welke drumsynth voor hardcore

Origineel geplaatst door manvsmachine
http://home.wanadoo.nl/atelier-reiniers/mp3/beat.mp3 heb ook ff kick gemaakt met FL 4
gebruikt:
- Ers drums
- fruity fast dist
- fruity blood overdrive
- buzz effect adapter met Zephod Blue Filter
sorry, vind dit lelijk klinken, maar ben ook niet zo'n fan van die blood overdrive

heb zelf gister eindelijk fatsoenlijk een kick (standaard 909-sampletje) analoog kunnen oversturen...komt waarschijnlijk omdat me scsi nou niet aangesloten is, want dan piept 'ie als een malle

heb de kick eerst naar me behringer composer gegooid, noise gate, make up gain om hoog, daarna overstuurd op me mixer (gain voluit :D), daarna terug naar me composer, weer noise gate en make up gain, daarna weer overstuurd (niet helemaal voluit) en doorgelust naar een ander kanaal en weer wat overstuurd...op een ander kanaal de originele kick droog neergezet, galmpje uit me mpx-100 eroverheen en een beetje delay van me midiverb...en dan maar draaien aan de eq en de filters van m'n sampler...'t zijn geen mega-wereldschokkende kicks, maar ik vind ze absoluut lekker (en da's al heel wat voor iemand die steeds maar problemen met z'n kicks heeft :D)

dit is 4 minuten 100% live gefreak:
http://members.chello.nl/ctjj/liveopgenomen.mp3

ik snap er nog niet zoveel van, maar ik merk zelf in ieder geval progressie ten opzichte van de kraakjes en plopjes die ik eerst maakte (geloof ik)(kritiek is erg welkom!!!)

Origineel geplaatst door Diversion
ehehe je kent zeker horen dat het live is :D
Maar kick klinkt erg lekker...goede attack en laag :okdan:
Volgens mij heb je eindelijk de manier te pakken ;)
Klinkt lekker Mr.Night :mega:

Biertje? :biertje:
't is in elk geval de leukste manier, lekker knopjes draaien :D

nu nog die scsi-piep wegwerken

:biertje:

Ik ben er denk ik uit wat ik ga kopen:

Ik ga denk ik het advies van Niel volgen.

-Korg electribe MK2 euro 279,- bij feedback
-TR 707 2ehands ong 175 euro 2ehands

totale kosten ong 450 euro
:koffie: :dj: :dubbel: 8o)

Laatst gewijzigd:
Als er iemand nog een betere oplossing voor een 707 weet zou ik dit graag weten :mega:

Origineel geplaatst door BananaWorld
De drumstation kan je uitstekend gebruiken voor de snare en de hihats e.d./
De bassdrum die eruit komt vindt ik niet echt helemaal hardcore. Maar ID&T heeft een aantal jaar geleden een sample CD uitgebracht die 'Hardcore tools' heet een daar staan er genoeg op.
enig idee waar die te krijgen is?:dj:

ZO! da's een oud topic :D

toen had ik nog allemaal problemen met kicks enzo...nu geen last meer van, maakte ze veel met m'n virus en dan oversturen op de mixer, nu ben ik een beetje in orion aan het klooien met de tomcat, filters en distortion...errug leuk! vooral samplen en daarna door m'n mixer keilen, klinkt nog best aangenaam
leuke leads maken daarentegen wil nog niet echt, zaagjes maken enzo kan ik wel maar ik wil wat anders..najah dat moet ik zelf maar uitvinden, m'n eigen stijl maken enzo :)

hier een voorbeeldje van die software-kicks, niet op de mix en het arrangement letten is nog zwaar werk in uitvoering

http://www.home.versatel.nl/c.t.j.j/change.mp3

Na 4 jaar heb ik dan eindelijk een geschikte drumsynth gevonden(ERG he). Ik heb nu een rm1x als sequencer met daaraan een Jomox airbase gekoppeld. Ik vind dit eigenlijk een prima combi en ik ben nog steeds binnen mijn budget van 4 jaar geleden gebleven. De airbase heeft me 250 gekost en de rm1x 150 dus kom ik op 400 euro uit. Evengoed bedankt voor alle tips toen. Maar dit werkt gewoon erg lekker.

En aan het aantal views te zien is dit voor velen een erg nuttig topic ondanks zijn leeftijd(2003).

:halleluja

Origineel geplaatst door manvsmachine
Na 4 jaar heb ik dan eindelijk een geschikte drumsynth gevonden(ERG he). Ik heb nu een rm1x als sequencer met daaraan een Jomox airbase gekoppeld. Ik vind dit eigenlijk een prima combi en ik ben nog steeds binnen mijn budget van 4 jaar geleden gebleven. De airbase heeft me 250 gekost en de rm1x 150 dus kom ik op 400 euro uit. Evengoed bedankt voor alle tips toen. Maar dit werkt gewoon erg lekker.

En aan het aantal views te zien is dit voor velen een erg nuttig topic ondanks zijn leeftijd(2003).

Haha, dat is wel mooi! :okdan:

Ik heb een soortgelijke combinatie voor mijn basdrums: EMX-1 in combinatie met JoMoX MBase01. Succes ermee!:)

Origineel geplaatst door Terra Pee
Haha, dat is wel mooi! :okdan:

Ik heb een soortgelijke combinatie voor mijn basdrums: EMX-1 in combinatie met JoMoX MBase01. Succes ermee!:)

de MBase lijkt me idd ook leuk voor die keiharde kicks :D(dan nog een sherman erachter en raggen)

is die mbase01 gewoon het basdrum gedeelte uit de airbase 99 van jomox of zit er toch verschil tussen ? weet iemand dit ?

Origineel geplaatst door endonyx
is die mbase01 gewoon het basdrum gedeelte uit de airbase 99 van jomox of zit er toch verschil tussen ? weet iemand dit ?

Zit volgens mij totaal geen verschil tussen. Daar was het Jomox ook om te doen; alleen de kick van de airbase in een kastje proppen. Heb even voor je zitten zoeken op het net:

I just got my Airbase 99 (same kick circuitry as the MBase) in the ......enz enz

dank u dank u dank u :)

Even een kleine update:
Ik ben dus weer teruggekomen op mijn idee dat deze combi zo geweldig zou zijn. De airbase vondt ik persoonlijk erg onhandig in bediening dus deze is weer verkocht. Dit neemt niet weg dat ie erg geschikt was. Ik ben nu uiteindelijk overgestapt op en electribe SX en ga met samples werken.:eureka:

Dan moet je je gearlist toch eens even updaten :)

Dan moet je je gearlist toch eens even updaten :)
Offtopic
Ga ik meteen doen :).
Wanneer kom je weer jammen?:p
/offtopic

Back