welke drumsynth voor hardcore

ok de er1 lijkt me op zich wel geschikt dan er mee werken lijkt me niet zo moeilijk ik heb al een electribe a en daar kan ik vrij redelijk mee overweg. Cymbals/toms kan ik ook uit de tr-808 drumkit van mijn E-36 halen En oversturen van de Er 1 kan via de mono input met de gain een beetje te ver open en de electribe sampler met buizen vind ik weer net te duur.

is een micromodular misshien bruikbaar voor hardcore drums?

Zeker maar dan kan ik je aanraden eerst een sampler op de kop te tikken zodat je de MM kan samplen.

ik heb altijd me kicks met software gemaakt, daar een wav-file van maken en in me sampler laden...echter zat die kick 9 v/d 10 keer de rest van me mix in de weg

de laatste tijd ben ik hier mee aan 't experimenten:

een kick die niet extreem overstuurd is layeren met een wel extreem overstuurde kick (die haal ik nog door een gaar behringertje heeb), uit die overstuurde al het laag halen en bij de rustigere kick het laag laten zitten...zo kun je met het overstuurde gedeelte lekker freaken en 'm zo neerzetten dat 'ie de rest niet in de weg zit...dit is wel veel werk omdat de 2 kicks maar net met elkaar moeten willen werken en je zit heel wat aan te klooien om geen flanger-effect te krijgen (ik weet niet of dit nou ligt aan de net-niet-strakke timing van me sampler of omdat er frequenties in de weg zitten)

ben trouwens benieuwd of mensen nog leuke tips hebben waar op te letten bij dat layeren

ik haal mijn kicks eigenlijk alleen nog maar uit mijn nordrack en de virus. en als t kan flink oversturen over mijn mengtafel :D

Origineel geplaatst door manvsmachine
is een micromodular misshien bruikbaar voor hardcore drums?

als je de juiste drums wilt hebben voor hardcore : Novation Drumstation of Jomox Airbase ( ca. 400 euro 2ehands),Elektron Machinedrum of Roland Tr-909 ( ca. 1200 euro ) qua hardware....
meer keuze is er niet....( niet serieus in ieder geval...)

als je een Micromodular daarvoor wilt gebruiken heb je een redelijke PC nodig...als je een PC hebt kun je hele goede drums maken met bijv. de LM ( of andere drum-sampler ) en een paar plug-ins...

als het je om de kicks gaat : sampler kopen of software-sampler...

mijn advies : koop Kontakt op je PC en gaan met die banaan ! kun je later altijd nog kijken of je beslist hardware wilt....

1> Electron Machinedrum 1500 Euro
2> Akai MPC1000 1000 Euro
3> Waldorf Rack Attack 700 Euro

Of ga gewoon voor een 2de hands sampler,
eventueel zelfs 12bit
(AKAI S950, Yamaha/Typhoon)
voor extra rauwheid...

En vergeet natuurlijk Stomper niet!

Echt waar koop geen drumstation.....bijna onbruikbaar voor bassdrums....clap klinkt kut en de snare ook....dan kan je beter echte samples gebruiken van een echte 909.......

Koop een airbase.....vette kicks en andere weirde sounds.......
of gewoon door sparen voor de real one...

Echt waar koop geen drumstation.....bijna onbruikbaar voor bassdrums....clap klinkt kut en de snare ook....dan kan je beter echte samples gebruiken van een echte 909.......

Oja erg belangrijk als je sampels gaat verneuken dmv software.......gebruikt een goeie sample om mee te beginnen...
zoals een echt 909kick(dus eentje gesampled van de 909 zelf)....waarom om dat de kick dan veel meer dynamiek heeft ipv een softsynth kick

Koop een airbase.....vette kicks en andere weirde sounds....of een sampler...
of gewoon door sparen voor de real one...

sorry dubbel:o:

Origineel geplaatst door Catscan

Kicks zijn idd minder geschikt voor hardcore maar de snare en clap zijn wel ok..

okay, ik begin nu echt wanhopig te worden, kan iemand me aub advies geven?

ik heb al van alles geprobeerd om een goede kick te maken, doorlussen op mixer, allerhande plugins etc. maar ik krijg maar geen lekkere kicks...m'n probleem is dat ze veel te schel worden...als ik luister naar professionele tracks hoor ik dat er veel laag in zit, geen hoog maar wel een lekkere punch...wat ik ook zit te klooien, als ik er hoog en mid uithaal is de knal weg..maarja met dat schelle drukt ie al me andere instrumenten weg...ik word er helemaal gestoord van! met dat layerverhaal wat ik eerder postte lukt 't me heel af en toe om een nette kick te maken die goed in de mix ligt, maar met me plugins moet 't toch ook lukken?

wie kan me helpen? zal zo ook ff een kick posten die ik met quadrafuzz gemaakt heb

Origineel geplaatst door Nightstorm
okay, ik begin nu echt wanhopig te worden, kan iemand me aub advies geven?

ik heb al van alles geprobeerd om een goede kick te maken, doorlussen op mixer, allerhande plugins etc. maar ik krijg maar geen lekkere kicks...m'n probleem is dat ze veel te schel worden...als ik luister naar professionele tracks hoor ik dat er veel laag in zit, geen hoog maar wel een lekkere punch...wat ik ook zit te klooien, als ik er hoog en mid uithaal is de knal weg..maarja met dat schelle drukt ie al me andere instrumenten weg...ik word er helemaal gestoord van! met dat layerverhaal wat ik eerder postte lukt 't me heel af en toe om een nette kick te maken die goed in de mix ligt, maar met me plugins moet 't toch ook lukken?

wie kan me helpen? zal zo ook ff een kick posten die ik met quadrafuzz gemaakt heb

uhm...ik gebruik juist veel mid ( sommigen vinden teveel mid ) om die punch te krijgen...en zelfs hoog bijdraaien kan helpen....wat ook kan helpen is om een 'normale' kick eronder te gooien....
en natuurlijk je adsr instellingen !

hoe smeriger je kick,hoe minder je d'r overheen kan gooien...

heb ff een kick bijgevoegd met quadrafuzz gemaakt, misschien dat je ff kan luisteren wat er fout zit?

en heb ik 't mis als ik denk dat de kicks in hardcore an sich helemaal niet zo ranzig zijn? heb vaak 't idee dat het echte ranzige randje ergens vandaan komt, hetzij subtiel een ranzige kick erbovenop gelayerd of iets uit een synht ofzo, maar dat de basis een redelijk normale harde kick met weinig hoog is, maar die wel beukt...alleen ik krijg 't niet voor elkaar om zo'n kick te maken...maar waarschijnlijk zit ik er dus helemaal naast :)

Attachments

• kicktest.wav
    41,2 KB · Bekeken: 89
leuke kick...maar misschien iets teveel hoog...als je iets hoog wegdraait en wat laag toevoegt kom je een heel eind denk ik...

mijn kicks zijn vaak wel ranzig,met als nadeel dat je weinig eroverheen kunt doen,vooral melodietjes worden dan moeilijk...

whehehe, n standaard quadrafuzz bassdrum :D

ik layer de quadrafuzz altijd samen met de m andere kick, anders ben je het laag kwijt en de punch in de kick

Origineel geplaatst door dione
leuke kick...maar misschien iets teveel hoog...als je iets hoog wegdraait en wat laag toevoegt kom je een heel eind denk ik...

mijn kicks zijn vaak wel ranzig,met als nadeel dat je weinig eroverheen kunt doen,vooral melodietjes worden dan moeilijk...
ja als ik dat hoog wegdraai dan raak ik dus punch kwijt..

wat ik liever doe is in de mix layeren...op zich is dit ideaal, je hebt dan dat ranzige apart dus kun je veel lekkerder je ranzige zooi aanpassen aan de rest, alleen kom ik niet verder dan een standaard 909-plop voor het laag...af en toe werkt dit, maar vaak blijf je horen dat er een aparte plopkick in zit...heb 't idee dat 'ie wat ranziger moet maar als ik dat wat ga oversturen dan gaat 't fout

wat ik een mooi voorbeeld vind is virgin territory...die ragt echt als de ziekte maar die kick is best beschaafd meen ik te horen...het raggen zit 'm vooral in de overstuurde "snare" die erbovenop zit...die kick is echter wel heel stevig, wat overstuurt denk ik, zo'n kick wil ik hebben om onder mijn stukjes ranzigheid te proppen, maar op de een of andere manier krijg ik 't niet voor elkaar

kben voor de lol eens ff bezig geweest met een kick te oversturen.
is dit hardcore materiaal?

Attachments

• kick.wav
    257,5 KB · Bekeken: 73
Origineel geplaatst door isnieZot
kben voor de lol eens ff bezig geweest met een kick te oversturen.
is dit hardcore materiaal?

nah...niet echt,beetje standaard.....;)

Origineel geplaatst door Nightstorm

wat ik een mooi voorbeeld vind is virgin territory...die ragt echt als de ziekte maar die kick is best beschaafd meen ik te horen...het raggen zit 'm vooral in de overstuurde "snare" die erbovenop zit...die kick is echter wel heel stevig, wat overstuurt denk ik, zo'n kick wil ik hebben om onder mijn stukjes ranzigheid te proppen, maar op de een of andere manier krijg ik 't niet voor elkaar

hehe en die track heb ik gemaakt samen met Promo...:)

Die kick gaat door een sherman filterbank......en dan naar de mixer mx9000

Back