Modular cases (zelfbouw)

nee, we leven nog ;) en alles werkt....

Attachments

• DSC00066.jpg
    DSC00066.jpg
    49,5 KB · Bekeken: 121
  • DSC00062.jpg
    DSC00062.jpg
    112,1 KB · Bekeken: 124
Hoi,

Ik ben op zoek naar een case zoals deze:
9u1-300x298.jpg

Betaalbaar, kant en klaar incl rails en voeding of DIY (3 of 4 rijen)
Wie kan mij hieraan helpen?
Bedankt!

beter kunje meteen zeggen watje budget iis
want je kan van een bestaand model van 300 >3000 gaan gloofk
maar laten we jan willem ...beetjuh helpen ginko synthese ..opmaargemaaktwatje wil;] prices zijn redelijk ..']
gogo
:engel::D

bedankt allemaal.

ja, die ams - een snowfall mk1 filter, echt een mooie ems sound. ik had m pas op ebay gezien toen ik op zoek was naar de intellijel audio interface. mooie bijvangst.

Ah ja, da's die eerste variant, mooi! Ik heb de MKII, inderdaad een fijne filter, maar met sliders is nog net wat mooier... :okdan:

ja, vind ik eigenlijk ook wel. vooral met die arp style dopjes. (er zaten slider caps op). deze is ook skiff-vriendelijk, de jouwe is en stuk dieper als ik het goed begrijp. wordt wel weer n mooie set met de jp8 en mirage filters (die jp8 was vorige week weer even te koop.)

ik vind het echt een mooi filter, de post lawsuit trouwens ook.

Die van mij past inderdaad niet in een skiff, is best diep. Die JP8 filter heb ik inderdaad ook te koop gezien, maar heb er inmiddels al drie (waarvan 2 zelfbouw) dus daar ga ik d'r nog eentje van weg doen, je kunt ook teveel filters hebben... Ik gebruik die Mirage filter (die ik van jou heb) veel op sample modules (Phonogene, GrandPa), geweldig filter!

Welke post lawsuit heb je? Ik heb alleen een pre-lawsuit, Arp/Moog ladder filter, die AM8012. Is ook al een aanrader, ik geloof dat AMSynths geen slechte filters maakt. ;)

5V is bij Doepfer een extra dingetje op een output prikken, de eerste in de rij anderers doettie het niet.

hoe zit dat precies bij doepfer?

ik kan me vaag herinneren dat ik wel eens een mutable grids in een doepfer kast had gezet en dat die het toen niet deed, maar eenmaal terug in de enclave wel.

stel, ik koop een doepfer kast erbij, wat moet ik dan doen om alle modules probleemloos te laten werken?

Ik wil ook graag zelf een case gaan maken. Ik heb nog een redelijke plaat MDF liggen dus deze kan ik gebruiken voor de ombouw.

Maar wat heb ik nu precies nodig aan rails en waar bestellen jullie dit? Ik heb al van alles gezien met sliding nuts met gaatjes, met en zonder lid (zag dit op de site van schneiderslade, maar weet niet goed wat hier nu mee bedoelt wordt). Ik vraag me gewoon af wat ik het beste kan bestellen?

Ik heb tijdens de diy conventie een bus-board van befaco met power supply gekocht maar ik ik vraag me nu af of ik niet beter af ben met een doepfer diy kit, dat bus-board kan ik altijd nog wel gebruiken?

Hoe zit dat met die Befaco voeding? Waarom een Doepfer DIY kopen als je al iets hebt?

Voor een handige rails oplossing zou je bij clicks and clocks kunnen kijken.

Thanks ga zeker daar even kijken. Ik twijfel gewoon of het handig is om de befaco nu al in te zetten ik heb namelijk maar 1 bus-board gekocht en opzich zou ik daar 3U prima mee kunnen voorzien van stroom. Mijn plan is alleen om een 9u kast te maken en toch op redelijke korte termijn 6U te vullen. Met de doepfer kit heb ik dan alles (rails, bus-board en power supply). De befaco module heeft wel een header om +/- 15V door te geven naar een volgende bus-board (zonder eerst door de regulatie stap te gaan) Dus er kan dan volgens mij nog altijd een ander board bij, maar zoals je misschien merkt ben ik gewoon wat zoekende wat handig is etc...

Ik zou gewoon lekker met die Befaco aan de gang gaan en te zijner tijd verder kijken.
Duurt wel even voor je 9u gevuld hebt hoor, dat spul kost geld en het leven ook.

Meanwell voeding, doepfer bussboards en supermoduul rails. lekker cheap allemaal....
Plaatje multiplex kopen, decoupeerzaag erdoor, gaatje boren met behulp van tekening van clicks&clocks, klaar.

Back