welke drumsynth voor hardcore

Origineel geplaatst door Bass
Ik heb effe dat stukje gehoord van Xtrecist maar dat noem ik geen kick .. dat is gewoon een blokgolf van distortion......
Excisez le mot maar ik vond het een bak herrie!
Tja als ik een demo van mijn JV1080 door mijn Sherman stuur kan ik dat ook wel uitbrengen..;) :D

[op strepen staan mode]

Heeft Bass al wat uitgebracht dan ?

[/op strepen staan mode]

:D :duivels:

Origineel geplaatst door Niel
[op strepen staan mode]

Heeft Bass al wat uitgebracht dan ?

[/op strepen staan mode]

:D :duivels:

:D Nee sorry, ik breng geen ruis uit...

:D Nee sorry, ik breng geen ruis uit...

Nee,jij maakt toch trance ? :duivels:

Niets persoonlijks hoor :biertje: :peukie:

Af en toe maak ik ook herrie..:D

Ik vind t juist een compliment als iemand zegt dat ik herrie maak. Dan doe ik mn ding toch goed! :D

Origineel geplaatst door alexander1982
Ik gebruikt altijd eerst drumsync vervolgens gooi ik er wat amp & overdrive van Fruity Loops over en dan doe ik hem in de NN-XT advanced sampler van Reason 2.5. Als dan ook nog eens een Scream 4 distortion unit & wat andere FX aan diezelfde sampler gooi ben je wat mij betreft klaar het heb je een goeie kick

Hier een track:

http://users.skynet.be/zoner/AlexandervanZijl-Everybody'sinthaPlaceproef.mp3

klinkt best aardig

Ik heb effe dat stukje gehoord van Xtrecist maar dat noem ik geen kick .. dat is gewoon een blokgolf van distortion......
Excisez le mot maar ik vond het een bak herrie!
Tja als ik een demo van mijn JV1080 door mijn Sherman stuur kan ik dat ook wel uitbrengen..;) :D

kijk, 1 mensch met verstand :)

Ik dacht vroeger precies het tegenovergestelde te hebben hehehe ... nu weet ik wel dat ik toen nog lang niet goed en wijs was als nu.

:Z wijsheid blijkt niet uit het ophemelen van jezelf :)

Beetje slechte vergelijking trouwens van je, aangezien Paul Elstak zelf heeft gezegd in Thundermagazine studiocheck van een paar jaar terug dat hij niet goed weet hoe de apparatuur werkt en gewoon preset geluiden kiest, zonder zelf echt uitgebreid te gaan editten.
En inderdaad, het gaat niet om de spullen, maar om diegene met ervaring hoe je iets "vets" maakt die erachter staat.
Xtrecist kon echt geen kicks maken, tegenwoordig ramt ie de oren van je kop ...... dus stop er veel tijd in, blijf experimenteren. Uiteindelijk ga je nooit achteruit.
Mocht mijn studio affikken en ik weer vanaf scratch moet beginnen, dan weet ik precies wat ik moet kopen/doen, en maak met de minimale app goedklinkende dingen (zonder patserig te doen, want daar kunnen nederlanders niet tegen).

Kennis en ervaring opgedaan via experimenteren als gevolg van je doorzettingsvermogen is The Key ....
Apparatuur slechts een (vervangbaar) middel. [/B]

1. het was een grapje
2. ik lees geen thundermagazine.
3. mijn oren zitten er nog aan. dus dat zegt iets over de pulsgolf die hiervoor is gepost?
4. apparatuur is immer vervangbaar, mensen die denken dat ze scoren terwijl ze dat niet doen, ook

zo :) leesvoer :yamaha:

beetje laat...

beetje laat...

Hi,

Beetje laat...

Deze kick is met Reason 2.5 gemaakt. Twee 909 samples - uit de originele 909.
Het sample pakketje is wel op inet te vinden. Mijne kwam van analoguesamples.com maar die zijn al ff uit de lucht.

Verdere ingrediënten:
2 Scream distortions, 1x reverb, 1 x delay, 1 x compressor , 1x para eq.

Klinkt software-matig maar ja - 't is ook software hè..

Bye,

Origineel geplaatst door Roel
:Z wijsheid blijkt niet uit het ophemelen van jezelf :)

( Ik heb wel zin in een rel :duivels: )

Dat weet ik, jammer genoeg interpreteer je mijn post verkeerd of ben je een doorsnee hollander die het jammer/overbodig vindt dat mensen zichzelf in het openbaar (in mijn geval terecht ben ik van overtuigt) een klop op de schouder geven. In dat laatste geval vind je waarschijnlijk ook dat alleen anderen iets positiefs over een persoon mogen zeggen, of het nu gaat over zijn of haar muziek en/of andere bereikte doelen.

in dat geval: :kont:

citaat:
Ik dacht vroeger precies het tegenovergestelde te hebben hehehe ... nu weet ik wel dat ik toen nog lang niet goed en wijs was als nu.

Hiermee bedoelde ik dat ik vroeger overtuigt was dat mijn gebrek aan het maken van uitbrengbaar materiaal lag aan het gebrek aan goeie apparatuur, precies het tegenovergestelde van wat de vorige post was (veel app. weinig ervaring).
Inmiddels weet ik door ervaring (de bron voor wijsheid) dat ik ook een muzikale ontwikkeling door moest maken alsmede productieskills onder de knie moest zien te krijgen om te komen tot waar ik nu ben.
En daar ben ik trots op, wat ik niet onder stoelen of banken steek, dan kies ik voor de Ruud Gullit methode, af en toe even laten zien dat je zelf ook blij bent met wat je hebt gedaan, in plaats van alleen maar zeiken, dat is zo verschrikkelijk nederlands ......

kijk, 1 mensch met verstand
verstand van het gebrek hebben aan wat ervoor nodig is om zulke kicks te maken zul je bedoelen ....

1. het was een grapje

haha, iemand ? :gaap: :Z

3. mijn oren zitten er nog aan. dus dat zegt iets over de pulsgolf die hiervoor is gepost?
Zegt meer iets over het volume van je monitors/speakers ..... :D

4. apparatuur is immer vervangbaar, mensen die denken dat ze scoren terwijl ze dat niet doen, ook
Precies, als je geen back-up hebt om je verhaal te bekrachtigen, d'r uit :smeris:

:koffie: doen ?

Re: beetje laat...

Re: beetje laat...

Origineel geplaatst door Alterex
Hi,

Beetje laat...

Deze kick is met Reason 2.5 gemaakt. Twee 909 samples - uit de originele 909.
Het sample pakketje is wel op inet te vinden. Mijne kwam van analoguesamples.com maar die zijn al ff uit de lucht.

Verdere ingrediënten:
2 Scream distortions, 1x reverb, 1 x delay, 1 x compressor , 1x para eq.

Klinkt software-matig maar ja - 't is ook software hè..

Bye,

lekker! klinkt een beetje Armageddon Project achtig, koel .....

[....]

heerlijk hoe mensen na het geven van 1 voorzetje fijn serieus gaan reageren en vooral anderen in hokjes plaatsen.
typisch nederlands had je het over? :)

wat 1 feit is, je moet je apparatuur kennen om er "herrie" uit te krijgen ja :engel:

heerlijk hoe mensen na het geven van 1 voorzetje fijn serieus gaan reageren en vooral anderen in hokjes plaatsen.
typisch nederlands had je het over? :)

wat 1 feit is, je moet je apparatuur kennen om er "herrie" uit te krijgen ja :engel:

:bekdicht: oeps, betrapt ......... als iedereen z'n hokje maar schoonhoudt is er niets aan de hand ....

(door-rel) Het was slechts de indruk die ik kreeg n.a.v. je posts, je mag mijn stellingen altijd tegenspreken of zal ik er multible choice vragen van maken (je weet wel, met van die hokjes) .....

:smeris: "there is nothing to see here ......."

ook ff happen : wat voor "herrie" maak jij ?

Back