welke drumsynth voor hardcore

Ha ha, ik heb het hier al helemaal naar mijn zin en heb nog niet eens wat zinnigs kunnen posten!!! :{ Van dit soort topics krijgen mensen de inspiratie om lekkere herrie te maken!! Ga fijn zo vereder jongens, dit is nou terror, op en top genieten ha ha ha ha ha!!!

en ehhh Xtrecist, die kicks zijn zwaar oké, maar nu wil ik ze ook wel eens in combinatie met andere geluiden horen, het vraagt naar meer :koffie:

Re: beetje laat...

Origineel geplaatst door Alterex
Hi,

Beetje laat...

Deze kick is met Reason 2.5 gemaakt. Twee 909 samples - uit de originele 909.
Het sample pakketje is wel op inet te vinden. Mijne kwam van analoguesamples.com maar die zijn al ff uit de lucht.

Verdere ingrediënten:
2 Scream distortions, 1x reverb, 1 x delay, 1 x compressor , 1x para eq.

Klinkt software-matig maar ja - 't is ook software hè..

Bye,

Klinkt lekker man!:)

Wat ik zelf altijd lekkere kicks vind is zo'n kick met een 'dingetje' ertussen, een stukkie noise ofzo:)

Deze heb ik zelf gemaakt, met buzz.

Origineel geplaatst door DVE
Wat ik zelf altijd lekkere kicks vind is zo'n kick met een 'dingetje' ertussen, een stukkie noise ofzo:)

Hardcore hardstyle? :)

Origineel geplaatst door DVE

Deze heb ik zelf gemaakt, met buzz.

Nice!

Oh oh.. de nostalgie ik word er weer helemaal warm van!!

heb ff dione's advies ter harte genomen (zie me kick probleem topic), kick doorgelust op me mixer, overstuurd, gesampled, in cooledit wat ge-eq'd en daarna op me mixer op 2 kanalen ge-eq'd

het resultaat is een vrij doffe maar wel harde kick, ff verwerkt in een stukje muziek (niks spectaculairs, kickpatroon gewoon simpel doorgekopieerd...ben een beetje lui :D)

volgens mij beukt 't wel, maar me monitors zijn niet zo goed geplaatst, op dit moment beukt frans bauer me bij wijze van spreken ook me kamer uit, dus dat zegt niks :P

check it out..

http://members.chello.nl/ctjj/mixtest.mp3

Origineel geplaatst door Alterex

Deze kick is met Reason 2.5 gemaakt. Twee 909 samples - uit de originele 909.
Het sample pakketje is wel op inet te vinden. Mijne kwam van analoguesamples.com maar die zijn al ff uit de lucht.

Verdere ingrediënten:
2 Scream distortions, 1x reverb, 1 x delay, 1 x compressor , 1x para eq.

Goh, als ik alleen maar mijn gain opendraai krijg ik precies hetzelfde effect...

;) :D

Als je in de modpacker van rebirth kijkt heb je zelfs 4 originele 909 samples 8~

Origineel geplaatst door Nightstorm
heb ff dione's advies ter harte genomen (zie me kick probleem topic), kick doorgelust op me mixer, overstuurd, gesampled, in cooledit wat ge-eq'd en daarna op me mixer op 2 kanalen ge-eq'd

het resultaat is een vrij doffe maar wel harde kick, ff verwerkt in een stukje muziek (niks spectaculairs, kickpatroon gewoon simpel doorgekopieerd...ben een beetje lui :D)

volgens mij beukt 't wel, maar me monitors zijn niet zo goed geplaatst, op dit moment beukt frans bauer me bij wijze van spreken ook me kamer uit, dus dat zegt niks :P

check it out..

Dude, die melo vind ik dik! Die kick is wel raar, doffe klap idd. Maar als kick doet t ie t best goed! :)
Maar nogmaals, de melo vind ik t beste erin! Wat mee doen!

Re: Re: beetje laat...

Re: Re: beetje laat...

Origineel geplaatst door Bass
Goh, als ik alleen maar mijn gain opendraai krijg ik precies hetzelfde effect...

;) :D

Goh, als m'n neefje van 3 achter t scherm zit komt er zelfs wat nuttigers uit .......
Ga ff snel een ander topic verpesten ok, ipv tussen deze serieuze jongens de boel te lopen vergallen.

Dank :smeris:

ps. ik heb niet eens een neefje van 3 ...... :duivels:

check it out..

Aardig dik !!!! als je hem afhebt, stuur ff een demo, dan regelen we wat

Attachments

• contract-smiley.gif
    contract-smiley.gif
    1,9 KB · Bekeken: 76
Re: Re: Re: beetje laat...

Origineel geplaatst door Niel
Goh, als m'n neefje van 3 achter t scherm zit komt er zelfs wat nuttigers uit .......
Ga ff snel een ander topic verpesten ok, ipv tussen deze serieuze jongens de boel te lopen vergallen.

Blijkbaar heb je mijn knipoog smilie niet gezien....dat staat voor 'niet serieus nemen'...

Ik kan persoonlijk die vervormde herrie ook niet echt serieus nemen. ;)...wat staat er trouwens onder je naam?? OPEN DIE GAIN...nou dan, dan krijg je toch vervorming of niet?

Aardig dik !!!! als je hem afhebt, stuur ff een demo, dan regelen we wat
iets afmaken? ik? hehehe

maar komt goed, als ik 's demomateriaal heb komt t wel jouw kant op...maar dat duurt nog wel ff...:peukie:

in elk geval leuk om te horen dat 't de goede kant op gaat :dj:

check it out..

Dit klinkt goed!

Ik werk met samples, originele 909 (direkt in mengtafel + doorlussen via subgroepen) en sinds kort met de ....

Korg Electribe R !

Die zijn echt niet duur (€ 175-200) en met een beetje tweaken maak je echt harde bassen, van 808-606-909 tot partyanimals kicks, you name it. Vereiste is wel natuurlijk een goed mengpaneel om het zooitje door te kunnne lussen voor echte freaky shit :D

Voordeel van n electribe is dat de 909 open hihat er al als tweakable sample in zit (originele 909 hihats + cymbals zijn 6 bit samples voor diegene die het nog niet weten) en de claps redelijk goed is.
Daarnaast kan je ook losse synthgeluidjes met de losse percussie synths (4 aanwezig op ER).

Vette snares kan je ook maken met de electribe R, mits je er wat moeite in wilt stoppen.
Als je hapklare brokken wilt, moet je voor de drumstation of airbase gaan.

Zelf vind ik de drumstation veel te statisch, slechte snare en foute cymbalsamples, net als de toms.
Alleen de hihats zijn goed.

Airbase heeft een vette claps en goeie bassdrum die lekker analoog klinkt, maar de hihats zijn mij te oldschool.

Beste oplossing: een Electribe R + bv TR 626 of TR 707 erbij voor de cymbals/toms.
Moet met € 350 te doen zijn, met een beetje geluk.
Grootste voordeel is dat je gelijk heeeel veeel uitgangen hebt van bijna alle losse geluiden :okdan:

Zou je niet een keer een demo kunnen laten horen van de electribe r(zoals jij hem gebruikt voor hardcore bassdrums)

Back