thx guys!!
thx guys!!
waaw! allemaal heel fel bedankt voor jullie opbouwende kritiek!
alhoewel ik hier al een paar maand rondhang had ik in eerste instantie wat gevreesd voor jullie
reactie omdat er hier nogal wat mensen tussen zitten die volgens mij wel een nogal zeer hoog
niveau halen... maar mijn vrees bleek onterecht.
ook tof dat er zovele reacties komen.
er zitten inderdaad heel veel interresante tips tussen. enkele vermoede ik zelf al, een aantal
zijn soms meer gedetailleerd. In ieder geval veel dingen die ik zal meenemen naar volgende
track-prutsels

ik vraag me af wat ik met deze track zou doen: er aan verder werken of niet.
als ik er aan verder werk ben ik eigenlijk ideaal bezig als ik min of meer van nul herbegin.
kwestie van een paar samples te veranderen (bvb betere basdrum, andere clap)
effecten toe te passen of net niet (de effecten die ik zette op het drumlijntje achterwege laten)
en het bekijken voor het toevoegen van een pad of iets dergelijks.
@Unic: ik hou van vele verschillende muziekstijlen, soms zeer uiteenlopend. de rare geluiden van thomas bangalter
staan bovenaan mijn lijstje, maar ook tiesto, sommige acid, sommige lounge... en het is als beginneling niet zo
goed lijkt me om dat alles dooreen te haspelen als je een track wilt gaan maken. vooral met weinig voorkennis
en muziektechnische kennis. In ieder geval bedankt voor je tips. ik ga er rekening mee houden bij het verbouwen
van deze, of het ineenknutselen van een nieuwe track
@faab: bedankt voor je positieve reactie! jij en de rest hier geven me veel zin en moed om verder te prutsen!
wat die ongedefinieerde dingetjes op de achtergrond betreft, al dan niet van links naar rechts zwervend,
dat houd inderdaad de aandacht er in. ik had zoiets zelf moeten weten, maar heb het blijkbaar niet toegepast.
(stupid me

)
Verder heb ik geen schrik om nog een paar jaar te prutsen tegen dat er werkelijk iets heftigs uit de speaker komt.
de aanhouder wint

In ieder geval nog eens bedankt voor je inbreng! vind ik heel tof van je. Ook je uitleg van die acid is eigenlijk zeer
waardevol. ik heb met het genre ook niet veel ervaring en zoals jij het omschrijft lijkt het me dat je een soort van
contrast maakt waardoor die acid beter uitkomt.
@buttonpusher: hehe, zoals ik bezig ben met muziek... ik ben nogal een fanatiekeling

ik vraag me soms af of passie wel het goede woord is en niet eerder het woord "obssessief" van toepassing is. Maar velen zullen zich hierin wel herkennen

in ieder geval liever verslaafd aan muziek dan aan coke (bijvoorbeeld)
Vaak leer ik ook bij door het luisteren naar jullie tracks hier.
wat je tips voor de track betreft: misschien mogen de bassen inderdaad wel iets naar voren.
soms durft nogaleens een synth de drums in de schaduw zetten. da kan natuurlijk nie de bedoeling zijn...
anyway, Thx!!
@prophet: ik was wa aan het experimenteren en kwam die sample van "human error" zeer toevallig tegen. (het zit in de oude freeware versie van simsynth) het was een inval en leek op de moment wel leuk om dat daar tussen te zetten,
maar inderdaad, er is wat leegte tussen die sample en het herbeginnen van de muziek en na verloop van tijd
wordt telkens die menselijke fout wat saai om te aanhoren. bedankt ook voor je inbreng.
(bij de weg: die foto is inderdaad van het oostendse strand. het is bij manier van spreken recht voor mijn deur (na 7 minuten wandelen) misschien een saaie avatar, maar tis ne keer iets anders. ik ben ne zee liefhebber. daarmee

)
@isniezot: bedankt voor de peptalk. dat doet deugd, dit en de vele reacties
hoewel je het (nog) niet kan horen in het geluid is het soms met veel overtuiging dat ik me in mijn
muziek-ding gooi. Ik besef echter dat het een "harde wereld" is daarbuiten en als je nie oppast wordt je
levend opgevreten. vandaar mijn initiele angst om dat hier te posten... maar goed.
ik pruts dus voort
@Tony Veganza: thx! kzal dan ook mijn liefde voor acid nie in de kou laten staan en daar ook verder aan werken
@Maleh: dank voor je commentaar. da lijkt mij een leuk idee met die bassdrum en reversed bassdrum. kzal daar eens mee experimenteren.
@ BigDplayboy: owkay, bedankt voor je input. een van de redenen waarom de drumsectie zo slecht is (of, kom, minder ovrtuigend) is omdat er verschillende drumsamples zijn gebruikt, en sommige deugen nie... anyway, thx, kheb weer wat bijgeleerd
owkay mensen. waarmee heb ik dit gemaakt?
Eerst en vooral ben ik er van overtuigd dat met weinig indrukwekkende software toch iets aparts moet te maken zijn!
dus het prutsen op de oude laptop gaat voort, alsook op (deze vanwaar ik nu tiep) de "grote" athlon (2000+ 512 ram, audigy). Deze overtuiging wou ik even gezegd hebben: met minimale gear valt een maximale track te maken
goed, wat was de minimale gear? een "fruitytracks" like programma dat eigenlijk exact hetzelfde is, maar van een andere
uitgever om alle sampletjes en loopjes samen te gooien. vervolgens kwamen sampletjes en zo van het net of uit
een oude shareware versie van Fruityloops (versie 3.5 geloof ik). Het een en het ander is ook gedaan in rebirth. Een geinig proggie dat verdomd weinig systeemvereisten heeft. Verder heb ik ook daar geprutst met de samples van de 909 en zo die er in zaten. voor een niet-kenner best wel vet, tot je het echte werk hoort. dan is het huilen met de pet op.
en daar ongeveer heb ik het mee gedaan.
(hoewel zo minimaal dat nu ook weer niet is. het belangrijkste minimaliserende element is de oude pc zelf: je kan namelijk
geen honderden vst-plugins tegelijkertijd draaien. hoogstens een tweetal).
anyway, bedankt allemaal.
Ik ben weer een stuk wijzer geworden en het vuur van de passie voor muziek brand nog steeds
even hevig. Ik zal dan ook regelmatig blijven foefelen en dus af en toe een misbaksel

hier posten
ter jullie commentaar.
[offtopic] deze track is al enkele weken oud, maar onlangs had ik zo iets voor, tijdens het vele beluisteren
van muziek, een speciale "ervaring" zeg maar. Bij momenten heb ik zo een gevoel dat ik zou kunnen omschrijven
als
"on the groove" of surfen op de groove, of "op de golf" zitten, of hoe je het ook noemt.
een soort van gedragen worden door muziek en "be-grijpen" van muziek. Als ik dat gevoel nu net eens kon
vastleggen in muziek he...
zijn er nog onder jullie die zich hierin herkennen? (hoe moeilijk te omschrijven dit ook is?)
anyway, ik ga dus verder pielen

[/offtopic]
nog eens mijn dank en tot binnekort
-cloudy