Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Dat zegt helemaal geen kont. Als je er niet mee om kan gaan, heb je er nog niks mee.]
En ik vind het ook te synthetisch en digitaal gekraak klinken.
Ik heb hier ook wat lopen kutten.

amen, xtrekicks

We moeten die shit van jou op plaat gaan zetten dit jaar ......
zijn die novation drumstation en die jomox airbase altijd 19' rack?
ja, klopt. Alleen de Xbase09 van jomox is anders, namelijk tabletop.
ja sorry.
ik heb zulke dure spullen gekocht omdat ik graag net als paul elstak en andere echte hardcoreproducers boeiende dingen wilde doen.. maar nee. ik krijg er geen fatsoenlijk geluid uit
Ik dacht vroeger precies het tegenovergestelde te hebben hehehe ... nu weet ik wel dat ik toen nog lang niet goed en wijs was als nu.
Beetje slechte vergelijking trouwens van je, aangezien Paul Elstak zelf heeft gezegd in Thundermagazine studiocheck van een paar jaar terug dat hij niet goed weet hoe de apparatuur werkt en gewoon preset geluiden kiest, zonder zelf echt uitgebreid te gaan editten.
En inderdaad, het gaat niet om de spullen, maar om diegene met ervaring hoe je iets "vets" maakt die erachter staat.
Xtrecist kon echt geen kicks maken, tegenwoordig ramt ie de oren van je kop ...... dus stop er veel tijd in, blijf experimenteren. Uiteindelijk ga je nooit achteruit.
Mocht mijn studio affikken en ik weer vanaf scratch moet beginnen, dan weet ik precies wat ik moet kopen/doen, en maak met de minimale app goedklinkende dingen (zonder patserig te doen, want daar kunnen nederlanders niet tegen).
Kennis en ervaring opgedaan via experimenteren als gevolg van je doorzettingsvermogen is The Key ....
Apparatuur slechts een (vervangbaar) middel.