elby midi2sds timing/sync nie strak?

Arnoid

Ouwe rot
Mensen hier die ervaring hebben met midi2sds van elby ?

Ik heb deze kit gebouwd voor een sds3/sds5 kloon waar ik bezig mee ben..

De midi2sds lijkt te werken maar ik ervaar als probleem als ik midinoten verzend uit ableton dat de midi2sds pas begint te triggeren rond de 4de noot van de bar/pattern die ik verstuur, de midi2sds start dus niet onmiddelijk mee met ableton...

Het is dan ook onmogelijk deze te syncen met ableton zelf met een delay compensation lukt het niet of moeilijk en na een start/stop verliest de midis2sds terug de sync en moet je de delay compensation opnieuw instellen...

Onwerkbaar dus... Ik heb elby zelf al gecontacteerd maar die antwoorden niet meer :)
Eerder mails over de bestelling zelf werden wel binnen de dag beantwoord 8o)

Laatst gewijzigd:
Ik heb. Ook zon ding gekocht destijds, direct bij hem zelf, reageerde dat ding niet op note on , maar op note off, lekker handig, maar niet heus, moest een andere chip in, ik heb dat ding gelijk maar doorgeschoven, want daar had ik geen zin in. mijn conclusie, amateur met een hoog hobby gehalte, maar zeker niet iets waar ik ooit nog iets koop.

Ik heb. Ook zon ding gekocht destijds, direct bij hem zelf, reageerde dat ding niet op note on , maar op note off, lekker handig, maar niet heus, moest een andere chip in, ik heb dat ding gelijk maar doorgeschoven, want daar had ik geen zin in. mijn conclusie, amateur met een hoog hobby gehalte, maar zeker niet iets waar ik ooit nog iets koop.

Los van het note on/note off verhaal liep het ding een beetje strak bij jou ?

Los van het note on/note off verhaal liep het ding een beetje strak bij jou ?

Geen idee, ik heb hem de dag erop doorverkocht aan iemand die er wel zin inhad om te gaan zitten knutselen aan dat geval.

Dit kan ik helaas bevestigen.

En ik helaas ook, en met hetzelfde rampding als koediman als ik het me goed herinner ;) : een nep-Wasp, verpakt in een koffer vol rampspoed :bekdicht:

Mijn oma zei altijd, goed koop is duur koop. :D

Ik heb een paar stuks Midi2SDS in gebruik.
In het begin (enkele jaren geleden) heb ik wel wat gedoe gehad met het programmeren van de units.
Er zijn nieuwe chips in gezet en sindsdien werken mijn exemplaren goed.

Ehm... Kunnen jullie wat meer uitwijden over elby? En de wasp-clone?

Was net vandaag aan het kijken of ik de pcb eindelijk eens ging bestellen...

Ik was net geinteresseerd geraakt in zijn Wasp midi kit, iemand ervaring mee?

Ik moet even denken want het is al een tijdje geleden dat ik die van conso hier had, maar dat was een exemplaar dat door Elby zelf gebouwd was en vervolgens deels niet functioneel gewoon geleverd. Daar zaten potmeters en switches verkeerd bedraad in, een derde osc die het niet deed (volgens mij zei hij toen zelf dat hij die nooit echt werkende had gekregen).

Er staat me vooral bij dat ondanks dat hij deze als gebouwd en werkend exemplaar verkocht heeft, hij weinig support wilde leveren om hem ook zo te krijgen toen bleek dat er van alles mee mis was.

Z'n Wasp is onmogelijk storingsvrij te krijgen op de pcb die hij levert (en dan laat ik de diverse minder erge foutjes in het ontwerp nog buiten beschouwing)

Heb/had je de v1 pcb of de v2a pcb? Ben benieuwd of ie daar iets mee opgelost heeft...

Ik moet even denken want het is al een tijdje geleden dat ik die van conso hier had, maar dat was een exemplaar dat door Elby zelf gebouwd was en vervolgens deels niet functioneel gewoon geleverd. Daar zaten potmeters en switches verkeerd bedraad in, een derde osc die het niet deed (volgens mij zei hij toen zelf dat hij die nooit echt werkende had gekregen).

Er staat me vooral bij dat ondanks dat hij deze als gebouwd en werkend exemplaar verkocht heeft, hij weinig support wilde leveren om hem ook zo te krijgen toen bleek dat er van alles mee mis was.

Precies zo herinner ik het me ook Louis. Over de derde, niet werkende, oscillator zei -ie ook nog dat die 'ook niet in de originele Wasp zat' :bekdicht: Dan had -ie voor de leuk nog wel wat meer loze knoppen kunnen monteren en de tekst 'sequencer' op het panel kunnen zetten.

Assemblage en levering zouden na betaling binnen een paar maanden plaatsvinden. Dat is op een paar weken na een jaar geworden; een jaar waarin er slechts een paar maal een status update of uberhaupt een reactie uit hem te krijgen was.

En nadat -ie eindelijk aangekomen was inderdaad enkel nog een paar terugtrekkende bewegingen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een paar stuks Midi2SDS in gebruik.
In het begin (enkele jaren geleden) heb ik wel wat gedoe gehad met het programmeren van de units.
Er zijn nieuwe chips in gezet en sindsdien werken mijn exemplaren goed.

En wat gebruikte jij als sequencer ? Startte de midi2sds direct en liep die strak mee ?
Verder blijkbaar niet veel goeds over elby dit is men eerste ervaring ermee en wss mijn laatste :frons:

Probleem is dat er niet veel diy midi to trigger interaces met velocity op de markt zijn waardoor ik bij elby uitkwam...

Arnoid: ik gebruik Cubase
En de Elby reageert meteen als ik een midi noot stuur.

Ik kan helaas weinig zinnigs toevoegen aan deze karige info want op dit moment ben ik aan het klussen in de studio en is het nogal een gedoe om ff de Elby's te testen voor je.
Maar in de toekomst kan ik dat wel doen.
Ik heb er in totaal 3 draaien en die doen het alledrie goed.

Wat ik overigens (iets wat ik eerder al noemde) wel had is problemen met het programmeren.
Noot lengte luisterde nogal nauw tijdens de programmeer procedure.
Maar eenmaal geprogrammeerd loopt het goed.

Arnoid: ik gebruik Cubase
En de Elby reageert meteen als ik een midi noot stuur.

Ik kan helaas weinig zinnigs toevoegen aan deze karige info want op dit moment ben ik aan het klussen in de studio en is het nogal een gedoe om ff de Elby's te testen voor je.
Maar in de toekomst kan ik dat wel doen.
Ik heb er in totaal 3 draaien en die doen het alledrie goed.

Wat ik overigens (iets wat ik eerder al noemde) wel had is problemen met het programmeren.
Noot lengte luisterde nogal nauw tijdens de programmeer procedure.
Maar eenmaal geprogrammeerd loopt het goed.

Das waar ook, jij had die van mij overgenomen toen 😃

Back