[Trance] Calissa

BigDplayboy

Ouwe rot
Ik ben erg benieuwd naar jullie oordeel over deze track van me. Het is in ieder geval geen standaard top40-trance, maar ik weet niet in welke stijl hij anders zou vallen...
Nou ik zie de reacties wel verschijnen, alvast bedankt!

DJ oDD - Calissa

Hehe, eindelijk een fatsoenlijke 'binnenhaal-snelheid'! EN nog een nummer van ruim 10 min. ook!!

Affijn, je track:
Hij klinkt qua geluid goed vinnik: helder en ruim. (alleen na 9:32 hapert ie een paar keer..)
En de rest: eigenlijk best een aardig nummer!
Ben niet echt into trance, maar dit is wel een leuk nummer.

:okdan: <[Goed gedaan, jochie!!]

om heeel eerlijkt te zijn...

het nummer kan me slechts vanaf rond de 6 minuten boeien.
en vanaf dan vind ik het ook een schitterend nummer!! :okdan: (desondanks dat ene haperingetje)
maar voordien lijkt het me een veel te lange intro die nogal saai is.
Daarbij komt dat ik meende een stukje van "adagio for strings" te horen en dat het naar
mijn gehoor daar niet goed in paste.
maar dit is mijn mening.
de laatste vier a vijf minuten zijn dus schitterend, maar de rest vind ik eerlijk gezegd maar niks.

anyway, hopelijk ben je wat met deze mening.
voor de rest leek alles oke: goed afgemixt, passende geluiden en zo, niets op aan te merken.

keep up the good work!

-peace

cloudy

Ik vind dit nummer niet slecht. Maar ik vind, net zoals de berichten van mijn voorgangers, dat het nummer door de enorme lengte veeeeel te saai is. Ik zou hem inkorten tot 4 minuten. dan krijgt die veel meer impact.

Als je nummers van 10 minuten of meer maakt moet er echt heel veel meer gebeuren. Het zijn nu te veel eentonige stukjes. Ik denk dat als je meer gebruik gaat maken van meer vul soundjes en fx, en de drums nog even flink aanpakt dat je het wel vol krijgt naar die 10 minuten.

Wat ik erg goed vind is het niet standaard akkoorden verloop vanaf 6 minuten. Vind ik erg mooi gedaan
ook de delay op de main sound is perfect afgesteld. Al met al klinkt het al behoorlijk goed. Voor mijn persoonlijke smaak is het echter nog wat minimalistisch. Maar dit is een persoonlijk iets. (check mijn songs maar, die zitten bomvol, en dat is ook niet echt goed soms, te overdone.). Maar dat is gelijk het mooie van muziek maken, iedereen kan zijn eigen stijl erin kwijt.

Laatst gewijzigd:
Die melodie op 5 :44 is zeer irritant en hard...

Verder, drums klinken erg cheap en de akkoorden vanaf 4 :24 duuureen zooo laaannnggg..

het spijt me maar dit klinkt me als een MC505 trance-demo in de oren...

no offence bytheway..:biertje:

Dit nummer is zeker wel oke. Heeft absoluut potentie, opzich hoef dat inkorten van mij niet zo, als er inderdaad maar wel wat dingetjes worden toegevoegd, wat dat mag zijn is natuurlijk aan jou.
Ik hoop op een update! :)

Zoidsity > Dat is nog eens een compliment :) ... Het nummer is namelijk gemaakt met Buzz (software dus) en nog niet eens met VSTs en de helderheid en ruimheid is dan net wat moeilijker, maar ik heb m'n best gedaan :) Thanks

Cloudman > Er komt helemaal geen Adagio for Strings stuk in... Het feit dat de break een beetje viool-achtig klinkt maakt het niet meteen een adagio for strings :D ... Maar ik hou wel beetje van klassiek en het moment dat de lage tonen wegvallen in de break geeft toch wel een soort van eenzaam gevoel op dat moment en dan komt de rest erin :)Maar ik zou ook niet weten welk stuk er dan op adagio lijkt, want qua melodie herken ik er niets in... Vverde bedankt voor complimenten, en ik ben idd van plan een beetje FXjes en sjit erbij te doen... beetje afwisselender, maar geen grove aanpassingen meer in ieder geval ... Het is ook zo dat het nummer ingemixt moet worden dus dan mogen de eerste 2 minuten wel wat simpeler/saaier(?) zijn en het zweefstukje helemaal aant begin wordt met mixen al sowieso overgeslagen ... Maar ik heb het er evengoed inzitten zodat je met het nummer ook een set kunt openen evt. Het is tenslotte ook niet echt een climax-plaat die een DJ op het eeind van z'n set zou draaien... (denk ik) ... Maar ik zal 'm PROBEREN wat op-te-spicen :) .. Thanks

Origineel geplaatst door Bass
Die melodie op 5 :44 is zeer irritant en hard...
Verder, drums klinken erg cheap en de akkoorden vanaf 4 :24 duuureen zooo laaannnggg..
het spijt me maar dit klinkt me als een MC505 trance-demo in de oren...
no offence bytheway..:biertje:

No offence taken, ik zit ondertussen lang genoeg op dit forum dat ik wel weet dat jij een "beetje" anti-standaard-4-kwartsmaat-house bent, dus wat dat betreft weet ik wat ik bij jouw reacties kan verwachten :D

Origineel geplaatst door BigDplayboy

No offence taken, ik zit ondertussen lang genoeg op dit forum dat ik wel weet dat jij een "beetje" anti-standaard-4-kwartsmaat-house bent, dus wat dat betreft weet ik wat ik bij jouw reacties kan verwachten :D

...cool....

:okdan:

[..shit man!

Zelfs de Chemical Brothers maken de laatste tijd alleen maar 4 to the floor !!!:duivels: :duivels: ]

ik wil niet zeuren, maar als je dit gemaakt hebt met buzz, vind ik het echt heel erg knap gedaan.
complimenten :halleluja

Origineel geplaatst door quifster
ik wil niet zeuren, maar als je dit gemaakt hebt met buzz, vind ik het echt heel erg knap gedaan.
complimenten :halleluja

Dankjewel! :kroon: ... Ik heb ook heeeel lang zitten klooien om zulke strings te krijgen (waar ik stiekem toch wel heel trots op ben), want die zitten er dus echt geen in in Buzz...

Flatron > idd... die radio-edit maken we dan wel een keer als ie ooit uitgebracht zou worden :P

Liet ik net dit numnmre aan een jongen horen die zelf ook muziek maakt (en al 2 platen heeft uitgebracht), hij meteen... Zou je er niet een vocal inzetten? Als je dit opstuurd zullen ze dat ook vragen ...

EEN VOCAL?!!?!? :bekdicht:

Ik hoop het toch niet?! ... En ik was net zo blij dat het nummer het zo "ook wel" trekt... uhm... toch? ... Of zou een vocal een daadwerkelijk verbetering toevoegen (en dan bedoel ik wel een goede vocal he ;) ) ...
Dan wordt ie toch duidelijk te commercieel en dat wil ik juist niet :( ... Iemand???

Het antwoord wat je kreeg lijkt me een erg standaard antwoord. Misschien vond ie het niks en wilde ie je niet afkraken.
Anyway, dat is natuurlijk aan jou, als je gaat werken met een vocal van een op te nemen zangeres kan je nog een leuke middag hebben lijkt me en uiteindelijk raak je misschien geinspireerd. *D

Ik heb je track niet kunnen beluisteren.
Op de een of andere manier lukt het niet om te downloaden.
Wat die vocals in ieder geval betreft;
Ik had vroeger ook alleen maar instrumentale tracks waarvan ik dacht dat ze 'af' waren.
Ik kreeg toen ook regelmatig te horen dat het nog een vocal miste.
Ik heb dat toen twee maal gedaan en...bingo. Maatschappijen kregen serieuze interesse in de track.
Wij als producers hebben de neiging veel meer naar de muziek te luisteren dan naar een vocal.
De gewone man echter is erg ingesteld op een vocal. Wil niet zeggen dat je overal maar een vocal in moet gooien maar mijn ervaring is dat het enorm hielp om in sommige tracks waarvan ik dacht dat ze af waren een vocal te zetten.

gr. Tom

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Liet ik net dit numnmre aan een jongen horen die zelf ook muziek maakt (en al 2 platen heeft uitgebracht), hij meteen... Zou je er niet een vocal inzetten? Als je dit opstuurd zullen ze dat ook vragen ...

EEN VOCAL?!!?!? :bekdicht:

Ooohh wat irritant!

Hoe vaak laat ik wat aan non-muzikale vrienden horen en het enige wat ze kunnen zeggen is :

Nou met een zangsampletje erbij is het 'compleet'

Aaargh!:r

Origineel geplaatst door Bass
Ooohh wat irritant!

Hoe vaak laat ik wat aan non-muzikale vrienden horen en het enige wat ze kunnen zeggen is :

Nou met een zangsampletje erbij is het 'compleet'

Aaargh!:r

ja..ik word dus ook een beetje moe van dit antwoord dus. Maar het idee om eens een echte zangeres te laten komen lijkt me wel leuk... en dat zou dus ook de reden moeten zijn.

Ja dat heb ik al eens gedaan, ik weet niet of jullie m'n vorige trance-nummer nog herinneren (Dreaming your Life) ... dat is toen een hele lange thread geworden omdat de zang en de muziek niet op elkaar aansloten. Niet omdat zij vals zong, maar meer omdat de tonen van de zang niet in harmonie lagen met het nummer...

In ieder geval heb ik voor mezelf besloten om geen vocaltrack meer te gaan maken als ik zelf de melodie voor de zang moet schrijven. Dat was namelijk het probleem toen bij mij, ik heb de melodie en de tekst geschreven voor dat nummer toen en in laten zingen. Maar de betreffende zangeres kon een paar tonen niet aan en dat klonk uiteindelijk dus niet zo...uhm... "optimaal" ;) ... En ik kon geen andere zangeres meer gaan zoeken want ik zat met een deadline (het was voor Tiesto Talentenjacht)
Komt erop neer dat ik pas een vocal track maak als de/een zangeres de tekst en melodie zelf heeft geschreven, dan weet je tenminste zeker dat ze het ook aankan. En is het resultaat ook stukken beter...

Dus in deze track doe ik dus echt geen vocal en daar bovenop lijkt het me juist een des te grotere uitdaging om non-vocalen nummers uitgebracht te kunnen krigjen bij een label... Dat zegt dan toch dat je producerkwaliteiten goed zijn ... Of zie ik dat verkeerd?

Dextron > Nee, hij vond het nummer verder prima, dus het was niet zo dat het niet durfde af te kraken ofzo, hij vond het erg professioneel klinken (ik ook trouwens ;) ... :P)
Maar hij maakt zelf nogal commercieel spul dus tja ... Dan doe ik toch liever m'n eigen stijl...

lekkere beats man :D

allen geluidskwaliteit is neit te best he... maar dat komt omdat je buzz gebruikt denk ik..

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
lekkere beats man :D

allen geluidskwaliteit is neit te best he... maar dat komt omdat je buzz gebruikt denk ik..

Ow? Denk eerder dat het ligt aan de 64k/s-bitrate van de mp3 :erm:

Back