Ethereal
Instant Fuck-up
Origineel geplaatst door manvsmachine
Zou je niet een keer een demo kunnen laten horen van de electribe r(zoals jij hem gebruikt voor hardcore bassdrums)
Ben ik het roerend mee eens... Demo?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zou je niet een keer een demo kunnen laten horen van de electribe r(zoals jij hem gebruikt voor hardcore bassdrums)

Origineel geplaatst door Nightstorm
heb ff dione's advies ter harte genomen (zie me kick probleem topic), kick doorgelust op me mixer, overstuurd, gesampled, in cooledit wat ge-eq'd en daarna op me mixer op 2 kanalen ge-eq'd
het resultaat is een vrij doffe maar wel harde kick, ff verwerkt in een stukje muziek (niks spectaculairs, kickpatroon gewoon simpel doorgekopieerd...ben een beetje lui)
volgens mij beukt 't wel, maar me monitors zijn niet zo goed geplaatst, op dit moment beukt frans bauer me bij wijze van spreken ook me kamer uit, dus dat zegt niks
check it out..
http://members.chello.nl/ctjj/mixtest.mp3
alla fly by wire.....maak die track eens af

Origineel geplaatst door Catscan
ff serieuzszs dit vind ik dus wel lekker klinkenalla fly by wire.....maak die track eens af
wanneer weet ik niet, maar die tijd zal ooit komen hehe
Origineel geplaatst door dj.wexx
Misschien een goeie tip voor de mensen die iets minder te besteden hebben...
Ik maak tegenwoordig het merendeel van m'n kicks met Sonic Syndicate's Junglist (VSTi)!
Bij deze ff een demootje van 4 minuten freestylen op dat 'apparaat'.
Er zijn verder nog geen externe effecten aan te pas gekomen, stel je eens voor wat een herrie je krijgt als je dat nog eens gaat doen!![]()
KLIK
Dat is wel een hele erge drogreden hè!:confused:Origineel geplaatst door manvsmachine
Minder te besteden zeg je? Je zal toch eerst een pc moeten aanschaffen en nog software om deze vsti's te kunnen gebruiken. En de prijs zal echt niet laag zijn!
Origineel geplaatst door dj.wexx
Dat is wel een hele erge drogreden hè!:confused:
Een pc met sequencer programma heb je ook nodig als je serieus met hardware synths aan de slag gaat, dus als je muziek wil maken heb je die sowieso al!
En de Junglist kost maar € 80,-! (69 dollar als je 'm online zou bestellen, maar ik heb helaas geen creditcard)
Dat lijkt me een vrij redelijke prijs voor een synth waarmee je echt alle kanten op kan.
Van diepe bassen, tot aan zweverige strings en van een keiharde hardcore kick tot aan een jaren '90 leadgeluid.
Maar ik neem aan dat we hier te maken hebben met iemand die z'n vooroordelen tegenover softsynths nog steeds niet kwijt is...
Ja daar heb je gelijk in, als je je vooral richt op hardware is een supersnelle computer ook niet echt nodig, maar ik vind persoonlijk dat de softsynths van tegenwoordig een goed alternatief zijn voor de relatief dure hardware.Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik ben het er enigzins mee eens maar om vst's te kunnen draaien heb je wel een wat snellere pc nodig dan voor alleen opnemen en bewerken van audio. Dit trekt mijn pentium 1 nog net maar met vsti's hoef ik niet te gaan beginnen dan loopt hij bijna gelijk vast.
Logisch, ik denk dat dat ieders droom ook is of was op dit forum, maar ik ben gewoon reëel en weet dat ik dat nu niet kan betalen en ga dan voor de goedkopere alternatieven en probeer gewoon goeie muziek te maken, want muziek maken en er vooral plezier aan beleven dat is voor mij nog altijd het belangrijkste.Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik geef toch de voorkeur aan hardware. Lekker aan knopjes draaien en beetje kloten met je mixer.
Origineel geplaatst door Fatar
. 'k luisterde vroeger ook veel naar duitse hardcore... pfff dik over de 200bpm.. best wel ziek als je dat nu terug luisterd. grappig wel..
Kotzaak Clan Origineel geplaatst door dione
okee.....dan moet ik ook maar ff een kick posten....;
heel simpel : deze komt zo uit de Nova laptop...distortion uit de Nova gebruikt,daarna door de Compounder gehaald en wat eq d'r bij....
vooral lekker in langzame tracks ( E-Noid - "The Brain" )
nog 'n tip : als je deze kick weer gaat fucken met plug-ins,krijg je Armageddon Project-achtige kicks...