zebo keyboard (zelfbouw synth)
zebo keyboard (zelfbouw synth)
Beste synthforumleden,
ik weet niet of dit onder zebosynths valt omdat dit eigenlijk een keyboardrig is. Het hele ding is gebaseerd op een pentium 6400 2 G computer op een K8_V. Hier draat Cubase 5 op met een Midiface 4x4 USB interface. Op elke ingang van deze interface ziijn de 4 controllers aangesloten die onder elk klavier zitten.
De "kenton control freak"" staat opklavier 2, voor de hammond vst, geprogrammerd op pedaal "expression"in dit geval overdrive, en een toggle pedaal voor "rotary slow-fast"
In Cubase zijn 4 tracks aangemaakt met elk een eigen VST. Van onder naar boven "Embracer"van Cubase, dan een Hammond B4, dan piano uit Miroslav, en dan een synth uit Cubase. Het mixertje aan de voorkant was bedoeld om extra ingangen te creeren voor een gitarist of zo. Er zit ook effect send en return op.
Ik had dit ding gebouwd voor de band. Helaas ter ziele door het overlijden van onze gitarist, Reed Billings.
Zijn idee was dat een toetsenist onder elk klavier een instrument moet hebben.
Leren spelen op dit ding is een kunst apart. Elk klavier heeft een hold en sustain. Ik weet niet echt of er meer lui zijn die dit bouwen.
Ik hoor wel wat ullie hier van vinden.