Maak een stukje met je DIY synth

1V/oct

Crazy Diamond
Zo'n topic was hier nog niet, terwijl er toch best veel zelf-bouwers op het forum zitten. Dus dit leek me wel een leuk idee.

Ik heb vorig jaar een modulaire synth in elkaar gezet en ik heb er inmiddels een aantal muziekjes mee gemaakt. Ik ben redelijk nieuw in het modulaire / synth wereldje dus ik weet er nog niet zoveel van af. De muziek die ik hier zal posten weerspiegelen dus mijn ontdekkingsreis over hoe zo'n ding nou eigenlijk werkt en wat je er allemaal mee kan.

Ik werk met Ableton. De reverb, delay en andere effecten die je hoort komen uit Ableton, al het andere komt uit mijn synth.

Hier nog 2 plaatjes van de synth die ik heb gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FISUFVBQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WFPMVRJC.jpg

Genoeg geluld, tijd voor muziek! :dj:

super coole synth, solo geluid vink erg mooi, ook mooie snare in die eerste track, is dat ook de synth?

Wel kikke dat je dat allemaal uit zelfgemaakte modules kan halen!

een ideetje voor nieuwe muziek:
je kan ook eens proberen puur vanuit geluid een stuk te maken. dus niet meer denken in popmuziek elementen zoals basje, accoorden, melodietje, drums, beat..vier tellen, enzovoort...
dus met klanken een verhaal proberen te vertellen zonder deze elementen. dat bevrijd je van dat hokjes-beat denken en dan kan je ook meteen veel vrijer omgaan met je modulair mega sigarbox !

@ Jay: Dankjewel! De snare komt inderdaad ook uit mijn synth, net als alle andere drumgeluiden. Ik heb wat samples opgenomen en daar een drumkit mee samengesteld in Ableton. Het sologeluid (eerste nummer) is gemaakt met mijn dual Korg MS20 filterkloon gemoduleerd met mijn joy-stick.

@Mars: ga ik ook een keer proberen. Ik hou zelf ook best van minimal music / drone- achtige dingen.

@MarsMusica: Ik heb de informatie tot mij genomen en ik zal het verwerken tot een prachtige compositie.