welke drumsynth voor hardcore

Origineel geplaatst door Roel
mc303!mc303!mc303!mc303!:)
in de tijd dat iedereen een mc303 had was er toch vette hardcore??

Ja,

maar die vette hardcore kwam niet uit een mc303 hoor.

De mc303 was gewoon een handige marketingtruk van roland
om een graantje mee te pikken van de x0x revival.

Nadien zijn er nog verschillende andere malafide 'groovebox' producenten
op deze wagen gesprongen en dit gaat nog altijd door.

Btw, ik blijf bij mij top 3:
1> Electron Machinedrum
2> Sampler + Stomper
3> Waldorf Rack Attack

Origineel geplaatst door r.5
2> Sampler + Stomper
misschien ligt t aan mij, maar ik kom met stomper nooit verder dan zo'n neophyte-kick (ala execute)...nooit 's een lekkere ronde rengdengdeng...wat doe ik fout?

Voor de theorie over de synthese van een bass drum
verwijs ik jullie graag door naar een expert.

Zie hier en hier.

Ja,

maar die vette hardcore kwam niet uit een mc303 hoor.

De mc303 was gewoon een handige marketingtruk van roland
om een graantje mee te pikken van de x0x revival.

:) Ja,

maar dat bedoelde ik ook niet helemaal serieus ;)

Re: Re: 909!

Re: Re: 909!

dat amiga verhaal gaat alleen op voor de eerste trax.
die dude heeft ook gewoon een virus/waldorfq etc staan hoor :)

en zonder amiga lukt dat ook:

select all
volume->200%

en opnieuw zo vaak je wilt ;)
Origineel geplaatst door SanderSchuurman
Origineel geplaatst door virkaz
geloof me, dat was allemaal sample werk vroeger, of de 909 en vette distortion en EQ

voorbeeldje:
BSE van Babyboom, is gewoon Fasttracker2 Hardcore.
`-> g. van zitteren, homey van g.pernet etc.

Ik weet een beter voorbeeld: alle ouwe platen van Neophyte...

Die kicks maakten ze ook zelf met de Amiga en die waren echt de hardste....

Jeroen zei zelf dat ze de kicks nog steeds vaak met de amiga maken....

De virus is inderdaad ook goed voor bassdrums, alleen ga je al snel merken dat er meer mensen zijn die hun kicks daaruit halen...

Voor de theorie over de synthese van een bass drum
verwijs ik jullie graag door naar een expert.

Zie hier en hier.

uhm.....dat lijkt me geen expert op het gebied van hardcore kicks.....;)

Origineel geplaatst door dione
uhm.....dat lijkt me geen expert op het gebied van hardcore kicks.....;)
Idd, maar wel op het gebied van de synthese van een BASS DRUM 8)

Origineel geplaatst door SanderSchuurman
De virus is inderdaad ook goed voor bassdrums, alleen ga je al snel merken dat er meer mensen zijn die hun kicks daaruit halen...

Hehe, duurde ff voordat ik t online had. Maar bij deze mijn bijdrage :)

Ik haal veel kicks uit mn Virus b. En de basis van mn meeste kicks is een meesterlijk lijp geluid. Hehe, zeg alleen niet welke. Maar haal daar allerlei soorten dreunen uit. Heb zelfs de beroemde File kick nagemaakt :halleluja : pok pok pok. Almost the same!

Ik freak thuis veel. Dat betekent dat ik t live inspeel met KB, ipv sequencer. Netzoals dit. Is gemaakt met een Virus kick, naar mn Mackie CR1604. Op 1 kanaal normaal, andere gain voluit. Dat samen naar mn Behringer MX3282A. En dan live inspelen en aan alle knoppen draaien die er zijn.

Ik probeer altijd een verhaal te maken, dus niet nutteloos inspelen. Bij deze hier een 'track' van 6'14" met alleen deze kicks. Het is dat het van mijzelf is, maar toch: :{

New Breed of XtreKicks

Enjoy the ride!

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Hehe, duurde ff voordat ik t online had. Maar bij deze mijn bijdrage :)

Ik haal veel kicks uit mn Virus b. En de basis van mn meeste kicks is een meesterlijk lijp geluid. Hehe, zeg alleen niet welke. Maar haal daar allerlei soorten dreunen uit. Heb zelfs de beroemde File kick nagemaakt :halleluja : pok pok pok. Almost the same!

Ik freak thuis veel. Dat betekent dat ik t live inspeel met KB, ipv sequencer. Netzoals dit. Is gemaakt met een Virus kick, naar mn Mackie CR1604. Op 1 kanaal normaal, andere gain voluit. Dat samen naar mn Behringer MX3282A. En dan live inspelen en aan alle knoppen draaien die er zijn.

Ik probeer altijd een verhaal te maken, dus niet nutteloos inspelen. Bij deze hier een 'track' van 6'14" met alleen deze kicks. Het is dat het van mijzelf is, maar toch: :{

New Breed of XtreKicks

Enjoy the ride!

De tering, die poep klinkt vet ouwe! :kroon:

ik 1 ander woord naast pulse :)

AIRBASE

Yo, klinkt dof. Maar welleuk verder. Is natuurlijk te kort voor goede impressie ervan.

vanZr: Dank je! Vind m zelf ook geslaagd!8~

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Yo, klinkt dof. Maar welleuk verder. Is natuurlijk te kort voor goede impressie ervan.

ik ben nog volop aan het experimenteren.
de airbase is leuk, maar heeft geen distortion en filters aan boord <edit> voor de bassdrum dus </edit>. (hiervoor heb ik dus virusje gebruikt maar da was niet zo'n succes).

de airbase is leuk, maar heeft geen distortion en filters aan boord. (hiervoor heb ik dus virusje gebruikt maar da was niet zo'n succes).
de airbase heeft wel degelijk filters... op de hihats ;)

ben dus nog op zoek naar goede filter en goede distortion voor mijn bassdrum :D

mag software zijn en hardware zijn, beiden niet te duur, software misschien zelfs freeware?. iemand suggesties?

ik blijf moeite hebben met die kutkicks :(

de decay van de kick is het grote probleem, als je een kick softwarematig overstuurt wordt t een groot blok...ik pleur m daarna in me sampler en overstuur m nog es met me mixer...als ik dan sequence dan doe ik dat zo dat de kicks elkaar precies volgen...je krijgt dan echter één groot blok kicks en kicken doet ie dan niet meer...ik moet de kick dus wat afkappen om echt duidelijke afzonderlijke kicks te krijgen...het gekraak in de decay verlies je dan (wat een kick wel lekker kan maken) en ik hou kicks over die eigenlijk telkens hetzelfde klinken

hoe hou ik in godesnaam die decay lekker zodat de kicks nog netjes duidelijk als aparte kicks te horen blijven :(

me sampler doet ook raar trouwens, op de een of andere manier wil die me kick niet goed afkappen ofzo en hoor je nog een klein stukkie van de staart van de vorige als de attack van de volgende begint...met oversturen is dit errug extreem en verzuipt de hele kick, maar ook zonder te oversturen doet ie t

de airbase is leuk, maar heeft geen distortion en filters aan boord <edit> voor de bassdrum dus </edit>. (hiervoor heb ik dus virusje gebruikt maar da was niet zo'n succes).

Probeer je mengpaneel eens :) Mijn track hierboven is ook alleen distorted op mn mixers. Komt geen Virus distortion aan te pas.
Maar gebruik t alsnog wel vaak, dat dan weer wel.

Ik moet trouwens zeggen dat ik er gister toevallig wel achter ben gekomen dat je met alleen een electribe en een distortion pedaal ook zeer dikke kicks kan maken :mega:

(Edit: en via je mixer wat meer laag erin, want anders klinkt hij net wat leeg)

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik ben in het bezit van Rebirth maar ben meer op zoek naar een hardware alternatief aangezien mijn pc een beetje een erg slome bak is(166mhz) en ik niet graag met cubase werk op die pc kan niet zo veel vst plugins tegelijk aan en ook niet al te veel sporen audio. Geld voor een nieuwe pc plus software heb ik niet. Oversturen van een drumsynth lijkt mij geen probleem door de mono line input's van mijn mixer te gebruiken en deze heel ver open te draaien krijg je een prima distortion. Zou het met een MAM ADX-1 in combinatie met een sequencer niet mogelijk zijn?

Rebirth zou je zo zonder problemen moeten kunnen draaien op een pentium 1 166mhz, want het programma is ook uit 1998. ik draai em nu toevallig op een 200 mhz ook helemaal ok. als je wat meer oudere softsynths wil draaien op z'n oude bak pak dan ook ouwere software niet niet zoveel verbruiken. Cubase 3 erbij moet ook kunnen als je em nog vinden kan op internet tenminste.

Back