Waar haal je die 19" rack rails?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Sorry hoor, is vast eerder gevraagd, maar ik kon het niet meer vinden.

Waar haal je die rails om zelf met 'n paar planken 'n 19" rack van te bouwen? Dus die dingen waar van die schroeven in gaan, met aan de achterkant die vierkante moertjes in zo'n klemmetje. Jeweetoch.

Liefst in A'dam of postorder.

Ik weet ze alleen in Utrecht te vinden; klein electronica zaakje dichtbij het Neude. Redelijk te doen vanaf A'dam, maar ik neem aan dat ergens in onze hoofdstad ze die dingen ook hebben... Toch, forum-leden uit A'dam?

Heb ze een paar jaar terug gekocht bij feedback in rotterdam (www.feedback.nl).
Rails gaat per 2 meter geloof ik en is niet zo duur. vierkante gaten voor gebruik met kooimoeren :)

Okee, in Utrecht en R'dam kan ik dus terecht. Worden die dingen niet naar A'dam geexporteerd dan?

Probeer het es bij feedback amsterdam...:stupid

Nee,flauw, ik heb het toevallig ook nodig....
Iemand een idee voor Leiden....:)

Origineel geplaatst door Lynxxx
Heb ze een paar jaar terug gekocht bij feedback in rotterdam (www.feedback.nl).
Rails gaat per 2 meter geloof ik en is niet zo duur. vierkante gaten voor gebruik met kooimoeren :)

prijsindicatie?

Ik heb die dingen meerdere malen gekocht bij een bedrijf dat flightcases bouwt en verkoopt. Iedere gewenste lengte en het kost bijna niets.
ff zoeken in de telefoongids op fligtcasebouw oid.

Origineel geplaatst door Croaton
prijsindicatie?

Ik heb ze zelf vorige week gekocht bij Peter Verspuy in Rotterdam.
Er zijn 2 types die beide even duur zijn......de standaard strip (met gaten) en de versie met een 'gleuf' waar je dan zelf kooimoeren in kan plaatsen.
Ze kosten 10 Euro per strip van 2 meter.
Een complete set van de juiste kooimoer...plastic dopje en imbusbout koste mij bij Verspuy +/- 1 Euro.

Op de site van Verspuy kun je ze niet bestellen....helaas.

Grts.

JB-Remix :dj:

Origineel geplaatst door JB-Remix
Ik heb ze zelf vorige week gekocht bij Peter Verspuy in Rotterdam.
Er zijn 2 types die beide even duur zijn......de standaard strip (met gaten) en de versie met een 'gleuf' waar je dan zelf kooimoeren in kan plaatsen.
Ze kosten 10 Euro per strip van 2 meter.
Een complete set van de juiste kooimoer...plastic dopje en imbusbout koste mij bij Verspuy +/- 1 Euro.

Op de site van Verspuy kun je ze niet bestellen....helaas.

Grts.

Ik ben morgen misschien ff in R'dam, dan zou ik ze gelijk op kunnen pikken....

Wacht, ik heb ff met Dijkman gebeld, en die kunnen ze bestellen. Kost je dan wel 15 euro per strip, maar goed. Ik denk dat ik dat maar doe.

hmm ga ook zelf rack kast maken aangezien ik niet zo tevreden ben met de mijne met oog op de toekomst. gewoon 3 mdf panelen boren klaar :) boor ze gewoon in het hout :S zie het probleem er niet van. doe ik immers nu ook. werkt gewoongoed :)

Die met gaten moet je bij voorkeur niet nemen; dat komt nog wel eens klote uit als je apparaatje net ff 2mm. hoger is, of als ie pootjes heeft.

Ik moest hier trouwens laatst bij de lokale flightcaseboer (strongcases) bijna € 60,- neerleggen voor 75 boutjes en moertjes, en 2 meter glijstrip. Waanzinnig duur. Ik dacht dat ik verneukt werd, maar nu lees ik dit:

Een complete set van de juiste kooimoer...plastic dopje en imbusbout koste mij bij Verspuy +/- 1 Euro

Je bedoelt: 1 boutje, 1 moertje en 1 plastic dopje voor 1 euro??

Ik denk dat het zelf bouwen pas interessant wordt als je grotere racks wilt gaan maken. Heb een tijd geleden zelf een 15H rack gebouwd. Maar heb later toch maar een compact en goed-ogend Quiklokje gehaald voor net iets minder geld.

Origineel geplaatst door Remmelt
Die met gaten moet je bij voorkeur niet nemen; dat komt nog wel eens klote uit als je apparaatje net ff 2mm. hoger is, of als ie pootjes heeft.

Ik moest hier trouwens laatst bij de lokale flightcaseboer (strongcases) bijna € 60,- neerleggen voor 75 boutjes en moertjes, en 2 meter glijstrip. Waanzinnig duur. Ik dacht dat ik verneukt werd, maar nu lees ik dit:

Je bedoelt: 1 boutje, 1 moertje en 1 plastic dopje voor 1 euro??

Mijn excuses...ik had me vergist....een compleet setje zoals boven beschreven kost bij verspuy 50 Euro cent !

Grts.

Nee niet bij de bouwmarkt. Ik heb de mijne uiteindelijk gekocht bij Dijkman muziek, vijzelstraat A'dam.

Back