welke drumsynth voor hardcore

Doomcore Kickie Hoor het resultaat van een gesampelde 909 kick die even een paar keer door de compressor is gehaald. Beetje distortion, iets meer mid en gaan met die banaan :yamaha:

Op de 505 staan inderdaad wel wat bruikbare kicks (alleen ik gebruik ze niet), maar op de RM1X van Yamaha zit een superwreede kick die met een beetje cutoff en resonance heel vet klinkt.

Eigenlijk is het niet eens meer nodig om externe midi shit aan te schaffen, met computers kom je al een heel eind :dj: , maar het is wel leuker om met knoppen te freaken 8D

Origineel geplaatst door Justice
Doomcore Kickie Hoor het resultaat van een gesampelde 909 kick die even een paar keer door de compressor is gehaald. Beetje distortion, iets meer mid en gaan met die banaan :yamaha:

:halleluja Deze klink echt lekkerrrrr

Eigenlijk is het niet eens meer nodig om externe midi shit aan te schaffen, met computers kom je al een heel eind :dj: , maar het is wel leuker om met knoppen te freaken 8D

Heeee Andreeee.....welkom....:D

Ik pleur die 909 kick door 2 compressors, dan word ie iets langer en vetter... Beetje als die ouwe shadowlands platen..
Daarna valt er met een eq nog wel het 1 en ander aan te veranderen... Als je m dan gaat samplen ben je dat analoge gevoel meteen kwijt, wat ik juist het mooie vind aan de 909 kick. De meeste kicks maak ik met de virus en vaak nieteens met distortion...

leuke kick bounce... ik dacht dat die nord zo weinig punch had... dit klapt toch best goed d8 ik zowe

okee.
hier nog een paar plopjes van mij
het eindresultaat is nog steeds niet hoe ik het wil hebben

nog een stukje gemaakt met rebirth en overstuurd op mijn soundcraft met toepassing van het 100hz filter in het laatste stuk

Het blijft een kunst om een super lekkere kick in elkaar te zetten die je mix niet vergalt maar wel alle delen in je lichaam doet trillen. Kwestie van goed uitmixen, en dat blijft toch één van de moeilijkste dingen die er is.
Ik krijg elke dag wel demo's binnen met tracks die best aardig in elkaar gezet zijn alleen de kicks zijn altijd om te huilen ;{

Het blijft een kunst om een super lekkere kick in elkaar te zetten die je mix niet vergalt maar wel alle delen in je lichaam doet trillen. Kwestie van goed uitmixen, en dat blijft toch één van de moeilijkste dingen die er is.
Ik krijg elke dag wel demo's binnen met tracks die best aardig in elkaar gezet zijn alleen de kicks zijn altijd om te huilen ;{

yo?!?

Ha ha ha, oke niet alle demo's :Z Je weet wel wat ik bedoel, wil alleen zeggen dat het moeilijk is om goeie herrie te maken

Ha ha ha, oke niet alle demo's :Z Je weet wel wat ik bedoel, wil alleen zeggen dat het moeilijk is om goeie herrie te maken

ouwe dat is het ook, gelukkig is het niet makkelijk anders zou iedereen maar wat produceren en dan ist niet leuk meer natuurlijk. het moet moelijk zijn je doel te behalen vind ik.

Ik heb nu wel zeer dikke kicks. Hehe. Hou alleen nog 20% van t Freq. spectrum over...;{

Ach ja, verschil moet er wezen.

luister maar eens een paar nummers van Tha Playah al die bassdrums zijn gemaakt met een virusC en die zijn MEGA MEGA KICK ASS...:{

Back