welke drumsynth voor hardcore

En toch valt er met gesampelde kicks ook wel hoge ogen te gooien hoor, ik heb in het volgende voorbeeld de kick van used & abused bewerkt met een simpele distortion en een compressor:

Voorbeeld :walker:

= lekkur :)
:dj:

Origineel geplaatst door Justice
En toch valt er met gesampelde kicks ook wel hoge ogen te gooien hoor, ik heb in het volgende voorbeeld de kick van used & abused bewerkt met een simpele distortion en een compressor:

=( =(

Origineel geplaatst door Bass
=( =(

Voor iemmand die geen ruis uitbrengt vind ik dat je het nog :engel: rustig bekritiseerd, had je drie huilende mannetjes neergezet was het een ander verhaal geweest :doei:
Je bent niet boos, alleen een beetje verdietig (moet je de terror horen die ik maak :yamaha: )

Nee het is maar net waar je van houdt toch ;)

Heb gisteren een MFC42 van akai op de kop getikt :{

Die klinkt echt lekker, mensen die zeggen dat ie "braaf" is moeten toch is wat meer zich verdiepen in het ding.....

Bijgevoegd is een voorbeeldje, voor de kick is het volgende gebruikt:
De kick geeft door de dubbele distortion een soort van use & abuse effect

Jomox --> MAM MB33II --> MFC

Percussie/claps

Jomox (clap)/Ea-1 --> MFC

Ben der best trots op eigenlijk :D:engel:

Klinkt idd wl leuk alleen vind ik het jammer van de clap die zou ik verder niet door het filter jagen maar clean laten met wat galm en compressie.

Origineel geplaatst door Justice

Smullen. :W

ff vlug

ff vlug

Heb meteen ff vlug een voorbeeldje gemaakt met de Clavia Nord Modular (de oude)

Eerst de Bassdrum

En een lead

En een lead

En ook ff een lead sound

Met wat progwerk is de Nord Modular dus ook hier geschikt voor ;)

Oh ja bij de weg....
Ik heb hier verder geen compressie ofzo voor gebruikt het is gewoon straight en clean de Nord Modular ook niet de compressor in de modular gebruikt dus het kan dikker....

Nordlead 2 Kick + Distortion

Nordlead 2 String zonder effects , klinkt echt super als je er een melodietje mee speelt (stop maar es in je sampler :) )

En dan heb ik nog ff snel iets in elkaar geprutst zodat je de kick kan horen @ work :)

niet helemaal ontopic, maar om hier nou een speciaal topic voor te gaan openen is ook weer overdreven:

heb me studio opnieuw ingericht en hoop zo beter te kunnen monitoren

als test heb ik dit stukkie ff gemaakt, hoop dat jullie een beetje feedback kunnen geven, denk zelf dat 't laag er wel aardig inzit:

http://members.chello.nl/ctjj/duistertest.mp3

alvast bedankt!

heb de kick overigens niet zelf gemaakt, maar wel flink wat laag erin gepompt enzo

Ik had van de week de waldorf q aangeschaft, heb m gister ff zitten uitproberen. Ik moet zeggen dat er toch wel aardige kicks mee te fabriceren zijn, ook al zei de verkoper van niet...
Moet m natuurlijk nog wat meer leren kennen maar het klonk niet verkeerd.

Origineel geplaatst door Nightstorm
heb de kick overigens niet zelf gemaakt, maar wel flink wat laag erin gepompt enzo

lekkaah :) maar goed ik ben een geluidenfreak
waar komt het origineel vandaan?
vette kick hoor vooral in het prille begin

Laatst gewijzigd:
Back