Modular cases (zelfbouw)

Hoi,

Ik ben op zoek naar een case zoals deze:
9u1-300x298.jpg

Betaalbaar, kant en klaar incl rails en voeding of DIY (3 of 4 rijen)
Wie kan mij hieraan helpen?
Bedankt!

Last edited by a moderator:
Als je wil ken ik wel iemand die zoiets voor je kan maken, kan je helemaal los qua afmetingen / design.

Ik pm je wel even :-)

Lijkt 'n beetje op de mijne, die is van Lamond Design. Ross maakt erg mooie dingetjes.. :halleluja. Ik geloof dat hij dat model ook wel vaker heeft gemaakt.

IMG_3402_zps0uljtlq7.jpg

Ik ben op zoek naar een case zoals deze:

Dat model kan je inderdaad bij Lamond design kopen voor 500pond zo een 700,-

specs:
9u poplar curved case, 104hp vector rails. row depths top to bottom: 90mm, 107mm, 74mm. height 394mm, depth 311mm. weight 13 lbs.

ik wil zelf gaan proberen een kast te maken.

dankzij vriendelijke medewerking heb ik strips en voeding. ik ga nog op zoek naar busboards (is doepfer de meest voor de hand liggende keuze, qua beschikbaarheid/prijs/kwaliteit?

is ergens te vinden welke maten per rij moeten worden aangehouden, de afstand tusse de 2 rails dus en evt afstand tussen 2 rijen (als frontjes uitsteken boven rail, of komt dat niet voor?)

natuurlijk is alles uit te proberen en na te meten, maar ik dacht - als er standaard maten zijn terug te vinden, is dat wel zo makkelijk.

uhh net busboards besteld. sorry.
maar de 5v optie is toch een kwestie van de voeding ?

verdere vragen: ik wil 4 rijen maken, gewoon rechtop. is dat nog stabiel (met een basis van 20 cm ongeveer denk ik) of moet ik dan aan 2 x 2 rijen gaan denken?

5V is bij Doepfer een extra dingetje op een output prikken, de eerste in de rij anderers doettie het niet.

ik ga me op het zagen en lijmen storten. als het op stroom aankomt, ga ik niks doen zonder advies of hulp van iemand die er verstand van heeft.

5V is bij Doepfer een extra dingetje op een output prikken, de eerste in de rij anderers doettie het niet.

ehm ik begrijp het niet.

ik zie op het rijtje -12 gnd +12 als laatste +5v en ik zou denken dat die gewoon aan de voeding wordt geprikt.
in een doepfer kast zag ik echter dat die niet werd benut, maar dat de jumpertje ernaast weg waren en dat er 2 grijze draadjes van het ene naar t andere busboard gingen, zoiets.

ik zou verwachten gewoon +5 naar de +5 terminal op de voeding, gnd naar com, en -12 en +12 naar v3 en v2. dat zou dan betekenen dat ik er nog een 4de draad bij moet hebben (doepfer levert er 3 mee.)

andere vraag: bij de doepfer voeding zitten telkens 2 aansluitingen en gaat er vanaf de voeding dus naar elk busboard een aparte aansluiting van terminal naar terminal.

ik neem aan dat beide busboards parallel moeten worden aangesloten, dat ik dus bij deze voeding gewoon per terminal op de voeding 2 draden bij elkaar breng en aansluit. klopt dit?

Attachments

• 05v.jpg
    05v.jpg
    29,1 KB · Bekeken: 110
  • 0term.jpg
    0term.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 122
en dan nog een constructie vraag.

onder de busboards moeten afstandhoudertjes, maar hoe zit dat met de voeding zelf? kan die zo tegen de multiplex kast worden geschroefd, of moeten daar bv rubber ringetjes tussen? en dan, ik zie als montage mogelijkheid op 2 hoeken een gaatje, dwz, een schroefgat op de ene hoek en diagonaal dan een lipje waar je flexibel en schroefje in kan zetten. is dat stevig genoeg?? zou ik evt zonder probleem een beetje lijm tussen de kast en de bodem van de voeding kunnen doen?

Attachments

• 0hoekje1.jpg
    0hoekje1.jpg
    48,4 KB · Bekeken: 119
  • 0hoekje2.jpg
    0hoekje2.jpg
    44,2 KB · Bekeken: 123
Qua constructie: onderop die Meanwell zitten twee schroefgaatjes. Daar kun je hem stevig mee vastzetten.

Qua constructie: onderop die Meanwell zitten twee schroefgaatjes. Daar kun je hem stevig mee vastzetten.

bedankt - bedoel je die 2 m3 gaatjes in het midden?

is dat niet tricky? sowieso goed aftekenen, maar de boutjes mogen ook niet te lang zijn, moet precies net genoeg zijn om vast te zetten maar mag niks aanraken of wegdrukken..

maar dus wel gelijk op de kast dus.

Zie net dat je een andere voeding hebt, op een doepfer voeding zit geen 5V, dus die maak je dan met zo een 5V module die je op je busboard prikt.
Van deze voeding heb ik geen verstand.

zouden alle zelfbouwers in tilburg zitten?

anyway - zou dit kunnen als lay-out tegen de achterkant van de kast (geen storing of interferentie te verwachten of zo?? (uiteraard is het beeld gespiegeld, ik bou het aan de binnenkant in.)

van boven naar onder (dus straks van onder naar boven):
netsnoer aansluiting, schakelaar en voeding,

daarnaast de 2 busboards

ik zie nl ook nogal eens dat de busboards ver naar boven en onder zijn geplaatst, met de voeding ertussen.

Attachments

• 0layout.jpg
    0layout.jpg
    52,8 KB · Bekeken: 115
Back