8 outputs en een effectprocessor aansluiten

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Misschien een beetje suffe vraag maar ik wil graag een effectprocessor met delay (wss een pedaaltje of iets van een simpele low budget Zoom)aansluiten op mn sampler. Ik ga dus eindelijk eens de outputs van m’n sampler gebruiken.

Hoe doen jullie dit?

Uit mn main output komen alle samples samen.. Ik moet daarna individuele samples naar een van de 8 outputs sturen, die kunnen 1 sample tegelijk laten horen.

Het is toch zo dat als ik bijvoorbeeld output 1 tm 4 naar m’n mixer stuur en daar de fx sends gebruik dat dan alleen het effect terugkomt in de mixer? Dus niet het originele signaal (anders krijg ik dat dubbel te horen - output + main out).

Op deze manier hoef ik dus niet alle samples naar 1 vd 8 outputs te sturen maar enkel degene waar ik delay over wil, de rest komt gewoon uit de main output..

Dit is toch een normale manier van aansluiten?

Ligt aan je mixer......als je een geluid uit je sampler op je mixer channel zet en op dat channel via je aux send naar je fx laat gaan heb je met een 100% WET iig je fx geisoleerd.
Als je dan op je mixer channel waar het sampler geluid op binnen komt je routing naar de L+R uit kan zetten heb je niets dubbel.

Maar als ik jouw vraag lees snap ik hem niet helemaal, want je zegt dat je de geluiden die je met fx wil op een andere output uitstuurt dan je MAIN L+R. Dan heb je toch geen dubbel signaal?

grtz.

Euh, nou..

standaard spuugt de s950 alle samples uit de MIX output..
en naar mijn weten blijft hij dat ook doen als ik een keygroup naar bv output 1 laat gaan. Dus dan komt de sample dus uit de MIX output EN uit output 1.

Op deze manier kan ik alle samples via MIX laten gaan.... en dan 4 outputs naar m'n mixer sturen die delay nodig hebben. En dan alleen het effect terug laten komen zodat ik het originele signaal niet dubbel hoor..

Ik heb maar 10 kanalen op de mixer.. en mss maar 6 daarvan vrij.

Dan gaat optie 1 op....
Ik heb op mijn mixer knopjes zitten waarmee je kan zeggen of het geluid naar de master output gaat of niet. Klik deze dan uit.

Heb je die niet maar wel een prefader AUX, gebruik je deze. Aux open, fader dicht.

Het gaat hier om deze mooie SSL cloon van Yamaha..

Attachments

• 479616.yamaha_mg10_2.jpg
    479616.yamaha_mg10_2.jpg
    68,9 KB · Bekeken: 118
Aux 1 is pre....dus je kan 1 fx gebruiken zoals je wilt.

Maar ik ken jouw sampler niet, maar het is op zich wel raar dat je extra outputs hebt, maar niets uit de main kan halen...wellicht iets om dieper in te duiken, want het is een beetje raar.

Zat net te denken, maar als je toch auxen te kort hebt....waarom prik je de out van je sampler niet direct in je fx en je fx terug op je mixer channel 100% WET.

Zat net te denken, maar als je toch auxen te kort hebt....waarom prik je de out van je sampler niet direct in je fx en je fx terug op je mixer channel 100% WET.

Je bedoelt op mn MIX out? Dan gaat mn effect dus over alles wat uit de sampler komt.

En als ik hem op 1 output aansluit kan ik geen 2 samples tegelijk delay geven, elke sub out is monophonic, 1 sample tegelijk dus..

Uit de handleiding: As mentioned earlier in this manual, the MIX output carries all the 8 voices
regardless of whether they have been assigned to individual outputs or not.
The left output carries voices 1 to 4 and the right output carries voices 5
to 8. What this means is that anything appearing at individual outputs 1 - 4
will also appear at the left output and anything assigned to outputs 5 - 8
will also appear at the right output. This allows you to set up a
multitimbral situation where polyphonic sounds are assigned to either the
left or right outputs with monophonic instruments being assigned to 4 of the
individual outs respectively.

Hier kun je ook nog wat mee spelen natuurlijk

@F5

Dat snap ik, maar je hebt toch meer dan twee extra outputs?
AUX 1 is pre fader, dus dan kan je hem gebruiken zonder dat je het oorspronkelijke signaal hoort (door de fader dicht te draaien en de aux 1 open).
AUX 2 is post fader, dus als je die wilt gebruiken zal je het origineel ook horen, dus kan je de output op de MAIN en op de extra output van de sampler zo moeten instellen dat het goed te doen is.

Wil je nu meer fx's gebruiken zal je direct vanuit de sampler naar je fx toe kunnen gaan en dan 100% wet naar je mixer.

:) Snapte?

Thanx guys..

@vinnieq

die handleiding heb ik ook hoor... maar dacht dat ik het wel wist allemaal..
Maar cool, ik kan dus ook gewoon een delay pedaaltje op de R-output zetten en de samples die delay nodig hebben naar output 5 tm 8 sturen..

@BRZ
Dat van die AUX1 en AUX2 wist ik niet.. had geen idee hoe dat werkte..

Komt uit zo'n pedaaltje alleen het FX signaal of een combi van FX+origineel? Die laatste denk ik he?

Op de meeste delayeffecten zit een draaiknop waarmee je de verhouding dry (inputsignaal): wet (het gedelayayde signalal) kun regelen. 100% wet = 100% vertraagd signaal.

Als ik jou was zou ik gewoon alle signalen via de individuele outs naar de mixer sturen. De signalen die delay nodig hebben stuur je dan door via de AUX send (de balans tussen de signalen regel je met de aux send knop) en mix je terug via de aux return. Als je ook nog andere instrumenten door je mixer wilt halen dan groepeer je de signalen die geen delay nodig hebben naar een L of R out en stel je de balans in op de sampler. Heb je eventueel een praktijkvoorbeeldje van wat je probeert te doen?

Heb je eventueel een praktijkvoorbeeldje van wat je probeert te doen?

Oh dat is vrij simpel. Delay toevoegen op lead,vocals etc.

De moeilijkheid vind ik dat elke output monofoon is. Dus als ik een keygroup 'Piano' naar output 5 stuur, hoe gaat dat dan met akoorden? Hi speelt maar 1 piano sample af door de output...

Ik ga dus maar de samples die geen delay nodig hebben naar 1-4 sturen en dat signaal van de L output naar de mixer sturen, en vervolgens de 4 outputs 5-8 individueel naar de mixer sturen zodat ik per kanaal een send level kan bepalen..

Ik vind het best ingewikkeld om na te gaan denken welke samples tegelijk getriggerd worden en die nooit naar dezelfde output te sturen..

Maar ik moet eerst maar gewoon eerst een setje patchcables en een insert cable kopen + effectprocessor en gewoon maar aan de slag gaan denk ik...

Weten jullie toevallig een insert cable bij Thomann die ik nodig heb voor een effectprocessor?
De patch-cables heb ik gevonden: http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_sk369s-06_patchkabel.htm

Laatst gewijzigd:
Back