandacht zo veel gevraagd? Tenzij je natuurlijk dyslectisch bent (geweldig, de ironie in dat woord), dan kun je het bovenstaande vergeten, maar iemand die toch al lang in de lage landen woont mag toch wel geacht worden zijn of haar taal correct te schrijven.

Toch?

Tja, de Nederlandse taal is nog steeds één van de moeilijkste talen ter wereld. Vergeet dat niet. Ooit een Amerikaan zomaar hollands horen spreken?

Ik ben ook niet zo'n schrijver en ik maak me daar niet zo druk om.
Het moet idd wel leesbaar blijven.
Maar om nou via internet duidelijk te maken dat je synth niet met een d schrijft,
vind ik wel erg ver gaan. Stuur anders een mailtje... Beetje onzinnig dit...
:)

Last edited by a moderator:
Right on, Yoozer...

En weet: vorm is inhoud
inhoud is vorm

En nu hopen dat de sfeer hier weer eens normaal wordt en er ouderwets over (het maken van) muziek gepraat gaat worden, ipv het eeuwige gezeik op elkaar.

:D Hahahaha!! Jezus man! Wat een boel gezeur over een paar opmerkingen over spelfouten!!
Okee, ik geef toe dat ik mij hier meermalen aan schuldig heb gemaakt. Echter altijd als zijnde: Geintje!!!
Gewoon een beetje etteren.. Ik wist niet dat sommigen, okee.. dat Silvercloud er zo op zou reageren..
Hierbij dus, van mijn kant:
Sorry! Het spijt me! (bloemetje wordt over 7 jaar door H.Huisman bij je aan de deur afgeleverd)

Aan de andere kant vragen sommige spelfouten toch ook wel om een reactie.. (maar 'k zal me proberen in te houden..)

Maar mocht iemand het nodig vinden om er een taal-politie op los te laten: GRAAG!! Ik leer graag bij!!

:biertje: Cheers!

Niemand hoor je hier klagen over een tik foutje hier en daar. Maar als ik in de paar regels die jij schrijft 21 fouten zie staan dan gaat mij dat ook irriteren. Ik ben geen drs. Nederlands, maar als ik zie hoeveel fouten jij maakt op 'lagere school' nivuea?? Sorry hoor. Dus ik moet OOZI groot gelijk geven.

Eric

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back