DJ41
Lid sinds 1834
Jaja, het zat eraan te komen... Al 4 jaar spullen over het internet verkopen en kopen en nog nooit in aanraking ermee gekomen. Sommigen van jullie zullen jullie vast herinneren dat ik een thread ben begonnen over geheugen voor in je PC.
Ik heb op marktplaats gereageerd op een advertentie van 512MB 133mhz SDRAM ECC geheugen en de aanbieder zou het opsturen voor 90 euro. Affijn, het pakje kwam binnen, ik naar mijn PC gesneld, geheugen erin geprikt en de PC startte op. Maar wanneer ik een applicatie startte of een bewerking uitvoerde crashte het geheugen. Een vriend heeft een aantal tests ermee gedaan en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het geheugen maar voor 20% werkte!! Ik dus een mailtje sturen naar die vent :
------------------------------------------------------------------------------------
Beste Ben,
Ik heb het geheugen wat je me hebt verkocht opgehaald bij het postkantoor.
Echter, toen ik het geheugen in mijn PC plaatste crashte mijn systeem keer
op keer.
Ik heb het daarom ook laten testen bij een kennis van me die in een
computerwinkel werkt. Het schijnt dat het geheugen maar voor 20% werkt!!
Het is dus kapot. Ik zeg niet dat je het bewust kapot hebt verkocht,
misschien wist je het wel helemaal niet, maar ik wil hem dus wel weer aan je retourneren.
------------------------------------------------------------------------------------
deze kreeg ik terug :
-------------------------------------------------------------------------------------
Hallo dennis
Als eerste wil ik even zeggen dat ik het geheugen natuurlijk ook getest heb op 2 pc"s op een athlon 1100 200 fsb en en athlon 1200 266 fsb beide op een asus a7v en een asus a7v133 mainbord.
Al het geheugen werkt naar behoren wat ik in de verkoop aanbied 100 %
ik verkoop niets wat kapot is, neem dat maar van mij aan.
ook is het geheugen op fouten gecontroleerd op de firma waar het vandaan komt dus is er 3 x een controle op geweest.
Je mag het terug sturen kijk ik even of het nog werkt, dan kijken we wel hoe we het oplossen.
Ik heb er nu 30 verkocht of geruild en geen klagen gehad, ik hoop niet dat jezelf iets stuk hebt gemaakt.
Maar ik ben geen handelaar dus je kunt het terug sturen en we zoeken een oplossing, hoe weet ik nog niet maar komen we wel uit.
GREEZT BEN
-------------------------------------------------------------------------------------
Affijn, Ik was natuurlijk pissed off en hij wilde het niet onder rembours terugnemen, omdat hij dan "voor het blok" gezet zou worden", dus ik het geheugen teruggestuurd en toen kreeg ik dit:
Hallo Dennis
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en getest
Maar nu doet hij helemaal nix meer. wat heb je er mee gedaan????
Hij boot nu helemaal niet meer op gewoon dood en start niet meer door.
Toen ik hem naar jou stuurde heb ik alle geheugen dimmen getest 20 stuks
alles was gewoon goed ook de fonts test had ik gedaan, en
alles was goed.
Ik wil dit wel oplossen maar hoe, ik wil niet alleen voor de kosten
opdraaien.
Jij zegt dat jij er nix mee gedaan hebt, maar waarom werkt hij dan niet
meer???
Ik ben zeker geen oplichter maar ook geen filantroop.
Ik stuur een goede geheugendim opstuurt en krijg een kapotte terug.
zeg maar hoe lossen we dit op, ik wil best wel meewerken
GROETJES BEN
IK DUS BOOS!!!!!!!!!!!!
En ik heb dit teruggestuurd :
Ben,
Dat kan dus echt niet, voordat ik hem op de post heb gedaan heb ik hem nog
in mijn PC gehad!!
En toen deed hij het gewoon!! En bij mij werkt hij nog wel, maar niet voor
de volle 100%. Hij telde gewoon alles op bij het booten
en pas als het gedeelte geheugen wat beschadigd was aangesproken werd
crashte het systeem. (de geheugen test met die fonts).
Ik geloof dus echt niet dat hij het nu niet meer doet. Sorry dat ik het zeg,
maar dit begint een beetje te stinken.
Ik stel voor dat je me OF mijn geld teruggeeft OF een ander geheugen. Zo
niet, dan heb ik nog 2 opties over.
Of ik ga aangifte bij de politie doen. Of ik kom even langs en we handelen
het persoonlijk af. (Dit is geen dreigement, ik ben gewoon zwaar benadeeld
in deze.).
Zeg het maar.
Dennis
---------------------------------------------------------------------------------------
Hier heb ik nog geen antwoord op gehad, ben benieuwd wat ik terugkrijg. Als hij slim is bespaard hij mij een reisje naar Nijmegen en hemzelf 2 blauwe ogen... ik ben ECHT pissed.
Nu is de grote vraag, stel dat ik aangifte hiervan ga doen, bereik ik daar dan ook wat mee? Ik denk het namelijk niet. Volgens mij is dit een mega-oplichter. Als je het mailtje ook leest zie je dat hij eerst zei dat hij er 30 stuks van had verkocht en later 20 stuks. Hij zegt het geheugen bij de fabrikant getest te hebben (Compaq) maar dat geloof ik echt niet. Geheugenprijzen zijn zo hoog op het moment, dat compaq echt niet goedkoper dan 90 Euro aan consumenten verkoopt inclusief testen!!! Dat stinkt allemaal.... Iemand suggesties?
Ik heb op marktplaats gereageerd op een advertentie van 512MB 133mhz SDRAM ECC geheugen en de aanbieder zou het opsturen voor 90 euro. Affijn, het pakje kwam binnen, ik naar mijn PC gesneld, geheugen erin geprikt en de PC startte op. Maar wanneer ik een applicatie startte of een bewerking uitvoerde crashte het geheugen. Een vriend heeft een aantal tests ermee gedaan en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het geheugen maar voor 20% werkte!! Ik dus een mailtje sturen naar die vent :
Beste Ben,
Ik heb het geheugen wat je me hebt verkocht opgehaald bij het postkantoor.
Echter, toen ik het geheugen in mijn PC plaatste crashte mijn systeem keer
op keer.
Ik heb het daarom ook laten testen bij een kennis van me die in een
computerwinkel werkt. Het schijnt dat het geheugen maar voor 20% werkt!!
Het is dus kapot. Ik zeg niet dat je het bewust kapot hebt verkocht,
misschien wist je het wel helemaal niet, maar ik wil hem dus wel weer aan je retourneren.
deze kreeg ik terug :
Hallo dennis
Als eerste wil ik even zeggen dat ik het geheugen natuurlijk ook getest heb op 2 pc"s op een athlon 1100 200 fsb en en athlon 1200 266 fsb beide op een asus a7v en een asus a7v133 mainbord.
Al het geheugen werkt naar behoren wat ik in de verkoop aanbied 100 %
ik verkoop niets wat kapot is, neem dat maar van mij aan.
ook is het geheugen op fouten gecontroleerd op de firma waar het vandaan komt dus is er 3 x een controle op geweest.
Je mag het terug sturen kijk ik even of het nog werkt, dan kijken we wel hoe we het oplossen.
Ik heb er nu 30 verkocht of geruild en geen klagen gehad, ik hoop niet dat jezelf iets stuk hebt gemaakt.
Maar ik ben geen handelaar dus je kunt het terug sturen en we zoeken een oplossing, hoe weet ik nog niet maar komen we wel uit.
GREEZT BEN
Affijn, Ik was natuurlijk pissed off en hij wilde het niet onder rembours terugnemen, omdat hij dan "voor het blok" gezet zou worden", dus ik het geheugen teruggestuurd en toen kreeg ik dit:
Hallo Dennis
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en getest
Maar nu doet hij helemaal nix meer. wat heb je er mee gedaan????
Hij boot nu helemaal niet meer op gewoon dood en start niet meer door.
Toen ik hem naar jou stuurde heb ik alle geheugen dimmen getest 20 stuks
alles was gewoon goed ook de fonts test had ik gedaan, en
alles was goed.
Ik wil dit wel oplossen maar hoe, ik wil niet alleen voor de kosten
opdraaien.
Jij zegt dat jij er nix mee gedaan hebt, maar waarom werkt hij dan niet
meer???
Ik ben zeker geen oplichter maar ook geen filantroop.
Ik stuur een goede geheugendim opstuurt en krijg een kapotte terug.
zeg maar hoe lossen we dit op, ik wil best wel meewerken
GROETJES BEN
IK DUS BOOS!!!!!!!!!!!!
En ik heb dit teruggestuurd :
Ben,
Dat kan dus echt niet, voordat ik hem op de post heb gedaan heb ik hem nog
in mijn PC gehad!!
En toen deed hij het gewoon!! En bij mij werkt hij nog wel, maar niet voor
de volle 100%. Hij telde gewoon alles op bij het booten
en pas als het gedeelte geheugen wat beschadigd was aangesproken werd
crashte het systeem. (de geheugen test met die fonts).
Ik geloof dus echt niet dat hij het nu niet meer doet. Sorry dat ik het zeg,
maar dit begint een beetje te stinken.
Ik stel voor dat je me OF mijn geld teruggeeft OF een ander geheugen. Zo
niet, dan heb ik nog 2 opties over.
Of ik ga aangifte bij de politie doen. Of ik kom even langs en we handelen
het persoonlijk af. (Dit is geen dreigement, ik ben gewoon zwaar benadeeld
in deze.).
Zeg het maar.
Dennis
---------------------------------------------------------------------------------------
Hier heb ik nog geen antwoord op gehad, ben benieuwd wat ik terugkrijg. Als hij slim is bespaard hij mij een reisje naar Nijmegen en hemzelf 2 blauwe ogen... ik ben ECHT pissed.
Nu is de grote vraag, stel dat ik aangifte hiervan ga doen, bereik ik daar dan ook wat mee? Ik denk het namelijk niet. Volgens mij is dit een mega-oplichter. Als je het mailtje ook leest zie je dat hij eerst zei dat hij er 30 stuks van had verkocht en later 20 stuks. Hij zegt het geheugen bij de fabrikant getest te hebben (Compaq) maar dat geloof ik echt niet. Geheugenprijzen zijn zo hoog op het moment, dat compaq echt niet goedkoper dan 90 Euro aan consumenten verkoopt inclusief testen!!! Dat stinkt allemaal.... Iemand suggesties?